Mode & Beauty alle pijlers

vintage angora

25-01-2014 19:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een "mohair" vintage cardigan besteld via marktplaats. Blijkt het angora te zijn :(

Zijn de konijntjes in die tijd ook zo slecht behandeld? Weegt het op tegen het feit dat het vintage en dus recyclen is, dus beter voor milieu etc.

Wat vinden jullie?
Niet doen; zo blijft "de markt" denken dat er vraag naar is.

Sowieso niet doen, daar wil je toch geen deel in hebben?
Ik had op marktplaats een mohair vest besteld blijkt het angora:(

Zijn die konijntjes in die tijd ook zo slecht behandeld? Weegt het op tegen het feit dat dit vintage is en dus recyclen?

Wat vinden jullie?
Nee, in die tijd (?) werden ze verdoofd alvorens een inslaapinjectie te krijgen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee, in die tijd (?) werden ze verdoofd alvorens een inslaapinjectie te krijgen

En daarnaast, wie zegt dat het oud bont is? Alles voor de handel he!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Keuringsdienst van waarde gezien? Die lieten een heel beeld zien van de handel in angorawol.
ja natuurlijk kleeft er bloed aan je trui, weg met dat ding
Niet doen, ik zou me daar echt niet prettig bij voelen...
Sommige deuren moet je gewoon open trappen
Mohair = angora
quote:wendy7474 schreef op 25 januari 2014 @ 19:53:

Mohair = angoraNee hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Angorageiten geven angorawol.
Mohairv is van een geit.

Edit; sorry, beter lezen.
Nee hoor, angorageiten geven mohair.

Angorawol komt van konijnen.
Het is een angorageit, wat ze daar van maken heet mohair.
Wat dacht je nou; 2de topic vinden mensen het wel een goed plan?
Er zijn ook angorageiten. Niet alle angora is slecht.
Niet alle angora word zo uit het beest getrokken hoor. Kan dus best zijn dat het gewoon op een diervriendelijke manier is gegaan. Laatst de aflevering van kvw gezien, bedrijven als h&m en esprit haalden hun angora uit fabrieken waar de konijnen gewoon geknipt werden. Niks vreemds aan dus. Alleen jammer dat bv h&m toch geen kleding van angora meer produceerd nu ivm 1 filmpje waardoor niemand het meer koopt ineens. Daardoor komt die angora-markt op z'n gat te liggen en worden die konijntjes alsnog omgelegd, omdat er geen geld meer aan ze te verdienen valt.

Niet te druk om maken dus en gewoon dragen. Dat zou ik doen iig
Nieuw zit je toch met vraag en aanbod. Dus dan beter tweedehands.

Laatst had ik hetzelfde met een bontje. Nieuw zou ik het absoluut niet kopen maar tweedehands heb ik het overwogen. En dan was het ook nog eens vintage dus wel 3e of 4e hands. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. Iets met nare blikken op straat en zo
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 januari 2014 @ 21:27:

Niet alle angora word zo uit het beest getrokken hoor. Kan dus best zijn dat het gewoon op een diervriendelijke manier is gegaan. Laatst de aflevering van kvw gezien, bedrijven als h&m en esprit haalden hun angora uit fabrieken waar de konijnen gewoon geknipt werden. Niks vreemds aan dus. Alleen jammer dat bv h&m toch geen kleding van angora meer produceerd nu ivm 1 filmpje waardoor niemand het meer koopt ineens. Daardoor komt die angora-markt op z'n gat te liggen en worden die konijntjes alsnog omgelegd, omdat er geen geld meer aan ze te verdienen valt.

Niet te druk om maken dus en gewoon dragen. Dat zou ik doen iig

Nou ben ik niet zo'n dierenactivist, maar wat je nu zegt is wel enorm naïef. Door alle tussenhandelaren kun je nooit precies zeggen waar de wol vandaan komt. De fabriek koopt het in bij meerdere verkopers die zo ook weer hun leveranciers hebben.

Wat je er ook van mag vinden, het maar dragen omdat anders de konijnen in onbruik raken, is echt een beetje dom.
quote:Penelope_ schreef op 25 januari 2014 @ 21:50:

[...]

Nou ben ik niet zo'n dierenactivist, maar wat je nu zegt is wel enorm naïef. Door alle tussenhandelaren kun je nooit precies zeggen waar de wol vandaan komt. De fabriek koopt het in bij meerdere verkopers die zo ook weer hun leveranciers hebben.

Wat je er ook van mag vinden, het maar dragen omdat anders de konijnen in onbruik raken, is echt een beetje dom.heb je de aflevering gezien? Ze waren daar bij de fabriek zelf en naast hen stond iemand van esprit die daar kwam kijken of het in de fabriek waar ze hun angora vandaan halen allemaal wel volgens de regels ging. Daar zat geen tussenpersoon meer tussen verder.
Pff, het is tweedehands. Kan me dan niet echt meer druk maken om waar het vandaan komt. Maar goed, ik ben een opportuun, koud, harteloos wijf.
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 januari 2014 @ 21:53:

[...]

heb je de aflevering gezien? Ze waren daar bij de fabriek zelf en naast hen stond iemand van esprit die daar kwam kijken of het in de fabriek waar ze hun angora vandaan halen allemaal wel volgens de regels ging. Daar zat geen tussenpersoon meer tussen verder.Dat zeg ik; naïef.
Ik moest er zo om lachen, in die fabriek, dat was echt nep. Net alsof ze al die konijnen op die manier zullen scheren? Dat was echt amateuristisch werk, speciaal neergezet en gedaan voor de kamera's. Ze hadden ook een speelveld en daar mochten ze 1 keer per week in spelen, dat geloof je toch echt niet, 60000 konijnen elke week naar buiten voor een uurtje. Kom op, dit kun je niet geloven. Kijk ze eens gelukkig zijn zei die man, jaja, ze konden hun kop geeneens omhoog doen, maar zo gelukkig waren die moeder konijnen. Ik had niet gedacht dat daar ook maar iemand in zou trappen.
Als het tweedehands is zou ik me er niet druk om maken. Alleen de boze blikken op straat zouden me ervan weerhouden (en ik vind angora , bont en dergelijke niet mooi).
Some flies are too awesome for the wall
Ik vind het allemaal zo hypocriet...dat gemiep over wol en bont.

Ik ben een aantal keer in Scandinavie geweest en daar kun je gewoon in de winkels zeehonden- en vossenbont krijgen en elandenhuiden. Zelf geschoten ook nog.

Oh oh wat erg.... terwijl we hier wel allemaal leer dragen van koeien die ook geen topleven gehad hebben. Dan liever een scharrelvossenbontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven