Ècht goede schoenen
woensdag 22 januari 2014 om 15:01
Ik heb nogal lastige voeten (erg breed en erg hoge wreef) en schoenen zoeken is dus een hel voor me. Echt, ik heb er een verschrikkelijke hekel aan, en heb dus ook vaak maar 1 paar schoenen in de kast staan. Ik doe er geen rare dingen mee, maar die schoenen zijn altijd binnen een half jaar toe aan vervanging. Ik heb nu 2 a 3x vrij dure schoenen gekocht (tussen de 70 en 110 euro, voor mij erg duur), en allemaal hebben ze het nog geen half jaar gered. Het duurste paar was na 3 maanden zelfs al toe aan vervanging. Prijs zegt dus niet altijd iets over kwaliteit merk ik, want ik heb ook schoenen van de van haren gehad waar ik wel 2 jaar mee gedaan heb. Nu heb ik echter al 3x op rij schoenen gehad die al binnen 3 maanden stuk waren. 1 paar erg goedkoop, dus te verwachten, een ander paar blijkbaar een productie fout en netjes mijn geld terug gekregen, 3e paar heb ik nog (wat duurder paar, ga zeker contact opnemen met de winkel want dit kan echt niet, zool ligt er bijna helemaal af na 3 maanden!) en moet nu dus worden vervangen.
Dit keer wil ik investeren in ècht goede schoenen. Budget rond de 100 euro (voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij wel, meer dan dat kan ik echt niet missen). Ik doe er niks raars mee, ga met het ov naar mijn stage / opleiding. Bij stage zit ik vooral op kantoor, achter mijn bureau, en bij opleiding zit ik vooral in de collegebanken. Verder laat ik 2/3x per dag mijn hond uit en maak ik dagelijks een wandeling van ongeveer een uur met hem. Denk dat dit de oorzaak is van het snelle slijten van mijn schoenen, dus zit er aan te denken om bij de h&m ofzo goedkope schoentjes te kopen voor het uitlaten. Ik heb altijd maar 1 paar (platte) schoenen, dus draag ze wel bijna elke dag.
Ik heb nu op internet wat leuke schoenen uitgezocht, maar ben benieuwd of dit een beetje goede merken zijn:
Mazu
Ossom
Hub
Manfield (huismerk dus)
Emilio Luca
Supra
Vans
Pantofola d'Oro (geen pantoffels haha)
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Bij welke kan ik een goede kwaliteit verwachten en welke kan ik beter links laten liggen?
Dit keer wil ik investeren in ècht goede schoenen. Budget rond de 100 euro (voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij wel, meer dan dat kan ik echt niet missen). Ik doe er niks raars mee, ga met het ov naar mijn stage / opleiding. Bij stage zit ik vooral op kantoor, achter mijn bureau, en bij opleiding zit ik vooral in de collegebanken. Verder laat ik 2/3x per dag mijn hond uit en maak ik dagelijks een wandeling van ongeveer een uur met hem. Denk dat dit de oorzaak is van het snelle slijten van mijn schoenen, dus zit er aan te denken om bij de h&m ofzo goedkope schoentjes te kopen voor het uitlaten. Ik heb altijd maar 1 paar (platte) schoenen, dus draag ze wel bijna elke dag.
Ik heb nu op internet wat leuke schoenen uitgezocht, maar ben benieuwd of dit een beetje goede merken zijn:
Mazu
Ossom
Hub
Manfield (huismerk dus)
Emilio Luca
Supra
Vans
Pantofola d'Oro (geen pantoffels haha)
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Bij welke kan ik een goede kwaliteit verwachten en welke kan ik beter links laten liggen?
woensdag 22 januari 2014 om 18:19
woensdag 22 januari 2014 om 18:23
Vermoed dat mijn schoenen nu ook snel slijten omdat ze nooit echt goed passen. Omdat ik zulke brede voeten heb, heb ik vaak 1 maat groter nodig dan ik qua voetlengte zou moeten hebben. Dan zit er bij mijn tenen dus veel ruimte, terwijl de schoen qua breedte te smal is en bij mijn wreef ook hinderlijk drukt. Maar ja, ècht goed passende schoenen heb ik nog nooit gevonden. Nu wil ik sneakers gaan kopen, omdat die vaak breed zijn en veel ruimte hebben bij de wreef. Vroeger liep ik altijd op sneakers, en toen gingen mijn schoenen ook jaren mee. Daarom ook liever geen ecco en gabor enzo, want dat zijn toch vooral van die 'degelijke, elegante damesschoenen'. Van die dingen waar mijn oma op loopt . Dan koop ik voor hetzelfde geld liever 5 paar goedkope schoenen die ik wél leuk vind.
Hier een voorbeeldje van 1 van de schoenen die ik nu op het oog heb (zoiets zoek ik dus, ook al vinden jullie het misschien verschrikkelijk ):
Schoenen (veeeel te lange link)
Edit: zie alleen dat mijn maat nu is uitverkocht
Hier een voorbeeldje van 1 van de schoenen die ik nu op het oog heb (zoiets zoek ik dus, ook al vinden jullie het misschien verschrikkelijk ):
Schoenen (veeeel te lange link)
Edit: zie alleen dat mijn maat nu is uitverkocht
woensdag 22 januari 2014 om 18:23
quote:qstix schreef op 22 januari 2014 @ 18:13:
[...]
Ik laat mijn schoenen minstens 16 uur per dag rusten op een bedje van versgemalen walnootschalen en gerookt eikenhout. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het goed er voor is.
ga het gelijk halen morgen. Alles voor een mooi schoentje!
Nog een speciaal land die walnoten?
[...]
Ik laat mijn schoenen minstens 16 uur per dag rusten op een bedje van versgemalen walnootschalen en gerookt eikenhout. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het goed er voor is.
ga het gelijk halen morgen. Alles voor een mooi schoentje!
Nog een speciaal land die walnoten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 22 januari 2014 om 18:34
Heb even gekeken bij Ecco, Gabor en Durea. Bij Ecco en Gabor heb ik toch wel erg dat 'ouwe wijven' gevoel (no offense, ik schijn gewoon een enigszins kinderlijke smaak te hebben hoorde ik net ). Bij Durea zag ik wel leuke sneakers, maar die zijn echt te ver boven budget helaas. Is nog zeker een half jaar sparen voor ik die kan kopen .
woensdag 22 januari 2014 om 18:40
quote:Nouschi schreef op 22 januari 2014 @ 17:51:
[...]
Wie heeft je dat wijs gemaakt?Het klopt wel. Dan kan het leer zich herstellen na een dag lang gebogen en vervormd te zijn door o.m. het lopen wat je doet, en kan het vocht dat in het leer getrokken is van je voeten (ook niet-zweetvoeten geven vocht af in schoenen!) eruit trekken.
[...]
Wie heeft je dat wijs gemaakt?Het klopt wel. Dan kan het leer zich herstellen na een dag lang gebogen en vervormd te zijn door o.m. het lopen wat je doet, en kan het vocht dat in het leer getrokken is van je voeten (ook niet-zweetvoeten geven vocht af in schoenen!) eruit trekken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 22 januari 2014 om 18:44
Ik heb laatst winterboots gekocht van Sorel, die zijn ultra breed (vanwege de warmte isolatie blijkbaar), misschien kun je daar iets vinden wat past.
http://www.sorelfootwear. ... cgid=women-boots&view=all
Ze hebben ook sneakers en gewone schoenen.
http://www.sorelfootwear. ... cgid=women-boots&view=all
Ze hebben ook sneakers en gewone schoenen.
woensdag 22 januari 2014 om 18:49
woensdag 22 januari 2014 om 18:52
Ik heb laatst bij de outlet in Roermond 2 paar gekocht van Marc(had er nog nooit van gehoord) maar ze lopen erg lekker en zijn vrij stevig(hoe lang ze meegaan kan ik dus nog niet zeggen)
Man heeft ook een paar en die heeft ook een paar Timberlands gekocht daar. Ik had daar ook fijne gezien maar mijn maat 42 was helaas op.
Man heeft ook een paar en die heeft ook een paar Timberlands gekocht daar. Ik had daar ook fijne gezien maar mijn maat 42 was helaas op.
woensdag 22 januari 2014 om 18:55
Zonder gein........loop Van Haren eens binnen en bekijk de collectie van Medicus eens!
Hele goede, door en door lederen schoenen die betaalbaar zijn en te verkrijgen in diverse voetbreedtematen.
Er zitten enkele "suffe" modellen tussen, echter er zitten ook "hippe" modellen tussen.
En ze lopen heeeeeeeeeeerlijk met een zacht en flexibel voetbad.
Hele goede, door en door lederen schoenen die betaalbaar zijn en te verkrijgen in diverse voetbreedtematen.
Er zitten enkele "suffe" modellen tussen, echter er zitten ook "hippe" modellen tussen.
En ze lopen heeeeeeeeeeerlijk met een zacht en flexibel voetbad.
woensdag 22 januari 2014 om 19:57
quote:paperchase schreef op 22 januari 2014 @ 18:23:
Daarom ook liever geen ecco en gabor enzo, want dat zijn toch vooral van die 'degelijke, elegante damesschoenen'. Van die dingen waar mijn oma op loopt . Dan koop ik voor hetzelfde geld liever 5 paar goedkope schoenen die ik wél leuk vind.
Ik weet niet waar jij kijkt en smaken verschillen uiteraard, maar ik heb echt al jaren hele hippe Ecco's, zowel zomer als winter.
Daarom ook liever geen ecco en gabor enzo, want dat zijn toch vooral van die 'degelijke, elegante damesschoenen'. Van die dingen waar mijn oma op loopt . Dan koop ik voor hetzelfde geld liever 5 paar goedkope schoenen die ik wél leuk vind.
Ik weet niet waar jij kijkt en smaken verschillen uiteraard, maar ik heb echt al jaren hele hippe Ecco's, zowel zomer als winter.
Ik krijg er een punthoofd van!
woensdag 22 januari 2014 om 21:32
Ik heb zulk soort schoenen, heb ze al zeker 10 jaar en je kan amper zien dat ze zijn gebruikt. Zool slijt niet af en alle naden zitten nog goed. Zonde om je goede schoenen te gebruiken voor lange wandelingen.
http://renevos.cdn.exxtra ... /m/omaha_lady_blauw_1.jpg
http://renevos.cdn.exxtra ... /m/omaha_lady_blauw_1.jpg
donderdag 23 januari 2014 om 10:17
Bedankt voor alle reacties! Schoenen die ik had gezien waren wat duurdere schoenen van winkels als invito, manfield etc. (Voor mij nog vrij aan de prijs). Maar begrijp nu dat de ècht goede schoenen niet daar vandaan komen. Denk dat ik zaterdag maar even naar Batavia stad ga dan, om daar eens te kijken voor goede schoenen voor weinig. Neem ik gewoon een lijstje mee met alle merken die ik hier langs heb zien komen
.
Weet iemand of het op zaterdag erg druk is in Batavia stad? Daar kan ik namelijk ècht niet tegen, dan kom ik compleet overprikkeld thuis. Dan ga ik liever maandag ochtend even, ook al heb ik dan niet zo lang de tijd.
Weet iemand of het op zaterdag erg druk is in Batavia stad? Daar kan ik namelijk ècht niet tegen, dan kom ik compleet overprikkeld thuis. Dan ga ik liever maandag ochtend even, ook al heb ik dan niet zo lang de tijd.
donderdag 23 januari 2014 om 10:28
quote:paperchase schreef op 23 januari 2014 @ 10:17:
Weet iemand of het op zaterdag erg druk is in Batavia stad? Daar kan ik namelijk ècht niet tegen, dan kom ik compleet overprikkeld thuis. Dan ga ik liever maandag ochtend even, ook al heb ik dan niet zo lang de tijd.Ik zou meteen heel vroeg gaan of pas heel laat want midden op de dag is het er stervensdruk in die outlets is mijn ervaring....
Weet iemand of het op zaterdag erg druk is in Batavia stad? Daar kan ik namelijk ècht niet tegen, dan kom ik compleet overprikkeld thuis. Dan ga ik liever maandag ochtend even, ook al heb ik dan niet zo lang de tijd.Ik zou meteen heel vroeg gaan of pas heel laat want midden op de dag is het er stervensdruk in die outlets is mijn ervaring....