Boomer

30-01-2014 15:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hier misschien een goede kennel/fokker die boomers fokt? Ik lees zo veel nare verhalen op internet over broodfokkers, weliswaar van lang geleden, maar kan nergens vinden wat dan wel een goed adres is.
Een boomer is geen ras. Een boomer is een verzamelnaam voor pluizig vuilnisbak schoothondje.
Ik zou eens kijken in een asiel. Zeker weten dat je een hondje redt. En hij is helemaal nagekeken met nog veel voordelen.
quote:youcantsitwithus schreef op 30 januari 2014 @ 15:56:

Een boomer is geen ras. Een boomer is een verzamelnaam voor pluizig vuilnisbak schoothondje.Ok, dat wist ik wel, maar dan.....
Ik zou eens kijken in een asiel. Zeker weten dat je een hondje redt. En hij is helemaal nagekeken met nog veel voordelen.

Staan ook Boomers bij zelfs een puppy.
Bij welk asiel zie je die staan? Ik kijk regelmatig maar ik kan er niks passend vinden.
De site is een site van alle dierenasiels voor ze ver ik het zie.

Hier de link even kijken onder kleine gezelschapshonden.

succes

Boomer
Waar in Nederland zoek je? Ik adviseer je wel om te vragen of je beide ouders van het nestje mag zien, en om vaker te gaan kijken naar de pups. Ik ben elke week bij de pup gaan kijken en ook steeds de moederhond erbij gezien. Kijk ook even welke kruising je wilt, boomers worden met vanalles gekruist.
Ik zoek in de randstad maar wil er best een stukje voor rijden....als het maar een goede fokker/kennel is. En dan het liefst zo'n klein bolletje wil, maltheser/shitzu bijvoorbeeld.
Ik heb twee boomers (1 50/50 Maltezer/shi tzu en 1 25/75 maltezer/shi tzu) gehaald bij van de Oosthoeve in Heythuysen (Noord Limburg). Mocht daar zo vaak komen kijken als ik wilde. Moederhond heeft nooit meer dan 3 nestjes gehad, daarna worden ze gesteriliseerd en gaan ze naar een gezin dat bewust geen pup wilt. Beide keren goede ervaringen gehad. Zat twee jaar tussen. Hondjes komen ook in contact met kinderen etc. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Ik heb een schat van een maltezer uit het asiel. Heb gekeken op dierenasiels.com maar je hebt geloof ik ook nog ikzoekeenbaas.nl

Ze zijn er niet altijd, maar er komt regelmatig één langs. Wij wonen in het noorden en haalden de hond uit Tilburg, omdat we daar toch voor iets anders in de buurt zouden zijn. Asiels hebben ook nazorg, 3 maanden dierenarts, eventueel thuisbezoek (wij niet, want we woonden te ver weg)

Altijd het proberen waard.
Later is nu
Agossie, Laila, 6 maanden oud in Utrecht

Later is nu
Je kunt op marktplaats kijken maar let dan goed op of het geen broodfokker is. Het beste kun je gewoon een hele tijd de site in de gaten houden. Het beste is als er een aankondiging op staat en je de geboorte etc kunt volgen. Ook moet er maar 1 nestje zijn en dergelijke maar je weet vast wel waar je op moet letten.

Je kunt van te voren al een kruising in je hoofd hebben.

Ik wou graag een maltezer-shitzhu met wat meer maltezer erin en heb daar op gewacht.
Je zult inderdaad snel uit komen tussen een kruising shizhu en malteser, maar er kan ook best schapendoes in zitten, Tibetaanse terrier of poedel. in geval van het laatste, zou je wel eens een fijne hond kunnen hebben.

Maar een Tibetaanse terrier is erg energiek en gaat wel wat tijd en moeite in zitten.

Titbetaanse terriërs zijn van zichzelf al echte boomertjes, maar hollandse schapendoezen ook.

Op marktplaats zie ik mensen die opzettelijk kruisingen fokken. Dat zijn ook broodfokkers. Als ze meerdere nestjes er op hebben staan, dan zijn ze duidelijk als broodfokker te herkennen. Maar mensen kunnen heel geoefend zijn in het oplichten van andere mensen, als het om geld verdienen gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven