hond overleden

29-01-2014 08:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanmorgen kom ik beneden ligt onze hond van 9.5 jaar (berner sennen) dood in de gang net of hij lag te slapen maar het rare vindt ik dat het lijkt of zijn buik nogal opgezwollen is

gisteren avond ben ik rondt 23 uur naar bed gegaan van te voren nog eten gegeven gisteren was hij gewoon vrolijk en erg druk wat hij altijd is.

het erge vindt ik dat ik niet weet of hij geleden heeft of gewoon in zijn slaap is gegaan ik heb hem gisteren toen ik bed lag nog even horen blaffen en janken maar dacht omdat er een auto voor de deur stopte hond is nog al waaks zeker nu ik alleen thuis ben. maar nu ga ik denken is het iets anders geweest terwijl het niet een ander geluid was dan normaal
Veel sterkte!

Mss is autopsie een optie?
quote:slplc schreef op 29 januari 2014 @ 10:02:

[...]

hij heeft te eten gekregen wat hij altijd krijgt dus niks raar hij lag ook bij de deur op de manier waarop hij altijd ligt. dus net of hij lag te slapen met zijn achterpoten tegen de voordeur voorpoten gestrekt dus hij lag ook niet op een rare manier

Als hij er voor zijn doen helemaal normaal bij lag zou ik inderdaad niet vermoeden dat hij veel pijn heeft gehad. Aangezien hij in een slaaphouding lag denk ik dat je er vanuit kan gaan dat hij (rustig) in zijn slaap is overleden. Zal de ouderdom geweest zijn. Als je vragen houdt gewoon even de dierenarts bellen, hè. Die kan je vast prima uitleggen hoe dat precies gaat, als een hond aan ouderdom sterft (en of het inderdaad het meest waarschijnlijk is dat zijn hart er gewoon mee is gestopt, bv). Sterkte met afscheid nemen

@ vla-flip, bedankt voor de toelichting. Ondanks dat mijn hond geen risico-ras is voor maagtorsie houd ik er toch rekening mee. Ben zo geschrokken van die hond die er aan overleden is toen. Was nog geen jaar oud, baasjes waren erbij, zijn ook vlot naar de dierenarts gegaan ook maar toch was het al te laat.
Ik denk niet dat hij vergiftigd is geweest, want dan had je al snel iets gemerkt.

Gasvorming ontstaat vaak na de dood. Ik denk dat hij gewoon een hersenbloeding heeft gehad of een hartaanval.

Het is voor jou rot omdat het zo onverwacht is en ik snap dat je wilt weten waarom hij nu dood is. Daar ga je zo niet achter komen, dan zou je hem nog moeten laten onderzoeken.

Heel veel sterkte.
hij is vanmorgen opgehaald door het crematorium. hij zal morgen gecremeerd worden precies zal ik het nooit weten. ik hoop alleen dat hij niet veel pijn heeft gehad.
Sterkte! Heel naar, maar zoals jij het beschrijft is hij in zijn slaap overleden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven