School 'het leven'

30-01-2014 10:42 13 berichten
* Het is niet nodig *

Alle reacties Link kopieren
Grotendeels is dat al lang verwerkt in het huidige programma.

Hoe lang ben jij al van de middelbare school af?

Overigens heb ik het meeste vroeger ook wel gehad, 15 jaar geleden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 januari 2014 @ 10:45:

Grotendeels is dat al lang verwerkt in het huidige programma.

Hoe lang ben jij al van de middelbare school af?

Overigens heb ik het meeste vroeger ook wel gehad, 15 jaar geleden.

Haha, te lang denk ik! Bij welke vakken is dat dan?

Leer je ook Belastingaangifte?
De meeste zaken heb ik gewoon van huis uit meegekregen. Lijkt mij ook niet meer dan normaal. Andere zaken heb ik zelf geleerd door het te doen. Dat is veel effectiever dan scholing.

De meeste pubers van 16/17/18/19 zitten niet op dit soort zaken te wachten op die leeftijd.
Hmm.. ik had me doodverveeld op jouw school, sorry

voedsel en koken, basis elektra, fietsbandband plakken en autoband verwisselen, klussen, EHBO, dierverzorging, lichamelijke verzorging, gezondheid en sport: kon ik allemaal al toen ik nog op de middelbare school zat.

Babyverzorging was toen zo ver van m'n bed geweest dat het nooit was blijven hangen, en bovendien niet nodig. Ik heb nu twee week een baby, daarvoor nog nooit een luier verschoond of wat dan ook, en ik heb haar nog steeds geen blijvend letsel toegebracht met mijn onhandigheid Verwacht dat ouderenverzorging net zo iets is.

Hoe je goed je huis kan schoonmaken - weet ik, doe ik alleen niet echt.

Hoe je belastingaangifte doet, hoe je je basis-administratie opzet: Kijk dit was wel handig geweest. Maar had best in Economie (I of II) gekund volgens mij. Het was nuttiger geweest om iets te leren over belastingaangifte dan de boekhouding van een klein bedrijf
Hmm..zo mosterd dat de op weg is...
Hè jammer, OP gemist.....

De reacties doen vermoeden dat TO het werk als docent in het voortgezet onderwijs nóg aantrekkelijker wou maken door de opvoeding van pubers een staatsaangelegenheid te maken?
Het idee was om na de middelbare school een soort van tussenjaar in te lassen waar pubers deze vaardigheden leren. Dat had ze zelf graag gewild, zegt ze met de kennis achteraf.
kan iemand even een samenvatting van de OP geven?
Waarom is de OP nou weer weg.

Jeetje wat stom.
Ik heb de OP ook niet gelezen, maar volgens mij gaat het over een soort tussenjaar na de middelbare school waarin je vaardigheden leert die je onder de knie moet hebben als je zelfstandig wordt.

Op zich vind ik het wel een goed idee om daar meer aandacht aan te geven, maar dan wel gewoon tijdens de middelbare school. Na de middelbare school ben je blij dat je je diploma hebt, dan heb je geen zin om nog verplicht een jaar te blijven hangen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Huh clemence jij gaat toch al even mee? Waarom nou de op weghalen? ;)
quote:Susan schreef op 30 januari 2014 @ 12:59:

Ik heb de OP ook niet gelezen, maar volgens mij gaat het over een soort tussenjaar na de middelbare school waarin je vaardigheden leert die je onder de knie moet hebben als je zelfstandig wordt.

Op zich vind ik het wel een goed idee om daar meer aandacht aan te geven, maar dan wel gewoon tijdens de middelbare school. Na de middelbare school ben je blij dat je je diploma hebt, dan heb je geen zin om nog verplicht een jaar te blijven hangen.

Lijkt me toch de bedoeling dat je dit thuis leert, deel van je opvoeding. Dat is toch het doel van opvoeden, zelfstandige volwassenen afleveren.

Maar voor al die kinderen die het niet van huis uit mee krijgen (en dat zullen er best een hoop zijn) zou het wel goed zijn om dit ergens te kunnen leren. De huishoudschool bestaat niet meer en veel van deze dingen kwamen daar aan bod.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven