Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
@anne+3 Hoe is het met jou? En met @lievezuster?

Heb het idee dat ik jullie al even niet meer gezien heb hier.. Ik kan het ook mis hebben hoor, vind het soms wat lastig om bij te houden wie nou wie is. Lukt het jullie goed om iedereen uit elkaar te houden?
Curly, dat zal vanzelf gaan lukken dat uit elkaar houden.

Even in reactie op vanalles (ook geen idee door wie allemaal).

Ik heb het best wel veel mensen verteld. Mijn ouders weten het, een aantal vriendinnen en ook mijn teamleider, en mijn ex natuurlijk.

Ik vind het prettig dat meerdere mensen het weten, puur omdat ik nu alleen ben. Denk dat ik het in een andere situatie niet had gedaan hoor.

Het sporten... tja.. ik ben er zo een die altijd volgende week begint, maar in de praktijk komt daar niks van terecht., Ik probeer nu wel extra te wandelen en te fietsen, dus dat is al winst dacht ik.

Tja gister toch een onzeker momentje, ik stond bij de etos en heb toch maar een test gekocht, waarom heb ik dat toch nodig?

Nou thuisgekomen en amper mijn jas uit gelijk gedaan natuurlijk...

Nou voor de urine goed en wel geabsorbeerd werd door de strip was ie al overtuigend positief! Heel gaaf! Toch gaf dat wel een soort rust.

Gister ook een feestje gehad, waar ik normaal gesproken dus zou drinken en alleen maar buiten zou staan om te roken. Heel bijzonder toch wel, ook omdat ik niks wil zeggen. Gelukkig wisten de jarige en mijn beste vriendinnetje het en die dekten me in.

Qua kwaaltjes merk ik ook dat het dynamisch is...

Ik slaap gelukkig wat beter, wat betekent dat de ontwenningsverschijnselen van het stoppen met roken afnemen. Verder inderdaad wat curlyx3 omschrijft een soort lichte steekjes wat eigenlijk geen naam mag hebben, maar er wel is.

En auw boobies sinds vandaag :D. Toch wel trots op.

Tot slot heb ik het idee dat mijn buik echt een bolletje aan het worden is. Sommige strakke kleding kan echt niet meer! Lang leve mijn poncho!
Wat een sportieve meiden allemaal. Ook ik vind dit wel belangrijk, maar vind het ook belangrijk om naar mijn lichaam te luisteren. De vorige x heb ik helemaal niet gesport en ook niet ervoor. Nu sport ik sinds een jaar en wil dat zo lang mogelijk volhouden evt aangepast. Je lichaam krijgt het tenslotte toch zwaarder met je balans verschuiving en lossere banden. Ca 10 kg aankomen heeft ook echt alleen met je baby te maken en ben je na de kraamweek zo kwijt. Daarnaast hield ik de vorige x ook heel veel kgs vocht vast. Wat ik wil zeggen... Wees lief voor je lichaam en baby. Let niet alleen op je gewicht. Je lichaam kan heel goed aangeven wat het nodig heeft voor de kleine. Zo moest/wilde ik erg veel melk drinken.

Ik ben echt benieuwd naar de eerste echos. Is happy-wenn de eerste?
Ik krijg de 30e meteen een echo :D

Weet niet of ik de eerste ben!
Zo, ik had heel wat bij te lezen hier.

Ik ben vrijdag en zaterdag weg geweest voor een cursus in Den Haag (voor mij de andere kant van het land ;)) en vandaag moest ik werken. En aankomende week ook de hele week werken....

Lekker druk dus! Maar zo gaat de tijd wel sneller.

Ben nu 6 weken en 1 dag. Voor mijn gevoel ben ik al veel langer zwanger.... Die tijd gaat niet zo snel dus! :-)

Sport: ik sport niet echt. Was van plan om het weer op te gaan pakken, maar nu ik weet dat ik zwanger ben vind ik dat toch lastig.

Miss straks zwangerschapsgymnastiek/zwemmen ofzo...

Ik hoop ook niet al te veel aan te komen maar 10 tot 15 kilo is normaal zeggen ze.

Ik ben wel echt een snoepkont ;) en vind het lastig om niet te snoepen. Ik heb er meer zin in dan voor ik zwanger was....

Tot nu toe een halve kg aangekomen....
Dag dames, wat gezellig hier, leuk om te lezen allemaal! Is het oke als ik ook nog mee schrijf?

Allereerst iedereen gefeliciteerd! Zooo leuk, zwanger zijn!

Ik weet sinds ongeveer 2 weken dat ik zwanger ben, ik ben 29 en het wordt ons eerste kindje.

Ik zal zo rond 16 september uitgerekend zijn en 12 februari heb ik de eerste echo.

Het boek van Kluun is inderdaad leuk! Ik ben nu bezig in 'Krijg nou tieten' van Claudia de Breij, ook grappig!

Ik slik foliumzuur, maar daarbij maak ik iedere dag ook een grote groente/fruit shake. Alles bij elkaar in de blender, super makkelijk en super gezond! Nu sport ik nog vrij fanatiek, 3x per week voetbal, maar daar zal ik op een gegeven moment mee moeten stoppen, daarna wil ik gaan zwemmen of yoga'en. Zwangerschapsbootcamp klinkt trouwens ook goed, ik ga eens kijken of dat hier in de buurt ook kan.

Fijne avond allemaal!
Goeie morgen meiden,

Vakantie, wij gaan aankomende zaterdag heerlijk een week skiën in Zwitserland!! Heel veel zin in!!!

En ik hoop ergen in de zomer nog ff weg te kunnen, maar dat zien we tegen die tijd wel!

Vertellen, inmiddels weten onze ouders het en een aantal vrienden en mijn oma, ze was er helemaal stil van zo lief!

Nimmetje, GEFELICITEERD!!!! en gezellig dat je mee kletst! Ook lekker sportief!

Zou leuk zijn als we bij elkaar in de buurt wonen, kunnen we zelf iets opzetten qua zwanger en sporten! ;)

Shake, ik maak ook elke ochtend een fruit/ groente shake waar ik ook chiazaad aan toevoeg!

Vitamines/ visolie, de verloskundige praktijk vroeg wel of ik vitaminepillen slikte met visolie.. Nou nee, heb het ook niet zo op pillen.... Wie doet dit wel? En welke neem je dan?

Nou nu maar eerst ff spinning en dan aan het werk!!!

Fijne dag allemaal xx
Morning!

Gefeliciteerd Nimmetje!! Spannend!

Idd zijn er smoezen genoeg om te verzinnen waarom we niet zouden kunnen hardlopen, dat is fijn!

Ik slik alleen foliumzuur maar ik weet nog van de vorige x dat ik die pillen met visolie weggemikkerd heb, had heel de dag van die visoprispingen. Goor!! Nee dankjewel...

Tesske; fijn dat de test nog goed uitsloeg! Gaat helemaal goed! En dat is ook wel een probleempje bij mij dat roken en drinken. Ik ben een gelegenheidsroker en rook alleen op feestjes en partijen en as vrijdag heb ik een feestje van mn werk. Ik weet echt ff nog niet hoe ik dat moet gaan doen... Dat gaat echt zo opvallen. Maar ik heb nog 5 dagen om daar iets op te verzinnen Knap dat je gestopt bent met roken!! Dit is een goede reden hè, klein mensje in je buik.
Hilliej, heerlijk vooruitzicht volgend weekend naar de sneeuw! Ik heb 2 weken Italie in juni geboekt en ik zit te denken om mss nog samen met mn lief een weekendje weg te gaan, ik heb namelijk een reischeque van 450 euro gewonnen en die moet wel op voordat mn buik te dik wordt. Denk aan Istanbul of Valencia.
Hallo Dames!

Welkom Ugglover, Nimmetje en Mila! (ben ik nog iemand vergeten?)

Afgelopen weekend een weekendje weg geweest met (oud) studie vrienden (zonder man), alleen mijn beste vriendin heb ik het verteld toen ze aan bleef drinken dat ik bij haar in de sauna kwam zitten..

Was wel even spannend; normaal doe ik hard mee met de drankjes, maar niemand heeft er een opmerking over gemaakt dat ik alleen fris dronk

Sporten: ik deed aan bootcamp, hardlopen en tennis, maar die eerste twee worden mij nu zo goed als onmogelijk gemaakt door mijn ontzettend zere borsten

Ik had ook al gelezen over zwangerschapbootcamp hier in de omgeving (Rotterdam eo) en ben van plan daarmee te starten wanneer dit tennisseizoen afloopt in april (dagen overlappen).

5 februari naar de vk voor een intake; zo wordt het langzaam wel 'echt'.

Ik slik de Davitamon mama plus tabletten met visolie; inderdaad onder het mom van 'beter te veel dan te weinig'.

Stiefkindjes vinden het tijd voor een baby in mijn buik..zouden ze geweldig vinden; zouden ze dat aanvoelen? We vertellen het ze niet voor de 12 weken, want dan weet de hele wereld het meteen.

Heerlijk, die vakantie berichten; we hebben nog niets gepland voor dit jaar, snel maar doen!
Vaag dat mensen dat niet opmerken hè, zelf denk je soooo; kijk mij nou staan met mn cola light... Maar beter zo! Heb jij ook zo'n last van je borsten dus? Die van mij staan ook echt in de fik, slaap 's nachts nu maar met een sportbh aan. Maar ga vanavond wel lopen, ik hoop dat het gaat maar denk het wel. Ik heb niet alle pagina's gelezen maar leuk stiefkindjes! Hoe oud zijn ze?

Ik heb net de vlk gebeld, 12 feb intake en echo!
Gefeliciteerd nimmetje!

Leuk dat de meeste nu een datum hebben voor de echo!

Wij hebben nog geen vakantieplannen. In juni week vrij, dus wil dan nog wel iets doen.

Hier sinds gister buik problemen :( ging op bed, tanden poetsen etc. Enorme kramp. Uit het niets! Wel half uur op wc gezeten, zweten, mega wit, vriend erbij geroepen.....Viel zowat flauw voor mijn gevoel. Rustig gebleven en het zakte weer. Ff gewassen bed ingedoken, vandaag niet te Werk. Slapjes op de bank :( met een rommelende buik. Echt niet tof! Gelukkig geen bloed of iets, dus is echt mijn buik. Maar wel ff schrikken! En Moe nu ......en zere rug....pff!

Gaat alles goed, krijg je zoiets :s nu duurt de 30e wel erg Lang....pfff!
@Ugglover: dat ging verbazend goed, voornamelijk omdat iedereen zijn eigen drankjes pakte. Wanneer iemand vroeg of hij/zij nog voor iemand anders een biertje mee moest nemen reageerde ik gewoon niet, of zei nonchalant dat ik nog had. Werkt beter dan nee zeggen, want dan moet je t gaan uitleggen... oefen je pokerface dus

Ik slaap ook met een sportbeha aan, want omdraaien of op mijn zij liggen is echt een drama. Ik ken mezelf en vooral met bootcamp ga ik echt tot het gaatje; inhouden is geen optie, dus ik laat het maar even voor nu. Vanavond weer tennissen.

Stiefkindjes zijn 4 en 6, twee meiden. Vind het ook wel spannen hoe dat straks gaat met de twee erbij, maar dat zien we dan wel!
Happy_Wen; schrikken!!! Wsl "gewoon" een buikgriepje maar nu denk je ineens heel anders over elk krampje! Rustig aan

Liesjes, goeie tip, ga ik ook doen haha. Ik bestel gewoon wel een wijntje idd, dan hebben ze toch niet door dat ik er niet van drink. De meiden vinden het vast geweldig, een baby erbij!

Het regent hier dus grote kans dat ik op de bank belandt. Slecht!!!
Ik heb me net aangemeld voor MvM. Doen jullie dat ook?
Ze belde vandaag, komt donderdag en duurt 20min. Ik moet het zelf wegbrengen. Maar is bij mij om de hoek zowat dus dat is prima.
Zwaai zwaai nieuwe dames. Gefeliciteerd! Zo leuk samen zwanger zijn.

Ik heb afgelopen weekend gewerkt. Zaterdag nog heerlijk uiteten geweest. Twee vriendinnen en de kok waren op de hoogte van de zwangerschap. Er was nog een meid mee maar die wist van niks en dat wou ik eerst ook zo houden. Zij is een vriendin van vriendin en ik weet dat ze niet goed haar mond dicht kan houden.

Vandaag ben ik een dagje vrij en had van alles willen doen met mijn meisje maar..... migraine. Zal ook wel hormonaal zijn. Dochter is opgehaald en ik ben onder de dekens gaan liggen.

Wat zijn jullie allemaal sportief dames. Echt goed hoor. Ik zelf ben totaal niet sportief. Door oa mijn chronische ziekte heb ik een slechte conditie. Ik was altijd al blij dat ik gewoon kon functioneren in het leven. Studie, fulltime baan zware baan, familie, vrienden en relatie. Door de komst van ons eerste kind en de eindeloze slapeloze nachten ben ik helemaal een vaatdoek. Nu ik terug lees klinkt het wel heel zwaar misschien maar dat is het niet. Als ik de juiste balans maar heb.

Hebben jullie al nagedacht of jullie het geslacht van de baby willen weten? En hebben jullie zelf al een gevoel?
anoniem_193497 wijzigde dit bericht op 20-01-2014 16:16
Reden: spelfout
% gewijzigd
Zo wat een sportieve groep.

Ik reageer even via tel. Mvm komt zo. Merk dat ik het wel spannend vind. Moet al een half uur naar de wc, maar wil pas vlak voor de test gaan. Ik hoop dat ik dat vol hou. Nog 50min...

Ik denk idd dat hoe minder woorden je gebruikt hoe langer mensen niks door hebben van het geen alcohol drinken. En het roken is natuurlijk een goed voornemen.

Mijn man versprak zich gister bijna tegen een zwangere kennis. Hij vroeg of zij ook van die rare eetbuien had. Ik had namelijk laatst plots erg zin in een bananenmilkshake (normaal nooit). Hij zei nu maar dat ik dat bij de vorige zwangerschap had.
Leuk route! Laat maar weten hoe het was!
@ pimpelmees ik Denk een jongen, mijn man meisje.

En kan ook nog beide.....ivm tweeling in fam. Spannend dus!
Hahaha goed opgelost van je man route38, soms floepen er dingen zomaar uit! En is het je gelukt om het op te houden? Kwam er nog een dikke streep?

Pimpelmees, balen van je migraine, hopelijk zakt het snel! Ja, ik wil het geslacht zeker wel weten, ik zou het niet kunnen hoor om tot 40 weken te moeten wachten! Jij? Ik denk zelf een jongetje maar dat komt wsl omdat ik er al eentje heb, ik kan me niet voorstellen dat ik een meisje zou krijgen. Ik ben zo jongens minded nu.
Oh een tweeling! Cool! Zou je dat leuk vinden happy_wenn?
Ik vind de tijd ook zooo langzaam gaan tijdens de zwangerschap... Denk dat dat kont doordat ik iedere dag denk: vandaag 5 weken en 1 dag, vandaag 5 weken en 2 dagen. Zou fijn zijn als het een beetje op zou schieten.

Ik ga zo voor het eerst een volle MvM krat ruilen tegen 2 lege. De 4 flessen die ik donderdag gekregen had zijn sinds gisteravond helemaal vol!

@nimmetje gefeliciteerd Welkom hier! Het boek Krijg nou tieten lijkt mij ook heel leuk! Ik vind de humor van Claudia op 3FM iig leuk.

@hillie Lekker naar de sneeuw! Jammer dat er hier nog geen sneeuw is gevallen, hopelijk komt dat nog. Ik slik trouwens ook geen visolie, ga ik misschien nog doen. Maar als ik visoprispingen krijg, stop ik meteen... Gatver!

@ugglover Te gek dat je een reischeque hebt gewonnen! Wil ik ook wel haha. Waar heb je die gewonnen?

Wat supervervelend van je buikpijn @happywen. Het lijkt erop alsof je ziekjes wordt, bleh. Beterschap, ook voor @pimpelmees.

Mijn borsten zijn echt niet zo pijnlijk als jullie beschrijven. Ik hoef in ieder geval geen sportbeha aan.

@route Hoe is het gegaan? Vertel vertel!

Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik niet zou willen weten of het een jongen of meisje wordt.. Ik begin nu al te twijfelen of ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen
@ ugglover: denk dat ik dan wel even in shock Ben hahaha

Maar zeker welkom.

@ curly: mijn borsten gelukkig ook niet zo zeer.

Haha hier Hetzelfde, Denk dat ik het toch wel wil weten n:D

Maar zien we dan wel. Eerst hartje zien. Nog 9 nachtjes.
@ Hilliej: ja dat zou leuk zijn! Ik woon in Amsterdam, zag dat de bootcamp voor zwangeren hier in meerdere parken wordt gegeven, heel leuk!

Ik slik geen visolie capsules, maar eet wel 2x per week vette vis, bijvoorbeeld zalm of haring. Chiazaad gebruik ik ook, lekker!

@ Ugglover: we hebben allemaal 12 februari de intake en echo, spannend!

@ Pimpelmees: ik wil het zeker weten, ik kan ook geen 40 weken wachten, ben ik veel te ongeduldig voor. En het is ook wel praktisch, wat betreft kamer inrichten en kleertjes kopen enzo. Haha, heb er al helemaal zin in! Ik denk trouwens dat het een jongetje wordt, mijn vriend denkt een meisje...

@ Route38: hoe was het met MvM?

@ Curly: het gaat langzaam he? Wat zijn we toch lekker ongeduldig haha!

@ Happy_wenn: wat vervelend van je buik, gaat het weer een beetje? Beterschap hoor! Bijna een echo dus, spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven