Geld & Recht alle pijlers

Western Union

19-01-2014 09:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie gebruikt Western Union weleens? Wat vind je ervan?

Ik was aan het overwegen gebruik te maken van hun service. Ze rekenen een behoorlijk bedrag voor de valuta, en vervolgens (in mijn geval) nog eens 20 euro voor de service.

Is dat achterlijk duur of ben ik een zeikerd?
quote:joy88 schreef op 20 januari 2014 @ 06:54:

Ik! Wij zijn 1,5 jaar geleden in Indonesië geweest en hebben daar bij een gezin een toilet laten bouwen. Ik stuur nu 1 x per 2 a 3 maanden een paar tientjes. Gewoon. Omdat ik t ze gun ! We hebben een paar weken met hun doorgebracht en vinden ze gewoon aardig. Kunnen hun het met id kaart ophalen met een code die ik sms. Officieel hebben ze geen adres en een bankrekening is lastig en geld komt dan ook niet perse daar heb ik gehoord.

Ik betaal geloof ik altijd 4,50 transactiekostenHeel lief van je. Het kan helpen om je eens in te lezen in sponsoring van dit soort gezinnen. Mijn ervaring is namelijk dat het ook tot schadelijke en rare gevolgen kan leiden voor een gezin of individu. Het vergt nogal wat denkwerk en aandacht om zulke zaken op een goede manier te laten verlopen.
quote:gelukkigleven schreef op 20 januari 2014 @ 09:32:

[...]

Inderdaad, dat gebeurt heel veel. Althans vroegah, toen ik op het postkantoor werkte.

De controle was heel streng, al het verdachte moesten we gelijk doorgeven, we moesten uitbetalingen regelmatig weigeren.

Het is/was ook erg fraudegevoelig.

Op een gegeven moment moesten we bij iedere klant de vraag stellen: 'wordt het geld voor terroristische doeleinden gebruikt?' (waarop ik dan weer dacht: welke debiel gaat daar in hemelsnaam nou toch 'ja' op zeggen?!!)

Er wordt met Western Union veel geld gestuurd naar Afrikaanse en Aziatische landen.

Moest je vroeger dan eigenlijk ook je paspoort laten zien? Want ik denk dat dat de boel wel enigszins reguleert.

Intussen blijkt dat we na de internationale verzending ook nog nationaal moeten verzenden, maar dat kost op dit hele bedrag nog geen 2 euro.
Het kost idd wel wat. Maar ik ben wel altijd heel tevreden. Naar diverse 3e wereldlanden geld verzonden, snel en veilig daar en zonder problemen.
Soms is het versturen gratis en volgens mij momenteel ¤ 4,90
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Echt? Hoe dan? Ik zie dat niet op de site terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven