Ik snap niks van dit gedrag.

21-01-2014 01:13 47 berichten
Afgelopen zaterdag ging ik met mijn vriendinnen naar de kroeg. Het valt mij op dat het gedrag van veel meiden daar nogal negatief is. Ik weet niet of het met die bepaalde kroeg te maken heeft, de stad of misschien ligt het wel aan ons. Wanneer je tegen iemand aanbotst krijg je gelijk een felle reactie, ook al glimlach ik en zeg ik "sorry, druk hè?". Bij het toilet lang voor de spiegel staan, ik vraag netjes of ik mijn handen mag wassen, er wordt dan met ogen gerold en rustig verder getut. Ik weet zeker dat ik niet gemeen overkom, ik probeer juist de confrontatie te vermijden door aardig te doen en soms een grapje te maken. Ik voel me soms zo onveilig omdat er uit het niets zomaar een ruzie kan ontstaan (niet meegemaakt, wel gezien). Bij jongens heb ik dit probleem totaal niet, daarmee hebben we altijd heel veel lol. Het zijn echt de meiden die dat doen. Ik ben trouwens begin twintig, net zoals de gemiddelde kroegganger daar. Zijn er meerderen die dit zo negatief ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet vaak last van. Wel ergerde ik me altijd als mensen tegen je aan liepen of vooral als ze met dansen de hele tijd tegen je aan stootten. Dan kon k er nog weleens wat van zeggen. Maar is ook vooral omdat ik erg klein ben en dat er dan nog weleens per ongeluk tijdens het tegen me aan lopen een elleboog of glas ofzo bijna in mn gezicht belande. Maar dat waren vooral de hele dronken mensen waar ik geen geduld mee had. Niet perse onderscheid tussen man of vrouw.

Ik heb nooit ruzie gehad met vrouwen eigenlijk, juist altijd prima. Met mannen had ik dat sneller omdat die nog weleens probeerden handtastelijk te worden als ze gedronken hadden. Dat ze bijvoorbeeld stiekem proberen aan je te zitten als ze voorbij lopen onder het mom van 'sorry het is zo druk, dus ik moet wel helemaal mn lichaam tegen je aan drukken, of langs je kont aaien,of aan je buik zitten of iets dergelijks' Daar hou k echt niet van en ben k heel snel klaar mee. Wel vind ik hele dronken mensen heel erg vervelend en dat laat k ook merken als ze contact met me zoeken. Maar de problemen in de wc's met vrouwen herken ik niet. K vind de wc's vaak juist ff een verademing. Gewoon even alleen maar vrouwen en even verstaanbaar met elkaar praten.
quote:boerderijgeit028 schreef op dinsdag 21 januari 2014 09:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="qoesje in "Ik snap niks van dit gedrag."" class="messagelink">qoesje schreef op 21 januari 2014 @ 09:05</a>:</b>

Boederijgeit </div></blockquote>

haha ja kan er ook niets aan doen, ik schijn een niet benaderbare uitstraling te hebben, ben ik ook wel eens op afgewezen na een sollicitatiegesprek.

Ben overigens wel gewoon een aardig meid hoor, maar de eerste indruk die men van mij heeft is helaas altijd onjuist. Heb ik ook hoor terwijl ik juist vriendelijk ben
.
quote:boerderijgeit028 schreef op 21 januari 2014 @ 09:09:

[...]

haha ja kan er ook niets aan doen, ik schijn een niet benaderbare uitstraling te hebben, ben ik ook wel eens op afgewezen na een sollicitatiegesprek.

Ben overigens wel gewoon een aardig meid hoor, maar de eerste indruk die men van mij heeft is helaas altijd onjuist.Ik heb daar ook last van . Zelfs wel eens geprobeerd overdreven meegaand en vriendelijk te zijn. Helpt geen drol. Dus ik waardeer de mensen die verder kijken dan hun neus lang is en accepteer dat men blijkbaar eerst altijd moet denken dat ik een kutwijf ben .
quote:Ephina schreef op 21 januari 2014 @ 09:39:

[...]

Dus ik waardeer de mensen die verder kijken dan hun neus lang is en accepteer dat men blijkbaar eerst altijd moet denken dat ik een kutwijf ben .+1
Nee, iemand kan me nog zo verwonden in de drukte door mijn hielen kapot te trappen, mijn tenen te vermorzelen enz, op het moment dat hij zich met aandacht verontschuldigt neem ik daar genoegen mee en dan zeg ik iets als: valt wel mee hoor, of: kan gebeuren.
Echt waar? Ik heb altijd gewoon leuke gesprekken in het toilet, over de muziek, over de rij, over het schrijnende gebrek aan toiletten, met wildvreemden, ik heb nooit gedoe, krijg nooit boze blikken of ik ben daar compleet blind voor.
quote:alliehamilton schreef op 21 januari 2014 @ 05:06:

Wat ik heel erg merk is dat als je er wel ok uitziet, meiden vaak veller feller op je reageren zeker als je leuke aandacht krijgt van jongens.Dit. Vrouwen beoordelen elkaar op uiterlijk. En dan is iedere vrouw die er beter uit ziet een bedreiging die uitgeschakeld moet worden. Soort territoriumdrift ofzo.
Verschrikkelijk ja.. Ik ben zelf ook iemand die de lieve vrede wil bewaren of alles om wil toveren in een grapje. Vaak lukt dit ook wel, ik merk wel dat het aan het soort kroeg ligt.

OH en laatst kneep iemand me in mijn kont en ik had toen eindelijk eens te ballen om te vragen wat hij zich wel niet meende?! Waarom hij meent dat hij aan mijn kont mag zitten, dat ik nu zin heb om hem een klap te verkopen maar dat ik dat ook niet doe vanwege mijn fatsoen. Natuurlijk kwam mijn boodschap niet over en ging hij lacherig naar zijn vrienden toe.. Haha
Merk ik ook niets van, en ik ben een lekker wijf zeg

En daarbij kan ik van andere vrouwen ook denken 'wat zie jij er prachtig uit vandaag' . Misschien als je er zelf niet aan meedoet dat mensen ook niet zulk gedrag naar jou vertonen? In mijn beleving krijg je ongeveer terug wat je geeft, in contact met mensen. Of ik ben stuitend naïef, aartslelijk en dom hoor, dat ik er daardoor geen last van heb, maar concurrentiestrijd, nare opmerkingen en blikken, ik vind het niet herkenbaar.

Maar ik denk dan ook niet in termen als 'alle mannen' en 'vrouwen doen altijd zus....' Helpt ook denk ik.
quote:alysha00 schreef op 21 januari 2014 @ 09:46:

[...]

Dit.En dan is iedere vrouw die er beter uit ziet een bedreiging die uitgeschakeld moet worden. Soort territoriumdrift ofzo.

Niet alle vrouwen, maar een bepaald soort vrouwen doen dit. De onzekere, onvolwassen vrouwen.

Herken het zelf totaaaal niet. Als een vrouw mooi of mooier is prima. Ik zie zelf ook wel dat het een hele mooie meid is en kan ook prima erkennen dat iemand mooier is. Maar het is geen rede voor mij om moeilijk tegen dr te doen. Herken dit andersom naar mij ook niet. Heb juist altijd de leukste gesprekken met vrouwen. Als ik ruzie/woorden krijg is dat altijd met mannen, omdat ze vervelend doen of enorm dronken zijn ofzo.
Ik maak eigenlijk altijd vrienden op de W.C.

Misschien komt dat wel omdat ik dit soort gedrag heel goed kan negeren en gewoon door blijf ouwehoeren.

Met een bakkie op ben ik de vrolijkheid zelf. Niemand krijgt mij down.
Geen last van. Kan het me wel heel goed voorstellen dat het lastig is. Uitgaan is soms een slagveld.

Geef mij maar gezellige HardcoreFestivals zoals Dominator enzo. Veel gezelliger en vriendelijke, behulpzame mensen.
Ik was niet anders gewend in mijn geboortestad dat je bij het aanstoten al ruzie had. En na 2 uur kwam ik niet meer in een bepaalde straat omdat die dan gewoon niet meer veilig was. Tot ik eens in Utrecht ging stappen. Wauw! Gewoon aardige lui, die hun schouders ophaalden en terug lachten! Jeetje, wat een verademing was dat. En in de stad waar ik nu woon is dat ook zo. Kan dus echt wel aan de stad liggen.
quote:velvetred schreef op 21 januari 2014 @ 09:51:

OH en laatst kneep iemand me in mijn kont en ik had toen eindelijk eens te ballen om te vragen wat hij zich wel niet meende?! Waarom hij meent dat hij aan mijn kont mag zitten, dat ik nu zin heb om hem een klap te verkopen maar dat ik dat ook niet doe vanwege mijn fatsoen. Natuurlijk kwam mijn boodschap niet over en ging hij lacherig naar zijn vrienden toe.. HahaJe gaat een heel betoog houden tegen zo'n knul??!
Ik ben overigens een zeer vriendelijk uitziende Dwerg van 1.58 met Platinageblondeerd Haar en een voorkeur voor capuchontruien, gympies en t-shirts met lompe teksten. Op de één of andere manier ben ik geen competitiemateriaal en wek ik geen agressie op. Ik denk dat het wel scheelt.
quote:Thordis schreef op 21 januari 2014 @ 09:52:

Maar ik denk dan ook niet in termen als 'alle mannen' en 'vrouwen doen altijd zus....' Helpt ook denk ik.

Precies. Je kunt gedrag op allerlei manieren uitleggen zonder in stereotypen te vervallen.

Ik kwam vroeger nog wel eens in heel grote discotheken, en daar leek het het toilet ook een kapsalon. Gewoon doen, praatje maken - nooit last gehad.
quote:boerderijgeit028 schreef op 21 januari 2014 @ 10:27:

[...]

Je gaat een heel betoog houden tegen zo'n knul??!

Ik grijp ze altijd gewoon hard terug. Aan de voorkant. Vinden ze meestal nooit zo leuk.

En dan zeg ik: voelt niet zo lekker he? Nou dan
Je gaat naar de verkeerde gelegenheden, denk ik. Ik kom over het algemeen, als ik al ga stappen, op technofeesten en daar valt iedereen elkaar zielsgelukkig in de armen alsof het de laatste avond van de aarde is. Over het algemeen zijn er veel onder invloed natuurlijk, maar de sfeer is altijd goed.

Herken wel wat je zegt, vrouwen onderling, dat is vaak maar niks. Kutnijd vind ik een mooie omschrijving.
quote:Thordis schreef op 21 januari 2014 @ 09:44:

Echt waar? Ik heb altijd gewoon leuke gesprekken in het toilet, over de muziek, over de rij, over het schrijnende gebrek aan toiletten, met wildvreemden, ik heb nooit gedoe, krijg nooit boze blikken of ik ben daar compleet blind voor.Ga jij nog weleens uit in die tenten waar eigenlijk alleen jonge mensen komen? Ik denk namelijk dat dat wel heel veel verschil maakt, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Underkoffer schreef op 21 januari 2014 @ 10:58:

[...]

Ik grijp ze altijd gewoon hard terug. Aan de voorkant. Vinden ze meestal nooit zo leuk.

En dan zeg ik: voelt niet zo lekker he? Nou dan
quote:justmaartje schreef op 21 januari 2014 @ 11:04:

Je gaat naar de verkeerde gelegenheden, denk ik. Ik kom over het algemeen, als ik al ga stappen, op technofeesten en daar valt iedereen elkaar zielsgelukkig in de armen alsof het de laatste avond van de aarde is. Over het algemeen zijn er veel onder invloed natuurlijk, maar de sfeer is altijd goed.

En dit. De leukste stapavonden heb ik op technofeesten of in clubs waar de rave scene heerst.

Op stapavonden waar ik meer 'last' heb van mensen omdat ze irritant zijn ( meisjes die je raar aankijken, mannen die aan je willen zitten) is vaak in tenten waar de mensen wat jonger zijn. Tenten met een hoog Oh Oh Cherso gehalte zegmaar.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 januari 2014 @ 11:06:

[...]

Ga jij nog weleens uit in die tenten waar eigenlijk alleen jonge mensen komen? Ik denk namelijk dat dat wel heel veel verschil maakt, hoor.Weet ik wel zeker. Gemiddelde leeftijd van 17 is toch wat anders dan gemiddelde leeftijd van 30.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven