Ik heb geen vrienden meer

17-01-2014 23:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al mijn contacten zijn verbroken en ik heb gewoon moeite met het maken van vrienden. Iedereen die ik ontmoet op school of werk is druk bezig of heeft zijn/haar eigen leven of heb ik gewoon geen klik met hun... en ik ben weer alleen. Een vriend heb ik ook niet, ik ben 21 en ik voel me echt eenzaam:(....... Hoe kan ik accepteren dat ik eenzaam ben en mijzelf entertainen?
Hoe je het kunt accepteren? Geen idee... Maar waarom zou je het in hemelsnaam accepteren!? Je vind het toch helemaal niks, eenzaam zijn? En het is echt nog niet te laat hoor..... Zoek een leuke hobby of sport, wie weet ontmoet je daar leuke mensen. Ga er op uit! En wellicht via het Viva forum een oproepje doen? Er zijn genoeg gezellige meiden die ook op zoek zijn naar leuke contacten hoor!! Succes alvast
Zoek eerst uit hoe het komt dat jij moeite hebt met het maken van vrienden. Als je daar achter bent, kijk dan of daar wat aan te doen is. Zo ja, doe dat dan ook. Zo nee, accepteren en hopen dat iemand op jou pad komt die je begrijpt.
Je moet jezelf accepteren als je gelukkig kan zijn met hoe je bent. Dat ben je niet, denk ik, want je zegt dat je eenzaam bent. Dus ga vrienden maken! Is iedereen echt te druk om met jou iets te ondernemen? Zeggen ze dat tegen je of heb je dat zelf bedacht?

In de tussentijd: ga dingen doen die je zelf leuk vind. Het 'fijne' van geen vrienden hebben is dat je ook met niemand rekening hoeft te houden.
een hobby kan veel doen

Stoppen met snoepen en naar de sportschool... Lange wandelingen met je hond/de hond van de buren... er lopen genoeg mensen rond die ook aanspraak willen...
Hoe komt het dat al je contacten zijn verbroken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
'gewoon' moeite met het maken van vrienden. Je bent wel een beetje jong om al zo definitief te zijn hierover.

Sluit me aan bij BgB, hoe is het gekomen?
Waarom zijn je contacten verbroken? Heb je dat zelf gedaan of hebben anderen dat gedaan?

Ga op een sport, sluit je aan bij een eetgroep in je woonplaats en werk aan je sociale vaardigheden.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Ga je amuseren zonder meteen overal het etiket "vriendin" op te willen plakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
21 en geen vrienden???... of je bent heeeel dik, of verlegen.. hoe kan dat je geen vrienden hebt???

Ik heb geen tips.. maar ik zou inderdaad een hobby zoeken of aanmelden bij een club
Trots!
Hoezo heel dik, modepop, waar slaat dat op? Waarom zou een heel dik persoon, of een heel mager persoon, geen vrienden kunnen hebben? Ik vind dit echt een hele rare opmerking. (En nee, ik ben zelf niet dik, ik voel me niet aangevallen).

Voor TO, er zijn je goede tips gegeven om mensen te leren kennen. Acceptatie lijkt me nog niet aan de orde.
quote:modepop- schreef op 18 januari 2014 @ 11:39:

21 en geen vrienden???... of je bent heeeel dik, of verlegen.. hoe kan dat je geen vrienden hebt???

PARDON ????

Ik ben ook dik, jammer genoeg door jarenlang medicijngebruik maar heb aan vrienden geen gebrek. Wat een kutopmerking... zegt meer over jou!
quote:modepop- schreef op 18 januari 2014 @ 11:39:

Ik heb geen tips.. maar ik zou inderdaad een hobby zoeken of aanmelden bij een club

Pardon? Kan ik daar dan ook bijzeggen 'of je bent heel oppervlakkig?'

Waar slaat dat in godsnaam nou weer op? Dat als je dik bent geen vriendinnen kan hebben? Ben jij buiten opperlakkig wel helemaal lekker?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
En om nog even inhoudelijk te reageren: vrienden maken heeft tijd nodig, geef jezelf ook die tijd.

Zoek wat leuke hobby's waarbij je andere mensen ontmoet, nodig eens leuke collega's uit voor een hapje eten bij jou thuis (nieuw recept ontdekt maar niet geschikt voor 1 persoon) en probeer te kijken naar wat je wel hebt. Dat is lastig als je je somber voelt maar het werkt wel.

Succes!
Het Rode Kruis biedt voor een symbolisch bedrag cursussen vrienden maken aan, is dat niks voor jou? En een leuke teamsport? Dan heb je altijd al een bindende factor en dan is het niet zo moeilijk meer om een praatje te maken!
Waar woon je? Wat zijn je hobbies? Zoek vrienden met dezelfde hobby's en interesses als jouw!je kan ook online contacten zoeken..(: werk je? Zo niet kan jr solliciteren misschien dat je nieuwe vrienden leert kennen! Je kan jr ook op badoo inschrijven haha ..in ieder geval sterkte het komt wel goed..je hebt meer zelfvertrouwen nodig dat kan je krijgen door te veranderen.
Hi
Hallo maria3442,

Ik was benieuwd waar je ergens woonde. Misschien als je in de buurt woont kunnen we een keer iets leuks gaan doen;)
Same here en dat je dik, lelijk of wat dan ook ervoor moet zijn om geen vrienden te hebben is onzin. Jammer dat eenzaamheid of vrienden-loos een soort taboe is. Ik mis (hier in Amsterdam) ondanks dat het zo'n grote stad is met veel mogelijkheden, wel echte vrienden. Vooral als anderen zeggen "wij zijn al beste vrienden sinds de basisschool" erg leuk voor ze. Ben nu bijna 30 en de meeste hebben dan al hun vrienden en weinig ruimte of behoefte aan nog iemand. Dat soort langdurige vriendschappen mis ik erg :(
Ik herken het wel. Ik heb wel vriendinnen maar die zijn in de loop der jaren allemaal ergens anders gaan wonen. Ik spreek ze vaak maar ik mis wel contacten vlak bij mijn huis. Ik ben niet verlegen, heb gemakkelijk aanspraak met mensen maar echte vriendschappen worden het niet. Meer kennissen. Ik heb zelf het idee dat vrienden maken voor mij persoonlijk vroeger gemakkelijker was. Vriendschappen die ik heb van vroeger zijn ook echt de mensen waar ik het meeste mee deel. Zo'n diepe vriendschappen zijn misschien op latere leeftijd minder gemakkelijk te maken.
Ik herken het ook. Op de basisschool ging vrienden maken mij makkelijk af. Ik had best veel vriendinnen. Als kind is de drempel ook lager. Je hoeft maar een paar keer leuk met elkaar te spelen en je bent vrienden. Als volwassene doe je dat niet, dus dan heb je minder mogelijkheden. Dan draait het vooral om interessante gesprekken. Nu heeft iedereen zijn eigen leven en ze hebben het ook allemaal druk. Mensen hebben tegenwoordig weinig tijd voor elkaar. Ik vind het jammer dat die gezelligheid van toen weg is. Mensen gaan ook settelen en ik hoef dat niet zo nodig. Sinds mijn puberteit heb ik nog maar met weinig mensen een klik. Mensen veranderen dan zo en ik voel me nog dezelfde persoon. Ik houd nog steeds niet van drukke ruimtes en feestjes. Nu het ik nog 2 vriendinnen en 1 vriend waar ik soms mee afspreek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven