Normale prijs pianoles kind?

30-01-2014 14:24 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje volgt al enige tijd pianolessen. Het zijn privélessen van een half uur. Hiervoor betaalde ik 70 euro per maand, dat is bij 40 lessen per jaar dus 21 euro per half uur. Ik vond het al best prijzig. Maar vooruit..

Nu blijkt dat de docent per 2014 de prijs verhoogd heeft naar 75 euro per maand. Ik schrik hiervan, want ik vind het nu wel erg duur worden. Zeker gezien het feit dat het allemaal zwart gaat.

Is dit inderdaad aan de prijs voor een kinderpianoles of is het een normaal tarief en moet ik er maar aan wennen?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Hoe weet je dat het zwart gaat? Voor zwartwerken is het asociaal duur...ik zou bij dit soort tarieven verwachten dat het wit gebeurt.

20 jaar geleden had ik pianoles voor 60 gulden per maand...pianoles s ook gewoon duur omdat het privéles is...
Ik betaal ongeveer hetzelfde, tegenwoordig voor een ander instrument maar vroeger ook voor piano. Privéles van een half uur, 20 euro per les.

Mijn lessen zijn overigens niet zwart en mijn docente is ook gediplomeerd. Zwart muziekles geven vind ik wel vreemd, dan denk ik eerder aan een buurman die redelijk piano speelt en in zijn garage wat bijklust.
Weet je zeker dat het zwart gaat? Volgens mij is die prijs zo gek nog niet. Toen ik vioolles had was dat ook 65 euro per maand (10 jaar geleden)
Ik weet dat het zwart gaat. Ben hier niet voor overigens.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Zwart betekent niet slecht. Muzikanten hebben het vaak krap dus klussen bij door extra lesjes te geven (zwart dus)
Ik vind de prijs eigenlijk best redelijk. Je gaat dus nu ongeveer 22.50 betalen per half uur. Pakweg de helft gaat naar de belastingdienst en de docent moet de eigen piano ook onderhouden, of heeft vervoerskosten.

Ik betaal voor de paardrijlessen van Dochter 15 euro voor een half uur (privéles). Zwart.

Zelfs een poetshulp vraagt tegenwoordig al 15 euro per uur.

Edit. Jij denkt dat de docent zwart bij klust. Maar ook voor een zwartwerker worden de boodschappen en vaste lasten steeds duurder. Maar ik blijf erbij dat ik de prijs nog best vind meevallen.
Als je er niet voor bent....waarom neem je die lessen dan af? Je kunt ook gewoon naar een muziekschool stappen.
quote:heavenorhell schreef op 30 januari 2014 @ 14:31:

Ik betaal ongeveer hetzelfde, tegenwoordig voor een ander instrument maar vroeger ook voor piano. Privéles van een half uur, 20 euro per les.

Mijn lessen zijn overigens niet zwart en mijn docente is ook gediplomeerd. Zwart muziekles geven vind ik wel vreemd, dan denk ik eerder aan een buurman die redelijk piano speelt en in zijn garage wat bijklust.Deze lessen kosten nu 22,50 euro per uur. Vind ik gevoelsmatig toch wel behoorlijk meer dan 20 euro (wat het eerst was).
Het is veel geld, maar niet duur denk ik. En muziekles is een goede investering (mits je kind het leuk vind)
Je hoeft er toch niet mee akkoord te gaan? Je kunt gewoon zeggen: 'Het blijft 70 euro per maand anders ga ik op zoek naar een nieuwe docent.'

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
Daarom wilde ik uiteindelijk geen pianolerares worden (leek me vroeger geweldig). Simpelweg omdat je er geen reet mee verdiend na afdracht, verplichtingen, verzekeringen, pensioenopbouw en vrije dagen. Het is een heel armoeiig bestaan voor 22,50 per uur. Ze hebben geen 10 leerlingen per dag...
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Exces schreef op 30 januari 2014 @ 14:35:

Ik vind de prijs eigenlijk best redelijk. Je gaat dus nu ongeveer 22.50 betalen per half uur. Pakweg de helft gaat naar de belastingdienst en de docent moet de eigen piano ook onderhouden, of heeft vervoerskosten.

Ik betaal voor de paardrijlessen van Dochter 15 euro voor een half uur (privéles). Zwart.

Zelfs een poetshulp vraagt tegenwoordig al 15 euro per uur.

Edit. Jij denkt dat de docent zwart bij klust. Maar ook voor een zwartwerker worden de boodschappen en vaste lasten steeds duurder. Maar ik blijf erbij dat ik de prijs nog best vind meevallen.

Ik weet 100% zeker dat t zwart gaat.

De meeste pianodocenten die ik online kan vinden hebben toch wel iets lagere prijzen, tot max. 20 euro per half uur. En ik neem aan dat als ze zo open hun prijzen geven, ze het wel gewoon opgeven met alles erop en eraan.
Het is goedkoper dan de muziekschool hier, en die krijgen ook nog subsidie voor jeugdlessen.

Niet duur dus. Maar heb jij het er voor over?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:strike schreef op 30 januari 2014 @ 14:43:

Je hoeft er toch niet mee akkoord te gaan? Je kunt gewoon zeggen: 'Het blijft 70 euro per maand anders ga ik op zoek naar een nieuwe docent.'

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.Natuurlijk ben ik vrij om naar een ander te gaan. Maar ik vroeg me gewoon af of ik het terecht te duur vond of niet.
quote:lolapaloeza schreef op 30 januari 2014 @ 14:48:

Het is goedkoper dan de muziekschool hier, en die krijgen ook nog subsidie voor jeugdlessen.

Niet duur dus. Maar heb jij het er voor over?Echt? Betaal je daar 22,50 per half uur? Zeker weten? Wauw..
quote:Zorroo schreef op 30 januari 2014 @ 14:48:

[...]

De meeste pianodocenten die ik online kan vinden hebben toch wel iets lagere prijzen, tot max. 20 euro per half uur. En ik neem aan dat als ze zo open hun prijzen geven, ze het wel gewoon opgeven met alles erop en eraan.Dan ga je toch naar een ander? Ik zie het issue niet zo.
quote:Zorroo schreef op 30 januari 2014 @ 14:51:

[...]

Echt? Betaal je daar 22,50 per half uur? Zeker weten? Wauw..

Per jaar 850 euro voor wekelijkse individuele les van 20 minuten.

Er zijn 38 lesweken, als het kind niet kan, jammer dan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Zorroo schreef op 30 januari 2014 @ 14:48:

[...]

De meeste pianodocenten die ik online kan vinden hebben toch wel iets lagere prijzen, tot max. 20 euro per half uur. En ik neem aan dat als ze zo open hun prijzen geven, ze het wel gewoon opgeven met alles erop en eraan.

Op het moment dat je een website hebt is de kans groot dat de belastingdienst ook wat meesnoept ja. Maar wat houdt je tegen om er drie te bellen, te vragen naar de mogelijkheden en dan tegen de huidige te zeggen; deze drie vragen zoveel dus ik wil jou hetzelfde betalen, graag of niet.

Maar dan moet je dus wel even kijken of overstappen mogelijk is, want als deze aan huis komt en je moet voor die andere 3 kwartier rijden om er te komen, ben je uiteindelijk duurder uit. En veel meer tijd kwijt. Goed afwegen dus.
quote:lolapaloeza schreef op 30 januari 2014 @ 14:54:

[...]

Per jaar 850 euro voor wekelijkse individuele les van 20 minuten.

Er zijn 38 lesweken, als het kind niet kan, jammer dan.Is echt wel een heel dure muziekschool dan, als ik zo'n beetje vergelijk met wat ik kan vinden. Maar neem aan dat het t waard is.
quote:Exces schreef op 30 januari 2014 @ 14:58:

[...]

Op het moment dat je een website hebt is de kans groot dat de belastingdienst ook wat meesnoept ja. Maar wat houdt je tegen om er drie te bellen, te vragen naar de mogelijkheden en dan tegen de huidige te zeggen; deze drie vragen zoveel dus ik wil jou hetzelfde betalen, graag of niet.

Maar dan moet je dus wel even kijken of overstappen mogelijk is, want als deze aan huis komt en je moet voor die andere 3 kwartier rijden om er te komen, ben je uiteindelijk duurder uit. En veel meer tijd kwijt. Goed afwegen dus.Kind is gehecht aan deze docent.. Maar overstappen is natuurlijk altijd een mogelijkheid. Bijvoorbeeld als het tarief volgend jaar 80 bedraagt.
En hier 360 euro voor wekelijks een duo les, maakt niet uit welk instrument.

Individueel half uur kost hier 720 euro. Is voor een schooljaar trouwens en als je niet kan, pech gehad.

Is een hele fijne muziekschool, vorige week nog uitvoeringen gehad, zo leuk!
quote:Anyco schreef op 30 januari 2014 @ 15:02:

En hier 360 euro voor wekelijks een duo les, maakt niet uit welk instrument.

Individueel half uur kost hier 720 euro. Is voor een schooljaar trouwens en als je niet kan, pech gehad.

Is een hele fijne muziekschool, vorige week nog uitvoeringen gehad, zo leuk!Dit vind ik heel redelijke prijzen. Les gemist, pech gehad hebben we bij deze docent ook trouwens.
quote:Zorroo schreef op 30 januari 2014 @ 15:00:

[...]

Kind is gehecht aan deze docent.. Maar overstappen is natuurlijk altijd een mogelijkheid. Bijvoorbeeld als het tarief volgend jaar 80 bedraagt.Ja dan... Is er geen kind in de buurt dat ook les wil? Zodat je het kunt combineren. Een duo les is meestal wel wat goedkoper en samen spelen is natuurlijk ook erg leuk.
quote:Exces schreef op 30 januari 2014 @ 14:35:

Dat de helft in de zakken van de belastingdienst verdwijnt is een mythe die veel zzp'ers graag verspreiden (goed voor de onderhandelingspositie uiteraard).

Maar er zijn nogal wat aftrekposten waardoor er best wat zzp'ers zijn die zelfs nauwelijks belasting betalen.

Daar komt nog bovenop dat een zzp'er spullen als laptops kan aanschaffen en deze ook weer van de belasting kan aftrekken. Iets dat veel mensen in loondienst niet kunnen.

Daarnaast kost het onderhoud van een piano geen vermogens. En deze kosten zijn uiteraard ook weer aftrekbaar.

En reiskosten hebben de meeste pianodocenten juist niet.

Rijk zul je er niet snel van worden, maar een slimme zzp'er houdt best wat over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven