Ik haat mijn broer
maandag 20 januari 2014 om 19:59
Ik haat mijn broer. Hij is is 17, twee jaar jonger dan ik en hij maakt mij leven zuur. Mijn ouders geloven hem altijd als we ruzie hebben alleen maar omdat hij de jongste is. Ik voel steeds vaker een afgunst van hem die niet meer weg gaat. Bij ruzies schreeuw ik vaak dat ik hem haat maar merk dat ik het ook heb als ik geen ruzie met hem heb. Ik kan gewoon niet in de buurt van hem zijn. Heeft iemand dit ook? Ik voel me echt een slecht persoon omdat ik hem zo haat. Iemand ervaring hier mee?
maandag 20 januari 2014 om 20:03
maandag 20 januari 2014 om 20:09
Wat heftig en vervelend voor je! Ja hij heeft veel moeite met leren, hij doet MAVO en ik ben net klaar met VWO. Hij vind me vaak een sukkel als ik een boek lees voor mezelf.quote:miedo schreef op 20 januari 2014 @ 20:03:
Ja, ik was vroeguh diegene die afgunstig was op mijn 3 jaar jongere broertje, omdat hij altijd buiten speelde en ik binnen de boel probeerde te sussen met 2 ruziende ouders
Maar waarom denk je dat je broer jaloers op je is?
Praat er eens met hem over.
Ja, ik was vroeguh diegene die afgunstig was op mijn 3 jaar jongere broertje, omdat hij altijd buiten speelde en ik binnen de boel probeerde te sussen met 2 ruziende ouders
Maar waarom denk je dat je broer jaloers op je is?
Praat er eens met hem over.
maandag 20 januari 2014 om 20:13
quote:annabel1993 schreef op 20 januari 2014 @ 20:09:
Wat heftig en vervelend voor je! Ja hij heeft veel moeite met leren, hij doet MAVO en ik ben net klaar met VWO. Hij vind me vaak een sukkel als ik een boek lees voor mezelf.
[...]
Waarom maakt dat dat je hem haat? Hij vindt je een sukkel dat je leest, so what? Probeer erboven te staan.
Wat heftig en vervelend voor je! Ja hij heeft veel moeite met leren, hij doet MAVO en ik ben net klaar met VWO. Hij vind me vaak een sukkel als ik een boek lees voor mezelf.
[...]
Waarom maakt dat dat je hem haat? Hij vindt je een sukkel dat je leest, so what? Probeer erboven te staan.
maandag 20 januari 2014 om 20:22
maandag 20 januari 2014 om 20:26
Tijd om uit huis te gaan, ga op kamers. Overigens heb je daar weer met huisgenoten te dealen en daar zitten ook portretten tussen. Alleen kan je daar dan geen ruzie mee maken, tegen schreeuwen en gillen dat je ze haat. Je zal het op een volwassen manier moeten gaan aanpakken, maar daar heb je nu de leeftijd wel voor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
maandag 20 januari 2014 om 20:26
Wat wordt er hier belerend gereageerd zeg!
Het kan toch dat TO zulke gevoelens heeft? Niet dat je daar gelukkig van wordt, maar dat erkent ze zelf ook.
Annabel, kan het niet zijn dat je ouders denken dat jij als slimme meid minder steun nodig hebt en daarom eerder je broer(tje) bij staan, of in ieder geval dat dat zo lijkt?
Als ik jou was zou ik op een redelijk rustig moment eens met je ouders praten of een keer met je vader of moeder alleen, bijv als je broer aan het sporten is oid.
Vertel wat je dwarszit. Probeer het een beetje minder gechargeerd te vertellen dan je zelf voelt en probeer het te bespreken. Succes!!
Het kan toch dat TO zulke gevoelens heeft? Niet dat je daar gelukkig van wordt, maar dat erkent ze zelf ook.
Annabel, kan het niet zijn dat je ouders denken dat jij als slimme meid minder steun nodig hebt en daarom eerder je broer(tje) bij staan, of in ieder geval dat dat zo lijkt?
Als ik jou was zou ik op een redelijk rustig moment eens met je ouders praten of een keer met je vader of moeder alleen, bijv als je broer aan het sporten is oid.
Vertel wat je dwarszit. Probeer het een beetje minder gechargeerd te vertellen dan je zelf voelt en probeer het te bespreken. Succes!!
maandag 20 januari 2014 om 20:31
maandag 20 januari 2014 om 20:35
quote:Cheery schreef op 20 januari 2014 @ 20:26:
Precies zoiets wilde ik ook schrijven. Waarschijnlijk zitten jullie vast in een patroon, en ik ben bang dat je daar alleen uit kunt komen door rustig te reageren en op een rustige manier met je ouders te praten. Probeer niet met allerlei verwijten aan het adres van je broer te komen, maar laat ze weten dat deze situatie jou verdriet doet.
En zeg niet te lichtvaardig "ik haat...". Haat maakt de wereld kapot.
Precies zoiets wilde ik ook schrijven. Waarschijnlijk zitten jullie vast in een patroon, en ik ben bang dat je daar alleen uit kunt komen door rustig te reageren en op een rustige manier met je ouders te praten. Probeer niet met allerlei verwijten aan het adres van je broer te komen, maar laat ze weten dat deze situatie jou verdriet doet.
En zeg niet te lichtvaardig "ik haat...". Haat maakt de wereld kapot.