Gezondheid alle pijlers

Menstruatieproblemen

28-01-2014 13:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds mijn 13e ongesteld en sinds ik ongesteld ben heb ik er alleen maar problemen mee. Het begon met buikpijn en onregelmatig ongesteld zijn, daar heb ik toen naproxen en diclofenac. Geen van beide hielpen echt goed. Ben toen uit mezelf maar overgegaan op ibuprofen. Ik ben tussendoor regelmatig naar de huisarts geweest, maar ze konden me er niet echt mee helpen. Toen ik 15 was ben ik aan de pil gegaan. Hier werd het ook niet echt beter van. Ik kreeg er alleen maar hoofdpijn van en mijn buikpijn werd niet minder. In het begin was ik nog regelmatig ongesteld, maar dat veranderde ook al gauw naar ongeveer elke 2 weken ongesteld en buikpijn. De eerste dag van mijn menstruatie ben ik altijd erg ziek, ik heb buikpijn, moet overgeven (van de pijn) en er zit weinig fut in mij.

Sinds september 2012 (toen was ik 16) had ik elke dag last van buikpijn (pijn kwam uit baarmoeder). Ik ben toen weer naar de huisarts gegaan, maar die kon mij er niet meer mee helpen. Ik ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik heb toen een echo gehad (die erg pijnlijk was), maar daar was niets op te zien. Die heeft mij toen een andere pil voorgeschreven (de Yazz). Dit ging in het begin super goed (ook geen buikpijn meer buiten menstruatie om), maar na een aantal maanden weer extra buikpijn en onregelmatig ongesteld.

Vervolgens ben ik weer naar de gynaecoloog geweest, ik heb toen een implanon gekregen (een staafje in de arm, lijkt op een spiraaltje maar dan in de arm). Dit werkte in het begin ook goed, maar na een aantal maanden was ik weer onregelmatig ongesteld en extra buikpijn. Ik ben weer naar de gynaecoloog gegaan.. En ze wou weer dat ik begon met de pil (weer de Yazz). Dit gebruik ik nu vanaf september 2013. Sinds kerst 2013 ben ik ongesteld en voor de duidelijkheid het is nu januari (bijna februari) 2014!!! De gynaecoloog wil mijn geen spiraaltje geven, omdat de echo al erg pijnlijk was en mijn baarmoeder is nog niet helemaal uitgegroeid. De laatste keer bij de gynaecoloog heeft ze een uitstrijkje afgenomen, hier krijg ik begin februari uitslag van. Toen de gynaecoloog het uitstrijkje had gedaan had ik weer de hele dag last van buikpijn.

Ze weten in het ziekenhuis niet meer wat ze voor mij kunnen doen. Ik word er echt moe van. Ik zit eraan te denken om die hele baarmoeder er maar uit te halen, heb er alleen maar last van.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen!!! Kunnen jullie mij helpen??? Ik zit er zelf helemaal door heen en ik zie er tegenop om weer naar de gynaecoloog te gaan, omdat ze me toch niet meer kunnen helpen...

Wat moet ik doen????
He bah wat lijkt me dit naar zeg. Ik zou eerst toch maar even de uitslag van het uitstrijkje afwachten denk ik, maar ik begrijp jouw verslagenheid heel goed. Hopelijk kunnen ze je uiteindelijk tóch van je klachten af helpen!
Komt wel goed, schatje!
Klinkt als Endometriose. Lees bijna mijn eigen verhaal en niemand die me eens serieus nam. Misschien even google en kijken of je het herkent? Maar goed, dat is vanuit mijn ervaring, misschien wel iets compleet anders hoor maar daar moest ik aan denken.
quote:Koettie schreef op 28 januari 2014 @ 14:17:

Klinkt als Endo. Ik ben al getest op endometriose, maar dat was het niet...
Getest? Hoe dan, de enige manier dat je dat kan vaststellen is een kijkoperatie.
quote:Koettie schreef op 28 januari 2014 @ 14:27:

Getest? Hoe dan, de enige manier dat je dat kan vaststellen is een kijkoperatie.De huisarts dacht dat ik endometriose had, daarom ben ik ook doorgestuurd. Maar de gynaecoloog heeft een echo gemaakt (inwendig van de baarmoeder) en daar kon ze niets op zien zei ze..
Nee. Bij mij ook niet. Maar bij de operatie bleek ik wel endo te hebben.
Oke. Dankje voor de tip. Ik zal even op internet kijken en dan zal ik het aangeven bij de gynaecoloog, misschien dat ze dan wel actie onderneemt. Wat hebben ze bij jou gedaan dan als behandeling?
Heel veel verschillende AC. zoals ik al zei, mijn verhaal lijkt op jouwe. Kwam maandelijks bij de Ha vanaf mijn 15e, die nam me niet serieus en bleef maar verschillende pillen voorschrijven. Mijn moeder, tante en oma hebben endo dus die link was snel gelegd maar mijn Ha vond dat onzin. Op mijn 17e toch maar een doorverwijzing naar de gyn gekregen want ik 'zeurde zo'. Echo, niets te zien dus kon weer weg. Inmiddels al 10 bijbaantjes kwijt omdat ik tevaak ziek was, was te weinig op school enz. Via bedrijfsarts doorverwijzing naar het VU gekregen. Opnieuw een arts die het maar gezeur vond, kreeg weer nieuwe pillen. Ze wilde niet opereren want ik was wel jong. (18). Na een totale zenuwinzinking bij haar toch de operatie gehad en ja hoor. Toch endometriose, nou dat hadden ze echt niet gedacht! Daarna nog een apenarts die dacht dat zolang ik niet vloeide alles wel goed was. Dat ik bij de prikpil amper funtioneerde van de bijwerkingen vond ie niet zo interessant. Nóg een nieuwe arts en deze is fantastisch. Luistert goed, neemt de tijd, legt alles desnoods 10x uit als het te lastig is. Inmiddels aan de Zoely. Eerste 3 maanden waren een hel, hing elke dag boven de wc. Maar na 4 maanden ben ik helemaal opgeknapt. Nu om de 4 maanden een doorbraakbloeding en dat is niet vergeleken met 2 jaar terug. Inmiddels 22 dus heeft wel echt lang geduurd.
Ik kan me nog een collega herinneren met vleesbomen, zij had een soortgelijk verhaal. En ja, véél te jong voor vleesbomen, dat kon echt niet. Wel dus.

Baarmoeder eruit... ik snap het helemaal maar als je ooit nog kinderen wilt is dat niet handig. Ik hoop voor je dat ze het probleem kunnen vinden
Baarmoeder eruit doen ze echt niet hoor. Heeft geen zin, dan moeten je eierstokken mee. En dan kom je in de overgang. Doen ze alleen als het écht niet anders kan.
Dankjullie wel

Iemand anders nog tips?
Vleesbomen zie je echt wel tijdens een echo.

Wat Koetie zegt, een kijkoperatie eisen. Jij bent klant, niet zij.
Al wat verder gekomen TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven