Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
.
quote:cattura schreef op 06 januari 2014 @ 21:42:

Sneeuwwitje, hoe ging je hardlooptraining? Nog droog gebleven?

Euh, nee

Toen ik van huis wegfietste begon het te sputteren, halverwege ging het steeds harder dus toen mijn regenbroek aangedaan en toen begon het mega hard te regenen. Had toen nog de hoop dat het droog zou worden, maar helaas. Toen we vanaf het clubhuis wegliepen regende het nog steeds mega hard. Was na twee minuten al doorweekt en door de plassen kwam het met straaltjes mijn schoenen in.... Wel lekker gelopen, maar had het erg koud. Gelukkig had iedereen er last van en waren we samen zielig, maar toch ook stoer dat we doorgezet hebben! Je kon me trouwens uitwringen toen ik thuis kwam dus ben lekker in bad geweest en nu weer lekker warm!

@hvm: fijn om weer wat van je te horen en om te horen dat je je goed voelt! Binnenkort dus de 20 weken echo, willen jullie weten wat het wordt?

Ik zal die loop in mijn achterhoofd houden, maar 20 kilometer is nu nog even te ver.
Sneeuwwitje: wat een bikkel ben jij toch! Zelfs met giga regen loop je netjes je rondjes! Echt goed. Hoeveel kilo wil je er nog af hebben? Of wil je nu stabiel blijven. Heb je daar al over nagedacht hoe dan te eten/bewegen.

Run: neeeeee wat gigantisch balen! Wat heb je gedaan? Hoe lang is de verwachting dat je uit de running bent? Het zit je niet mee!

Menn91: welkom! Alle beweging is goed voor je! Ook al is het lopen! Wie weet met een vriendin of met een leuk muziekje in je oren?!

Cattura: hoe gaat het met jou? En in februari op vakantie! Heerlijk!

Hvm: leuk om altijd van jou te lezen met veel ervaring en je zwangerschap waar we aardig gelijk op lopen!

Met mij gaat het goed. Ik ben zo goed als van mijn misselijkheid af en heb weer veel meer energie. Ga ook weer later naar bed etc. En dat is ook wel erg lekker! Kortom het echte genieten is nu wel begonnen. We hebben gister een echo gehad en daarop was duidelijk te zien dat we een meisje krijgen dus erg leuk!

Eten gaat ook verrassend goed. Heb weinig trek en eet me wel suf aan appels en sinaasappels, een stuk gezonder dan de zakken chips van de eerste zwangerschap.! Maar heb oprecht geen behoefte aan snaaien! Vrijdag weer wegen, ben wel benieuwd.

Tot later!
Wat een leuke verhalen hier allemaal! En ook motiverend!

Sneeuwitje1: Ik vind je een bikkel, als ik ergens een schurft hekel aan heb is het regen! haha!

Melody87: Ik lees.. 'van de eerste zwangerschap' ben je zwanger? Hoe ver ben je ? Lijkt me zo bijzonder! :D

Ik moet 5 km naar mijn werk & ik denk iets van 12 naar school.. alleen door die knie kan ik dus niet ver fietsen, dat trek ik niet, zeker als ik dan nog moet werken!

Ik ga vanavond maar eens starten met wandelen, lekker muziekje in de oren, lijkt me wel wat!

Herkennen jullie ook dat je als je zo bewust bezig bent met het eten en lijnen e.d. dat je.. ja hoe leg je dat uit..

Ik ervaar zelf, dat nu ik er meer mee bezig ben mezelf meer in de weg ga zitten of iets.. ik heb zoveel geprobeerd en niets hielp echt, terwijl ik het wel zo ontzettend graag wil!

Dipje!
.
Ha dames, gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben gisteravond terug gekomen van wintersport met denk ik wat extra gewicht. Ik ga nu twee weken weer gezond doen en dan koop ik een nieuwe batterij voor mijn weegschaal

En dan meld ik me met mijn gewicht en ga ik weer lekker meedoen, kan de confrontatie nog even niet aan, hahaha!!!

Tot snel!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ja erg he? Ongeluk met mn fiets. Enkel gebroken, enkelbanden opgerekt, kneuzingen en zwellingen... Gaat allemaal L A N G duren. En krijg nu natuurlijk allemaal chocola enzo. Geef me er maar ff aan over...
Vanmiddag had ik toch een beetje spijt dat ik mijn sporttas niet mee had genomen naar het werk. Toen ik thuis kwam (en door de regen was gefietst) had ik geen zin meer om nog weg te gaan. Dus al mijn zin verzameld en toch nog mijn hardloopkleding aangedaan, want het was droog dus ik moest naar buiten. Het waaide wel heel hard, maar met Pharrel die heel vrolijk Happy zingt loop je toch heel lekker (en vrolijk ). Snelheid viel me wel een beetje tegen, maar dat komt misschien door de wind en de hele dag werken en het fietsen. Heb uiteindelijk 4,5 kilometer gelopen in een halfuurtje.

@ Runrunrun: oef, dat klinkt helemaal niet goed. En inderdaad iedereen gaat je nu verwennen. Ik hoop dat je de rust kunt vinden om te herstellen, want dit heeft echt de tijd nodig.... Veel beterschap

@ Felice: haha, dus over twee weken weer op de weegschaal. Heb je een leuke wintersport gehad?

@ Cattura: ja, als ik alleen zou moeten lopen was ik ook ECHT NIET gegaan Maar met een groep ga je toch (groepsdruk ;)) Hoe gaat het lopen bij jou? En wat heerlijk dat je 5 weken op vakantie gaat. Waar ga je naartoe? Ga je dan ook lopen? Wij gaan in de zomer 4 weken op vakantie en ik wil dan eigenlijk wel een paar keer gaan lopen, omdat ik anders bang ben dat ik alles weer kwijt ben.

@ Menn: het moet nog in je systeem komen en je moet een beetje afkicken. Ook als je langer bezig bent heb je nog moeilijke momenten, maar het wordt echt beter. Dus volhouden!

@ Meldoy: wat fijn om te horen dat het beter met je gaat en dat je je nu veel beter voelt dan je vorige zwangerschap. En gefeliciteerd met jullie meisje

Nu even een rustdagje en mijn plan is om zaterdag weer te gaan lopen. Volgende week wordt een slechte week qua eten, want dan ben ik jarig
..
quote:menn91 schreef op 05 januari 2014 @ 09:58:

Ik ga zeker meeschrijven!

Ik probeer keer op keer af te vallen, ik heb nog niet echt een juiste methode gevonden geloof ik, daarbij heb ik de pech dat ik niet mag sporten, ( alleen met personal begeleiding, dit is gewoon duuur, te duur!)

Iemand al tips voor afvallen maar niet echt mogen sporten?

OHJA!

Ik ben 22, weeg 98.2 & ben 1.78 :$

Ik sport bij de fysio onder begeleiding,2x per week.

Kost mij ¤ 45 per maand(na half jaar krijg ik stukje terug van ziekenfonds)

Ik had dit ook tijdens de "gewone"fysio mogen doen,maar dan was ik heel snel door mijn fysio heen.

Ik heb artrose knie en leer nu waar mijn grens ligt en wat ik het beste kan doen. Over een tijdje ga ik naar reguliere sportschool.

Ik weet niet wat je hebt,maar je kan altijd informeren bij fysiopraktijken.

En zwemmen?
.
Ja hier ben ik!!

Jullie gaan het niet geloven, maar we zijn hier weer geveld door een verkoudheid! Echt niet te geloven. Na de vakantie 1 week naar school gegaan, en gelijk is het weer raak. Heb van de week ook de 20-weken echo gehad, en er komt hier een meisje bij. Dat is wel even wennen. Ben zo gewend om een jongensmoeder te zijn. Zit helemaal in de Cars/Planes/auto's/duplo/noem maar op. Ben ook helemaal niet van het tutten. Ik denk dat ik straks maar een haarvlechtcursus ga opzoeken.

Verder ben ik echt ontzettend vermoeid op dit moment. Ik ben 's avonds echt helemaal afgepeigerd. Dus het sporten komt er niet van. En omdat ik zo moe ben, ben ik ook eerder geneigd om 's avonds verkeerde dingen te eten.

Dus ik hoop maar dat de schade een beetje beperkt kan blijven.
Dames, ook ik meld me weer. Heb jullie een beetje verwaarloosd. Afgelopen week erg druk op het werk en ik was jarig, dus veel in de keuken gestaan om traktaties te maken Ook vanmiddag ga ik weer taartjes bakken. Vind ik zo leuk om te doen en als je het uit kunt delen is het helemaal leuk (en goed want dat hoef ik zelf niet alles op te eten)

@ HVM: gefeliciteerd, een meisje! Super leuk. Haha :rolf: een haarvlechtcursus. Wel balen dat jullie weer een verkoudheid hebben opgepikt, veel beterschap.

@ Cattura: fijn dat er nu wat af is. En goed dat je in de app invult wat je eet, maakt je wel heel bewust van wat je eet inderdaad.

Maandag heb ik hardgelopen bij de hardloopvereniging en ik heb net ook nog gelopen. Had geen zin, maar gelukkig heeft mijn vriend me mee naar buiten gesleept Heb lekker een rondje van 5 kilometer gelopen. Morgen dus nog verjaardag vieren en dan vanaf maandag is het weer gedaan met alle taart. Ik wil echt graag onder de 65 komen, dus moet nu nog 2,5-3 kilo afvallen en dan stabiel blijven. Als ik dat bereikt heb mag ik nieuwe kleding kopen van mezelf. Ik hoop dat in maart te bereiken, kan ik dan een mooie voorjaars/zomer garderobe aanschaffen
.
Laatste week even niet gereageerd, want was even Toos Internetloos want thuis hadden we even geen internet. En op mobiel reageert toch net even wat lastiger. Daarnaast vind ik het echt moeilijk om de motivatie te vinden om de lekkernijen te laten staan. Bewegen gaat wel, maar al die verleidingen. Zo suf dat ik voor de feestdagen hier geen moeite mee had maar dat het nu zo lastig is. Lijkt wel of je moet afkicken ofzo....

Maar dus wel bewogen. Maandagavond lekker getraind bij de hardloopvereniging en vanmiddag een rondje van 5,5 kilometer gelopen. Wil een trainingsschema voor mezelf maken en ook een keer extra gaan lopen in de week. Ik merk namelijk dat ik, met 1x hardloopvereniging en 1x zelf lopen, nu niet meer echt vooruit ga. En ik wil straks natuurlijk wel sneller en verder gaan lopen. Dus moet echt meer gaan lopen.

@ Cattura: Ik ben super verwend voor mijn verjaardag en de taarten waren super lekker geworden ;) Wat goed dat je iets mee had waardoor je niet te veel ging snaaien. Hoe gaat het met jou met hardlopen?

@ Overige dames: het is moeilijk om vol te houden, maar kom weer meeschrijven. Dan zorgen we er samen voor dat het ggaat lukken!!
.
Dat zijn al mooie afstanden die je loopt Cattura. Ik wil daar ook meer naartoe. Ik kan inderdaad een extra avond bij de hardloopvereniging gaan lopen, maar het nadeel vind ik dat ik dan nog een dag erg vroeg (en alleen) moet eten. En dat is hier thuis niet heel handig. Maar misschien ga ik dat zo nu en dan ook doen. Ga me eens over een schema buigen
Hier ligt een behoorlijke laag sneeuw. Vanmiddag lekker buiten gewandeld. Er waren wel bikkels die aan het hardlopen waren, maar dat durf ik toch echt niet. Morgenavond heb ik hardlooptraining, moet maar even kijken hoe de weg er dan bijligt. Aan de andere kant kan ik misschien wel veel leren van de trainer hoe je moet lopen bij deze omstandigheden.

Maar goed, eerst morgen maar veilig naar mijn werk komen op de fiets
Gisteravond heerlijke hardlooptraining gehad. Het was prima te doen op de paden. Waren maar met een klein groepje en hebben meer dan 7 kilometer gelopen, echt lekker.

Mijn nieuwe sportschema heb ik bijna klaar. Plan is nu om 4x per week te gaan sporten. Liefst 3x hardlopen en 1x sportschool en soms 2x hardlopen en 2x sportschool (komt soms zo uit met rustdagen tussen hardlopen). Ik heb er zin in. Merk dat ik me weer veel beter voel nu ik weer structureler aan het sporten ben

@ De rest: hoe gaat het met jullie?
.
Net uit mijn werk nog een stukje gelopen. Het was echt zo koud, dus had thermo-ondergoed aan en een muts op. Was wel te doen zo, maar die wind was echt gemeen koud! Ook moest ik goed opletten, want er lagen nog veel bevroren sneeuwresten op de stoep. Op het laatst bijna door mijn enkel gegaan door een ijsbal die op de stoep lag. Gelukkig ging het net goed. Maar het was wel oppassen en liep iets minder relaxed.

Heb een rondje van 5 kilometer gelopen

@ Cattura: ik ga nu dus elke keer direct uit mijn werk lopen en daarna eten. Alleen op maandag als ik hardloooptraining heb zorg ik dat ik op tijd eet. Anders eet ik na het sporten, vind ik ook wat prettiger.
He allemaal,

ik ga wéér een poging doen.

Afgelopen periode zat ik met mijn been in het gips.

Helaas is daar iets dramatisch, mega verdrietigs over heen gekomen. Wil niet te veel zeggen ivm herkenbaarheid, maar er zijn momenten dat ik niet weet waar ik het moet zoeken van verdriet. Dat wordt met de tijd beter, dat weet ik zeker. Maar voor nu heeft het er voor gezorgd dat het helemaal moeilijk werd om uberhaupt een ritme te hebben. Wil toch echt proberen om dat wel weer te krijgen. Misschien helpt het als ik hier weer mee ga schrijven.

Voel me nogal een lafbek nu, omdat ik steeds zeg dat ik weer kom schrijven, maar er steeds weer iets gebeurd waardoor het niet lukt/niet kan. Is geen onwil...
Ach, run, wat verdrietig om te horen. Het zit je allemaal niet mee en stapelt zich op. Ik snap wat je bedoeld, toen familielid ziek was lukte het me ook niet. Je hebt gewoon te veel aan je hoofd.

Misschien moet je met kleine stapjes beginnen, niet te veek willen maar eerst (zoals je zelf al schrijft) ritme krijgen en zo langzamerhand het verder uitbouwen met gezond eten enzo...

Sterkte met alles En je bent hier natuurlijk altijd van harte welkom!!!!!!!!
Ja precies zo is het... Wil het jou ook wel vertellen, omdat ik je ook 'ken' van t vorige topic. Weet niet of je het wil weten hoor, en of je een mailadres hebt of iets. En als jet niet wil is t ook prima.

'T voelt zo blehhhhh! Anders dan dat kan ik t ook niet omschrijven haha.

Maar net zoals vandaag, 5 crackers op, meer niet, das niet teveel maar wel ongezond en gewoon niet goed. Ga vanaf morgen gewoon proberen 3 volwaardige maaltijden te eten. Gaat lukken!
Lieve Run, ik heb geen viva-mailadres, maar volgens mij kun je elkaar een prive-berichtje sturen. Dat ga ik zo even proberen.

Denk je wel goed om jezelf, 5 crackers is echt te weinig, je mist zoveel voedingsstoffen. Hoe ging het vandaag met eten?

Ik heb vandaag lekker een stuk gefietst van en naar het werk, was koud maar met de zon wel heel mooi. Tijdens vergadering stond een doos Merci op tafel, maar het is me gelukt om niets te nemen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven