geld inzamelen
zaterdag 25 januari 2014 om 17:05
zaterdag 25 januari 2014 om 17:06
quote:Pauline65 schreef op 25 januari 2014 @ 17:05:
1 dagje Parijs, waar heb je het dan over qua kosten?
Zal waarschijnlijk tientjeswerk zijn....?
In dat geval klusjes doen bij familie, kennissen etc oppassen, auto wassen.het gaat in totaal om ongeveer 100-150 euro, ivm pension, eten, vervoer, eiffeltoren etc.
1 dagje Parijs, waar heb je het dan over qua kosten?
Zal waarschijnlijk tientjeswerk zijn....?
In dat geval klusjes doen bij familie, kennissen etc oppassen, auto wassen.het gaat in totaal om ongeveer 100-150 euro, ivm pension, eten, vervoer, eiffeltoren etc.
zaterdag 25 januari 2014 om 17:11
quote:Pauline65 schreef op 25 januari 2014 @ 17:08:
En je weet pas 5 weken vantevoren dat je dit bedrag moet ophoesten?
Hoe oud ben je? Kunnen je ouders een bijdrage leveren?
Het klinkt mij namelijk als middelbare school.klopt, we gaan 7 maart met de hele school naar eurodisney, en nu hebben wij 2 weken geleden bedacht dat we er een dag aanvast plakken voor frans. ik ben 16, en het is van het cluster frans 4Havo. mijn ouders vinden dat we dit zelf moeten regelen
En je weet pas 5 weken vantevoren dat je dit bedrag moet ophoesten?
Hoe oud ben je? Kunnen je ouders een bijdrage leveren?
Het klinkt mij namelijk als middelbare school.klopt, we gaan 7 maart met de hele school naar eurodisney, en nu hebben wij 2 weken geleden bedacht dat we er een dag aanvast plakken voor frans. ik ben 16, en het is van het cluster frans 4Havo. mijn ouders vinden dat we dit zelf moeten regelen
zaterdag 25 januari 2014 om 17:14
1 dag met school is volgens mij 's morgens om 4 of 5 uur in de bus, 5 uur later aankomen in Parjjs en rond 22:00 of 23:00 weer terug naar NL. Slopend maar toch erg leuk!
De busreis zal dus betaald moeten worden en geld voor overdag?
Wat zijn de kosten volgens school? Is het de bedoeling dat ieder kind zijn eigen reis bij elkaar klust of moet dat per klas?
Dat maakt nogal uit namelijk.
Op school van mijn kind kostte het niet veel, was in het weekend, eis om te kunnen gaan was 1 ouder per 4 kinderen, liefst met Parijs ervaring. Zelden zoveel ouderparticipatie meegemaakt op een VO.
Wat zijn de kosten volgens school? Is het de bedoeling dat ieder kind zijn eigen reis bij elkaar klust of moet dat per klas?
Op school van mijn kind kostte het niet veel, was in het weekend, eis om te kunnen gaan was 1 ouder per 4 kinderen, liefst met Parijs ervaring. Zelden zoveel ouderparticipatie meegemaakt op een VO.
Je bent zelf een theepot
zaterdag 25 januari 2014 om 17:16
Van wie moet je dat zelf betalen?
Je ouders of school?
Stuur je hele familie een email met de vraag of ze nog klusjes voor je hebben waar je wat geld mee kan verdienen voor Paris?
En vraag je ouders om een bijdrage of een voorschiet lening die je afbetaald met je zakgeld? Of een baantje wat je gaat nemen?
Je ouders of school?
Stuur je hele familie een email met de vraag of ze nog klusjes voor je hebben waar je wat geld mee kan verdienen voor Paris?
En vraag je ouders om een bijdrage of een voorschiet lening die je afbetaald met je zakgeld? Of een baantje wat je gaat nemen?
zaterdag 25 januari 2014 om 17:18
quote:SuzanneSuus schreef op 25 januari 2014 @ 17:14:
1 dag met school is volgens mij 's morgens om 4 of 5 uur in de bus, 5 uur later aankomen in Parjjs en rond 22:00 of 23:00 weer terug naar NL. Slopend maar toch erg leuk!
wij gaan de dag ervoor naar eurodisney, dus het gaat alleen om de terugreis. we gaan met het cluster frans namelijk er een dag aanvast plakken. dit zijn 29 leerlingen, 2 docenten. het gaat dan om de kosten voor de terugreis en het hotel, eten etc. ongeveer 100-150 euro
wij gaan de dag ervoor naar eurodisney, dus het gaat alleen om de terugreis. we gaan met het cluster frans namelijk er een dag aanvast plakken. dit zijn 29 leerlingen, 2 docenten. het gaat dan om de kosten voor de terugreis en het hotel, eten etc. ongeveer 100-150 euro
zaterdag 25 januari 2014 om 17:22
quote:lauraaula schreef op 25 januari 2014 @ 17:06:
[...]
het gaat in totaal om ongeveer 100-150 euro, ivm pension, eten, vervoer, eiffeltoren etc.
Pension? Huh? Jullie gaan toch 1 dag?
Eten zelf meenemen en verder de Mac of KFC, kan best voor 1 dag.
Vervoer en bijv entree Eiffeltoren is geen 100 euro, verder kun je vaak gratis naar binnen als je < 18 bent.
Louvre is te groot om te doen als je 1 dag hebt.
Dus- wat is het programma volgens school en moeten jullie ieder voor zich geld inbrengen of per klas?
[...]
het gaat in totaal om ongeveer 100-150 euro, ivm pension, eten, vervoer, eiffeltoren etc.
Pension? Huh? Jullie gaan toch 1 dag?
Eten zelf meenemen en verder de Mac of KFC, kan best voor 1 dag.
Vervoer en bijv entree Eiffeltoren is geen 100 euro, verder kun je vaak gratis naar binnen als je < 18 bent.
Louvre is te groot om te doen als je 1 dag hebt.
Dus- wat is het programma volgens school en moeten jullie ieder voor zich geld inbrengen of per klas?
Je bent zelf een theepot
zaterdag 25 januari 2014 om 17:22
Als je 16 bent heb je normaal gesproken een bijbaan. Kun je het niet betalen van je spaargeld?
Anders kun je met de klas acties beginnen, bijv. een sponsorloop, klusjes doen bij je ouders voor geld, alsnog een bijbaan nemen, ga iets maken en verkopen (http://www.omroepzeeland. ... n-bij-elkaar#.UuPkd-ftSSM), een 24-uursmarathon op school, neem boterhammen mee van huis en spaar je lunchgeld uit, ga 5 weken niet uit.
Anders kun je met de klas acties beginnen, bijv. een sponsorloop, klusjes doen bij je ouders voor geld, alsnog een bijbaan nemen, ga iets maken en verkopen (http://www.omroepzeeland. ... n-bij-elkaar#.UuPkd-ftSSM), een 24-uursmarathon op school, neem boterhammen mee van huis en spaar je lunchgeld uit, ga 5 weken niet uit.
zaterdag 25 januari 2014 om 17:24
quote:lauraaula schreef op 25 januari 2014 @ 17:11:
[...]
klopt, we gaan 7 maart met de hele school naar eurodisney, en nu hebben wij 2 weken geleden bedacht dat we er een dag aanvast plakken voor frans. ik ben 16, en het is van het cluster frans 4Havo. mijn ouders vinden dat we dit zelf moeten regelen
Ohhhh maar dit schrijf je niet in je openingspost.
Belachelijk trouwens dat school naar Eurodisney gaat.
[...]
klopt, we gaan 7 maart met de hele school naar eurodisney, en nu hebben wij 2 weken geleden bedacht dat we er een dag aanvast plakken voor frans. ik ben 16, en het is van het cluster frans 4Havo. mijn ouders vinden dat we dit zelf moeten regelen
Ohhhh maar dit schrijf je niet in je openingspost.
Belachelijk trouwens dat school naar Eurodisney gaat.
Je bent zelf een theepot
zaterdag 25 januari 2014 om 17:24
Je kan ook met je klas inzamelacties doen; iets 'typisch Frans' koken/bakken en dit verkopen in de kantine / lerarenkamer, of jullie als groep 'verhuren' door klussen te doen bijvoorbeeld bedrijventerreinen opruimen? Individueel wat mensen voor mij al zeggen; je hele netwerk mailen / via fb vragen of ze nog klussen hebben die je kan uitvoeren. Denk hierbij aan schoonmaakwerk bij je tante, de hond uitlaten van je achterbuurman, een mand wasgoed strijken van je ouders voor een paar euro, heb je dat bedrag zo bij elkaar.
Of zamel rommel in en ga op een rommelmarkt zitten.
Of zamel rommel in en ga op een rommelmarkt zitten.
zaterdag 25 januari 2014 om 17:51