hond overleden

29-01-2014 08:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanmorgen kom ik beneden ligt onze hond van 9.5 jaar (berner sennen) dood in de gang net of hij lag te slapen maar het rare vindt ik dat het lijkt of zijn buik nogal opgezwollen is

gisteren avond ben ik rondt 23 uur naar bed gegaan van te voren nog eten gegeven gisteren was hij gewoon vrolijk en erg druk wat hij altijd is.

het erge vindt ik dat ik niet weet of hij geleden heeft of gewoon in zijn slaap is gegaan ik heb hem gisteren toen ik bed lag nog even horen blaffen en janken maar dacht omdat er een auto voor de deur stopte hond is nog al waaks zeker nu ik alleen thuis ben. maar nu ga ik denken is het iets anders geweest terwijl het niet een ander geluid was dan normaal
Ach wat verschrikkelijk!!! Gecondoleerd!

Kan het zijn dat hij een maagkanteling heeft gehad??
ik heb geen idee heb hem verder niet gehoord dat ik hem hoorde was ik net 15 min boven en was maar heel even wat ik lees van een maagkanteling is dat ze dan veel pijn hebben zou ik hem dan niet meer gehoord moeten hebben. daarom vindt ik het zo moeilijk omdat ik er niet bij was dus ook geen idee heb wat er is gebeurt kan natuurlijk ook leeftijd zijn voor een berner sennen is hij ook erg oud geworden mijn moeder dacht misschien iets aan zijn hart
Heb je de dierenambulance al gebeld of je dierenarts? Wie weet kunnen zij hem nog onderzoeken.

9 1/2 is idd een redelijke leeftijd voor een grote hond, maar het blijft altijd te jong in onze ogen.
Ach wat verdrietig..!

Als hij erge pijn had gehad, dan had je dat echt wel gemerkt hoor, lijkt mij. Ik denk dat hij in zijn slaap is gestorven en dat hij er daarom bij lag alsof hij sliep.

De gezwollen buik kan komen doordat hij al dood is en dat e.e.a. in zijn buik is gaan gisten en voor gasvorming zorgt.

Maak jezelf geen verwijten dat je niets hebt gemerkt. Juist als ze in hun slaap overlijden, merk je er niets van.

Heel veel sterkte!
Sterkte toegewenst en een dikke knuffel. Lijkt me vreselijk

Misschien heel negatief gedacht, maar heeft hij niet iets verkeerds gegeten tijdens het uitlaten bijvoorbeeld? Zijn blijkbaar gekken die worst met gif op uitlaatplekken neergooien.
Ah bah wat lijkt me dat naar om je huisdier zo te vinden . Maar neem het je zelf niet kwalijk als het inderdaad zijn maag is geweest was er waarschijnlijk niets meer aan te doen geweest helaas. Als je het graag wilt kun je hem volgens mij nog laten onderzoeken.

Stekte
quote:boerderijgeit028 schreef op 29 januari 2014 @ 08:59:

Ach wat verschrikkelijk!!! Gecondoleerd!

Kan het zijn dat hij een maagkanteling heeft gehad??

Oh wat verschrikkelijk zielig. Sterkte

Het eerste waar ik aan moest denken was iid ook een maagkanteling. Maar misschien kan de dierenarts er meer over zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
hij wordt zo op gehaald door het crematorium dierenarts moet ik nog bellen maar die zal ook wel niet veel kunnen vertellen en geld om het uit te laten zoeken heb ik niet,

hij was ook al stijf toen ik beneden kwam om 7 uur hij lag ook op de plek waar hij altijd ligt te slapen bij de voordeur s nachts ligt hij altijd op de gang. normaal wordt ik ook altijd wakker van geluid dus kan me eigen niet voor stellen dat ik er door heen zou slapen zeker omdat hij in de gang zat en ik op de kamer slaap meteen aan de trap
quote:noah88 schreef op 29 januari 2014 @ 09:06:

Sterkte toegewenst en een dikke knuffel. Lijkt me vreselijk

Misschien heel negatief gedacht, maar heeft hij niet iets verkeerds gegeten tijdens het uitlaten bijvoorbeeld? Zijn blijkbaar gekken die worst met gif op uitlaatplekken neergooien.nee dat weet ik zeker omdat wij dat met een andere hond al een keer hebben meegemaakt toen we in vlaardingen woonde daar was dus iemand die honden vergiftigde dus ik let daar heel goed op hij heeft ook niet losgelopen

Sterkte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat vreselijk, en wat een schrik. Veel sterkte
ja zijn er geschrokken had al een vermoeden toen hij niet onder aan de trap stond toen ik met de kinderen naar beneden kwam normaal is hij al tegen het hekje aan het aanspringen .mijn moeder zei nog van de week hij is al wel erg oud heb ik nog gezegd ik denk dat ik hem binnenkort een keer dood vind als ik op sta nou gelijk heb ik gekregen maar zulk soort gelijk heb ik liever niet.
Ach, wat vreselijk verdrietig. Sterkte!
Wat vreselijk! Maar niet denken aan 'had ik maar dit..' Dat heeft geen zin.

Heel veel sterkte met het verlies van je trouwe viervoeter.
Zou het een maagtorsie kunnen zijn? Lijkt erop aan de hand van je verhaal namelijk.

Wat vreselijk balen zeg, heel veel sterkte ermee. Zo'n dier hoort je leven mee te gaan he?
quote:Justmaartje123 schreef op 29 januari 2014 @ 09:36:

Zou het een maagtorsie kunnen zijn? Lijkt erop aan de hand van je verhaal namelijk.

Wat vreselijk balen zeg, heel veel sterkte ermee. Zo'n dier hoort je leven mee te gaan he?dat weet ik niet omdat ze dan normaal erg veel pijn hebben en ik hem verder niet gehoord heb en ik word altijd van alles wakker
He, wat naar TO. Lijkt me heel erg om zo plotseling je hond te verliezen. En inderdaad de onzekerheid of hij geleden heeft of niet en dat je er niet bij geweest bent als dat wel het geval was. Hopelijk kan de dierenarts er toch iets over zeggen als hij de hond ziet en je een beetje geruststellen.

Ik dacht ook meteen aan een maagtorsie. Bij pijn hoeven ze niet perse lawaai te maken, hè. Mijn hond kruipt bijvoorbeeld stil in een hoekje als ze ziek is en/of pijn heeft. En een kennis van me heeft een hond aan maagtorsie verloren en die hond was juist super rustig (te rustig, sloom en wilde de mand niet uit) en lag te hijgen en stilletjes te piepen. Geen lawaai dus.

Het enige vreemde vind ik dat hij die gekregen moet hebben toen hij in rust was. Weet iemand hier of dat voor komt? Ik dacht dat het vooral was als de hond druk ging spelen/springen na het eten of veels te veel heeft gegeten.
quote:buaya schreef op 29 januari 2014 @ 09:59:

He, wat naar TO. Lijkt me heel erg om zo plotseling je hond te verliezen. En inderdaad de onzekerheid of hij geleden heeft of niet en dat je er niet bij geweest bent als dat wel het geval was. Hopelijk kan de dierenarts er toch iets over zeggen als hij de hond ziet en je een beetje geruststellen.

Ik dacht ook meteen aan een maagtorsie. Bij pijn hoeven ze niet perse lawaai te maken, hè. Mijn hond kruipt bijvoorbeeld stil in een hoekje als ze ziek is en/of pijn heeft. En een kennis van me heeft een hond aan maagtorsie verloren en die hond was juist super rustig (te rustig, sloom en wilde de mand niet uit) en lag te hijgen en stilletjes te piepen. Geen lawaai dus.

Het enige vreemde vind ik dat hij die gekregen moet hebben toen hij in rust was. Weet iemand hier of dat voor komt? Ik dacht dat het vooral was als de hond druk ging spelen/springen na het eten of veels te veel heeft gegeten.hij heeft te eten gekregen wat hij altijd krijgt dus niks raar hij lag ook bij de deur op de manier waarop hij altijd ligt. dus net of hij lag te slapen met zijn achterpoten tegen de voordeur voorpoten gestrekt dus hij lag ook niet op een rare manier
Wat verdrietig! Heel veel sterkte

We weten dat we ze een keer kwijtraken maar het is en blijft verschrikkelijk.
Triest hoor, wat verdrietig om je lieve dier zo te moeten vinden

Ik zou er vanuit gaan dat je hond niet geleden heeft, dat maakt de pijn misschien iets draaglijker. Anders krijg je straks nog de vreselijkste scenario's die door je hoofd gaan spoken.

Ik moet er niet aan denken dat er een tijd komt dat ook mijn honden er niet meer zullen zijn. De oudste is net 7 jaar.

Heel veel sterkte
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Wat verdrietig

Het is alleen zelfpijniging om jezelf te belasten met de vragen die je hebt. Misschien is hij wel gewoon in zijn slaap overleden. In zijn veilige omgeving.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Veel sterkte
Sterkte TOquote:buaya schreef op 29 januari 2014 @ 09:59:

Het enige vreemde vind ik dat hij die gekregen moet hebben toen hij in rust was. Weet iemand hier of dat voor komt? Ik dacht dat het vooral was als de hond druk ging spelen/springen na het eten of veels te veel heeft gegeten.

Men denkt met maagtorsie wel vaak aan de combinatie van eten en daarna drukte/ veel beweging. Wat veel mensen vergeten is dat na veel drukte/ beweging er ook even gewacht moet worden voor er gegeten wordt.

Dit geldt ook voor het drinken van water. Na een behoorlijke inspanning (bijv. naast de fiets lopen) moet je de hond ook niet meteen bij thuiskomst een hele koude bak water helemaal laten leeg lebberen.
Wat rot voor je. Soms weet je het gewoon niet, wat er is gebeurd. Zo heb ik onze kat ook een keer dood aangetroffen. Misschien hartstilstand. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven