Ik haat mijn broer

20-01-2014 19:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haat mijn broer. Hij is is 17, twee jaar jonger dan ik en hij maakt mij leven zuur. Mijn ouders geloven hem altijd als we ruzie hebben alleen maar omdat hij de jongste is. Ik voel steeds vaker een afgunst van hem die niet meer weg gaat. Bij ruzies schreeuw ik vaak dat ik hem haat maar merk dat ik het ook heb als ik geen ruzie met hem heb. Ik kan gewoon niet in de buurt van hem zijn. Heeft iemand dit ook? Ik voel me echt een slecht persoon omdat ik hem zo haat. Iemand ervaring hier mee?
Nee.

Ik heb a geen broer en b vind ik haat zo'n domme emotie

Wat moet je er mee

Gevoel gaat wel over als je groot bent
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat een heftigheid!

Even rustig worden, nachtje over slapen en daarna uitpraten.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Jullie zijn pubers. Het gaat weer over.
Tijd om het huis uit te gaan zo te horen.
Ga uit huis. Dan verbetert de relatie vaak enorm. Ik heb mijn broer ook wel eens een jaar nauwelijks gesproken toen wij ongeveer jullie leeftijd hadden. Nu we elkaar niet meer elke dag zien zijn we de beste maatjes.
Haten vind ik wel erg cru klinken.

Waarschijnlijk heb je gewoon een hekel aan hem.

Gaat weer wel over..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ik en mijn broertje hebben de afgelopen 40 jaar 1 x ruzie gehad..

En als ik de OP moet geloven ben jij de kinderachtige van de 2 Annabel
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ja, ik was vroeguh diegene die afgunstig was op mijn 3 jaar jongere broertje, omdat hij altijd buiten speelde en ik binnen de boel probeerde te sussen met 2 ruziende ouders

Maar waarom denk je dat je broer jaloers op je is?

Praat er eens met hem over.
quote:miedo schreef op 20 januari 2014 @ 20:03:

Maar waarom denk je dat je broer jaloers op je is?.Ik lees alleen maar TO die jaloers is,.. Niet andersom
Wat heftig en vervelend voor je! Ja hij heeft veel moeite met leren, hij doet MAVO en ik ben net klaar met VWO. Hij vind me vaak een sukkel als ik een boek lees voor mezelf.quote:miedo schreef op 20 januari 2014 @ 20:03:

Ja, ik was vroeguh diegene die afgunstig was op mijn 3 jaar jongere broertje, omdat hij altijd buiten speelde en ik binnen de boel probeerde te sussen met 2 ruziende ouders

Maar waarom denk je dat je broer jaloers op je is?

Praat er eens met hem over.
Over tien jaar lachen jullie hier beide om.
Vroeger kon ik m'n broer en zusje ook niet uitstaan. Nu zijn we enorm close en kan niet zonder ze. Misschien is het een fase? Beetje puberen?
.
Heb je een eigen kamer waar je prettig kunt zitten?

Ik had op die leeftijd niet zoveel contact met mijn broertjes, ook al woonden we in hetzelfde huis.

Ik zat graag op mijn kamer en zij maakten wel ruzie maar dan met elkaar
Grow up.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:annabel1993 schreef op 20 januari 2014 @ 20:09:

Wat heftig en vervelend voor je! Ja hij heeft veel moeite met leren, hij doet MAVO en ik ben net klaar met VWO. Hij vind me vaak een sukkel als ik een boek lees voor mezelf.

[...]

Waarom maakt dat dat je hem haat? Hij vindt je een sukkel dat je leest, so what? Probeer erboven te staan.
Pffff arme ouders.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik krijg nog steeds niet mee waarom je jaloers zou moeten zijn op je broer, behalve dan dat je ouders hem gelijk geven (ws omdat hij jonger is)
TO, als je thuis net zo selectief reageert begin ik het te begrijpen.. Je zoekt bijval, je wil perse horen dat het normaal is om als 20 jarige tegen je broertje te schreeuwen en hem te haten.. Geloof me als ik zeg dat dat niet normaal is
Tijd om uit huis te gaan, ga op kamers. Overigens heb je daar weer met huisgenoten te dealen en daar zitten ook portretten tussen. Alleen kan je daar dan geen ruzie mee maken, tegen schreeuwen en gillen dat je ze haat. Je zal het op een volwassen manier moeten gaan aanpakken, maar daar heb je nu de leeftijd wel voor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat wordt er hier belerend gereageerd zeg!

Het kan toch dat TO zulke gevoelens heeft? Niet dat je daar gelukkig van wordt, maar dat erkent ze zelf ook.

Annabel, kan het niet zijn dat je ouders denken dat jij als slimme meid minder steun nodig hebt en daarom eerder je broer(tje) bij staan, of in ieder geval dat dat zo lijkt?

Als ik jou was zou ik op een redelijk rustig moment eens met je ouders praten of een keer met je vader of moeder alleen, bijv als je broer aan het sporten is oid.

Vertel wat je dwarszit. Probeer het een beetje minder gechargeerd te vertellen dan je zelf voelt en probeer het te bespreken. Succes!!
Ik heb een boel huisgenoten gehad maar nooit één die me zo het bloed onder de nagels vandaan kon halen als mijn broertje vroeger.

(toen we jonger waren vochten we wel veel namelijk)

Daar hebben broertjes gewoon talent voor.
Ik en mijn zus konden elkaar vroeger soms ook niet uitstaan, zo werkt het nu eenmaal.

Als jij je zo voelt, trek je mond los tegen je ouders en vertel wat je dwars zit.

Heb je dat al eens gedaan?

En reageer niet op je broer, kunnen jullie ook geen ruzie maken.
Haat is een groot woord. Heeft iemand echt een idee van wat haat is? Een emotie, idee, gewoon een woord of is het heel erg subjectief?
quote:Cheery schreef op 20 januari 2014 @ 20:26:

Wat wordt er hier belerend gereageerd zeg!

Het kan toch dat TO zulke gevoelens heeft? Niet dat je daar gelukkig van wordt, maar dat erkent ze zelf ook.

Annabel, kan het niet zijn dat je ouders denken dat jij als slimme meid minder steun nodig hebt en daarom eerder je broer(tje) bij staan, of in ieder geval dat dat zo lijkt?

Als ik jou was zou ik op een redelijk rustig moment eens met je ouders praten of een keer met je vader of moeder alleen, bijv als je broer aan het sporten is oid.

Vertel wat je dwarszit. Probeer het een beetje minder gechargeerd te vertellen dan je zelf voelt en probeer het te bespreken. Succes!!

Precies zoiets wilde ik ook schrijven. Waarschijnlijk zitten jullie vast in een patroon, en ik ben bang dat je daar alleen uit kunt komen door rustig te reageren en op een rustige manier met je ouders te praten. Probeer niet met allerlei verwijten aan het adres van je broer te komen, maar laat ze weten dat deze situatie jou verdriet doet.

En zeg niet te lichtvaardig "ik haat...". Haat maakt de wereld kapot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven