Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Even een ego-post... Sorry!

Ik voel me helemaal niet zeker! Erg onzeker zelfs!

Had gisterochtend opeens heftige buikkrampen. Kon niet rechtop staan en moest ze 'wegpuffen'.... Ik dacht: dit gaat helemaal mis. Voor de zekerheid maar een maandverband ingedaan, want doorlekken op t werk is niet handig. Maar gelukkig geen bloed verloren.

Nu had ik vannacht weer zulke krampen, ik werd er wakker van....

Herkennen jullie dit? Het maakt me zo onzeker! Ik ben zelfs bang voor een bbz... :(
Oh pink-t, ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt.. Zou het kunnen dat het je darmen zijn die protesteren omdat ze ruimte moeten maken? Ik lees op het forum regelmatig over buikkrampen tijdens de prille zwangerschap hoor, wat zeker niet altijd zorgwekkend hoeft te zijn. En geen bloed is natuurlijk een goed teken. Misschien kun je ter geruststelling je vk bellen? Geef dan meteen je zorgen omtrent een bbz aan.

Sterkte!!
Zooo ik had even wat terug te lezen zeg! Beetje druk weekend achter de rug.

En wat zijn jullie allemaal sportief! Ik probeer ook 2x per week te sporten, maar meestal is het 1 x en dan uurtje zumba!

Mijn vriendinntje is ook zwanger en loopt een paar weekjes voor op mij.. Soms wel handig! Wij gaan waarschijnlijk samen naar de 9 maanden beurs.

Begin nu wat last te krijgen van misselijkheid, maar voor de rest geen kwaaltjes nog!

@pink-t Ik snap die onzekerheid!! geen bloed is zeker een goed teken en zoals curly zegt gewoon even de vk bellen.
Pink zie mijn andere berichtje op het forum.

Ik zou ook graag mee willen schijven in de tabel en deze topic.

Ik ben 27, en ik had afgelopen vrijdag een positieve test. Ik denk dat ik 26-09 uitgerekend ben.

Ik had nog willen wachten met meeschrijven omdat ik de ronde hiervoor een miskraam heb gehad waardoor ik wel onzeker ben en een goede echo wil afwachten, maar anderzijds vind ik het leuk om gelijk mee te schrijven.

De echo is al 7 februari, spannend!
Schrikken Pink-t! Ik zou ook even de vlk bellen, kijken wat zij zeggen. Maar ook geen bloed = goed!

Xsteph87, welkom!! Gefeliciteerd! En heel spannend dus voor jou... fingers crossed dat het allemaal goed gaat deze keer! Hopelijk baren we allebei een kindje op 26 sept!
Meiden even een vraagje en mening,

Ik ben nu 6 weken en heb 30 januari een intake bij de vk. Ze doen pas bij 10-12 weken een echo. Is het gek om zelf ergens een afspraak te maken voor een echo? Ik vind het zo lang duren.
@vrouwtje, hier doet de verloskundige ook pas vanaf week 10 een echo. Maar of je eerder een (zelf betaalde) echo wilt, is natuurlijk helemaal aan jou, en niet gek hoor! het enige is, is dat je toch geen zekerheid hebt... je kunt met 7 of 8 weken een hele goede echo hebben en met 10 weken terugkomen en t kan nog mis zijn. Na die 10-12 weken, is het 'wat veiliger'. Maar, ik begrijp je helemaal

Zou zelf omdat ik in het ziekenhuis loop iets eerder echo krijgen (8 weken) maar vanwege een vakantie lukt het nu ook pas bij 10 weken. Even afwachten dus... zou ook graag eerder willen maar helaas ;)
Zo ik moest ook heel wat bijlezen.

Pink-t: Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. En bij zulke erge krampen zou ik toch de verloskundige voor de zekerheid bellen. Ik heb dit keer bij vlagen wel kramp, maar niet zo erg als jij omschrijft. Succes!

Ik moet trouwens even mijn verontschuldigingen aanbieden als ik niet overal op reageer.

@vrouwtje: als je graag eerder een echo wilt dan moet je dat gewoon regelen. Ik heb inderdaad een beetje dezelfde gedachte als Florine, bij 10 weken heb je eigenlijk pas echt zekerheid. Maar het duurt wel heel lang....

Gister mvm geweest en de test was mooi positief. Toch weer een opluchting als je de test doet met een derde erbij. Vanaf woensdag ga ik meedoen en heel wat potten vol maken.

Ik ben trouwens heeeeeel erg moe en vind het best zwaar deze eerste weken in combinatie met mijn zoontje. Hij zit nu net in zo'n uitdagende fase. Oh hij is wakker... zal later meer reageren
Heey

Ik vroeg me af of ik me bij dit groepje mag aansluiten? Ben vandaag 6 weken en heb aankomende donderdag al een afspraak bij de vk! Spannend! Ook ik wil het nog even stil houden sommige familie leden weten het wel alleen we willen nog even wachten om het de rest te vertellen. Maar we kregen dus een whats app bericht van mn vriend zn nicht dat zij al 10,5 week zwanger is! Dus het is best moeilijk om mn mond te houden nog 6 weken pffff hahahaha

Voor de dames die ook zwanger zijn van harte gefeliciteerd!!!

xxx
De 30ste een intake bij de vk dus ik wacht even die afspraak af met zelf een echo maken. Misschien zegt ze wel dat ik de week erop terecht kan voor een echo!

@ boedha Gefeliciteerd!
@vrouwtje1983 Thanks! Ik lees allemaal berichten over de eerste afspraak bij de vk dat het een intake betreft en verder niets! Is dit gebruik bij elke vk? Want tegen mij is gezegd dat je namelijk ook het hartje te horen krijgt! Dus ik verheug me erg op donderdag maar ga me nu toch wel afvragen of ik mezelf niet te enthousiast maak ervoor.

Groetjesss
@ nieuwe dames gefeliciteerd!

@mijn verloskundigevook Meteen een echo. Maar zit al op 9 weken dan.

@ buik weer rustiger. Wel echt raar....mogelijk ruimte Maken ofzo....

@ pink....ik ook mega kramp. Hoop dat het onze darmen zijn. Al iets Beter?
Happy wenn, ja gaat gelukkig al beter. Vandaag niet meer zulke hevige kramp gehad. Gelukkig! Het rommelt nog wel wat onder in m'n buik. Laten we maar hopen dat het inderdaad 'plaats maken' is!

28 jan intake vk, maar op de echo moet ik wachten tot 20 feb. Voor mijn gevoel duurt dat nog eeuwen!!

Aan alle nieuwkomers: Gefeliciteerd en welkom!!

Toen ik dit topic opende kwam hier de eerste dagen nog bijna niemand. Moet je nu zien!!! Gezellig!! :-)

Route, Moeheid.... Erg herkenbaar! Val bijna elke avond op de bank in slaap...
Pink-t, 20 feb duurt ook echt nog wel lang zeg, dat is ook wel laat hè? Maar idd, niet iedere praktijk strooit met echo's. Dan ben jij toch al rond de 11/12 weken?

Ergens vind ik het wel stom namelijk want stel je voor dat het bij week 6 al niet goed is gegaan, is het toch fijn als je dat bij week 8 al weet ipv een maand later. Het gaat vind ik ook niet over "dat het niet meer fout kan gaan " maar meer om bevestiging dat het er nog goed uitziet! Als ze toch zo'n apparaat hebben staan, is het toch een kleine moeite en een enorme geruststelling voor de zwangere? Ik zie alleen maar positieve punten aan veel echo's

Boedha, welkom en gefeliciteerd!!! En nee, niet iedere vlk praktijk heeft dezelfde regels. Moeilijk om je mond te houden hè, zo leuk om te vertellen!

Vrouwtje, kan je er niet gewoon om vragen? Kijken wat ze zeggen....

Ik heb sinds vandaag last van mn rechterkant buik. Trekkend gevoel au! Zullen die banden wel zijn... Vind het ook wel weer fijn ergens dat ik wat voel of ergens last van heb... Goed teken!
Als je in de tabel wil trouwens, moet je inloggen met de gegevens hierboven. Kan/mag je zelf doen! :-)
Ik heb zin in donderdag! Mvm komt en dus stiekem extra check.

En dan nog weekje tot echo. Echt zo spanned! Hoop zo dat het in 1x lukt.
Nieuwe dames: welkom en gefeliciteerd!

Pink-t, dat is niet fijn zeg. Die onzekerheid is vooral zo erg. Even de vk bellen idd.

Ik heb vrijdag een afspraak met mvm. Ze belden net! Ook ga ik morgen de vk bellen voor een afspraak. Ik ga half februari op wintersport, dus ik hoop dat ik voor die tijd nog kan.
Meiden, ben een weekje niet online geweest en ons topic is ontploft haha!!!

Alle nieuwe meiden: gefeliciteerd!!!

Lisch, sterkte voor jou...

Durf eigenlijk niet op het andere topic te kijken, door alle ellende. Hoop dat de rest van ons dat bespaard blijft!

Hier gaat alles goed, eigenlijk niet echt kwaaltjes.

Mijn ouders zijn inmiddels op de hoogte. Die reageerden zoals verwacht wel blij maar niet dolenthousist. Vinden 2 kids wel genoeg

Moet even bezinken denk ik hihi.

Ga nu echt naar bed, zal even wat sneller reageren de volgende keer!
Hallo allemaal!

Sorry voor de late reactie maar heel erg bedankt voor de lieve reacties..

Ik heb absoluut geen hoop meer (teveel bloedverlies)..

Volgende week woensdag in ieder geval de echo en dan zullen we zien of ik weer schoon ben (klinkt zo raar).

Alle nieuwe hier; gefeliciteerd!!

En aan iedereen; veel plezier/succes met jullie eerste echo.

Het blijft ook echt een spannende tijd maar hopelijk zijn al jullie zorgen voor niks

Ik blijf hier in ieder geval een beetje meelezen nog hoor!
Een hele dikke knuffel voor jou Lisch! Wat verdrietig....
Hahaha ons topic is echt aan het ontploffen!!!!!!!

Buikkrampen, happy wen en pinkt hoe gaat het hiermee? Wat lijkt me dat akelig. Ik heb weinig kwaaltjes, vooral savonds of na het eten wat last van steken en mijn borsten bij aanraking maar voor de rest voel ik me eigenlijk best goed

Mijn vriend wil heel graag het geslacht weten van onze kleine, mij maakt het niet zoveel uit.. Het inderdaad wel heel handig qua kamertje en kleertjes etc ik denk ook wel dat we het straks allebei heel graag willen weten, hier is het besef nog steeds niet helemaal door, be niks aanschijn,ijk veel te nuchter voor!

Gister aan mijn beide werkgevers verteld die stonden te springen zo leuk!!!!

Ik heb 21 febr intake en echo ben dan al wel 10 weken maar ik vind het prima, ook al ben ik ook heel nieuwschierig maar eerst lekker op vakanties. Dan is het ff 3 weken aftellen!!!

En volgens mij zijn er al weer nieuwe zwangere dames bij!!! GEFELICITEERD!!!!!

En wie snapt er iets van die tabel??? Ik ben helemaal niet handig qua dit soort dingen en vind het wel leuk om er ook in te staan!

Nou volgens mij ben ik weer redelijk bij...

Fijne dag allemaal! En geniet van de dag niet te veel piekeren dames!
Lisch sterkte meid
Hoi dames,

Mag ik ook nog met jullie meeschrijven?

Ik weet nu bijna 2 weken dat ik zwanger ben, ik ben nu 5 weken en 6 dagen. Ik ben zwanger geworden via de 1e x Clomid. Volgens mij ben ik 19 september uitgerekend.

30 januari heb ik de eerste echo in het ziekenhuis. Spannend, en de tijd gaat zo langzaam haha

@ Lisch, veel sterkte!!
Hallo allemaal,

Ik ben er ook weer!

Lisch, wat naar voor je. Veel sterkte de komende tijd!

Nieuwkomers gefeliciteerd!!

Happy-wenn en Pink-t, ik heb het ook die buikkrampen. Vannacht had ik ook dat ik er wakker van werd. Pas nadat mijn vriend uitgebreid over mijn rug had gewreven ging het weer. Heel arelaxed die kramp.

Ik heb de verloskundige erover gebeld, die zei als het aanhoudt bel dan nog even terug. Het kan een BBZ zijn, maar het kan ook gewoon de groei van de baarmoeder zijn. Het is een spier die zich langzaam aan het uitzetten is. Ook de innesteling kan prikkeling van de baarmoeder veroorzaken. Ik ben dus wel gerustgesteld.

Straks meer!

Fijne dag allemaal zonder te veel kwaaltjes!

X
Hilliej, je moet even inloggen met de gegevens boven de tabel en dan kan je de tabel aanpassen, spreekt redelijk voor zich! Maar als het niet lukt, wil ik het ook wel ff doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven