Vrijgezellenfeest-perikelen

31-01-2014 09:41 39 berichten
Ik zit even met een lastig iets..

Binnenkort ga ik trouwen, een aantal weken daarvoor is er door mijn beste vriendin een vrijgezellenfeest georganiseerd. Hiervoor heeft zij alleen mijn echte vriendinnen uitgenodigd, en dus geen nichtjes/schoonzussen/collega's etc.

Nu gaat de broer van mijn vriend kort na ons trouwen, en ik heb een uitnodiging gekregen voor het vrijgezellenfeest van zijn aanstaande. Haar vrijgezellenfeest is een week na die van mij, en zij is dus niet voor die van mij uitgenodigd...

Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan?

Gewoon gaan, en doen alsof mijn neus bloed voor wat betreft het feit dat ze er bij mij niet bij was (wat me dus best awkward lijkt)?

Haar alsnog uitnodigen (zie ik eigenlijk niet zo zitten..)?

Of bedanken voor de eer door aan te geven dat ik zoiets meer voor vriendinnen onderling vind (en dan riskeren dat ik haar beledig)?

Hoor graag jullie ideeën voor een nette manier van hiermee omgaan!
Alle reacties Link kopieren
Het haar gewoon uitleggen, mocht je haar toevallig zien en je er verder niet mee bemoeien, want je organiseert het toch niet zelf? Dat doet je beste vriendin. Geen groot punt van maken dus.
Ik zou me er niet mee bemoeien. Het zou mij ook totaal niet uitmaken, ook als ik haar was.
quote:Yucca schreef op 31 januari 2014 @ 09:45:

Het haar gewoon uitleggen, mocht je haar toevallig zien en je er verder niet mee bemoeien, want je organiseert het toch niet zelf? Dat doet je beste vriendin. Geen groot punt van maken dus.Ik organiseer het inderdaad niet zelf, maar ik heb wel op haar verzoek zelf aangegeven wie ik er graag bij wil hebben..
ik zou het inderdaad gewoon zo laten en als je haar ziet uitlleggen dat je het uitleggen. Ook dat je het maar met een kleine groep wilt doen. Hoeft als je dat zegt niet perse te zeggen alleen met echte vriendinnen. Ga niemand uitnodigen die je niet ziet zitten. Ik had dat wel en op mijn foto's staan 4 mensen waar ik niet eens contact meer mee heb. Vond dat erg jammer. Succes
quote:Justmaartje123 schreef op 31 januari 2014 @ 09:47:

Ik zou me er niet mee bemoeien. Het zou mij ook totaal niet uitmaken, ook als ik haar was.Echt niet? Ik zou me denk ik toch best een beetje gepasseerd voelen, het lijkt nu net alsof de één het hogerop heeft met de ander dan de ander dus met die één, en dat is misschien toch een beetje lullig..
Als je zin hebt ingaan op haar uitnodiging en gaan.

Jij regelt toch niet jou eigen feest? En daarbij, het is jou vrijgezellenfeest en kan jij kan aangeven wie je er wel/niet bij wil hebben.
Never give up hope.
Trek het je niet teveel aan.

Je moet echt doen zoals je het allemaal zelf zou willen.
Never give up hope.
Doen alsof je neus bloed? En wil je wel naar haar vrijgezellenfeest?
quote:nalala schreef op 31 januari 2014 @ 09:49:

[...]

Echt niet? Ik zou me denk ik toch best een beetje gepasseerd voelen, het lijkt nu net alsof de één het hogerop heeft met de ander dan de ander dus met die één, en dat is misschien toch een beetje lullig..Maar dat is toch ook zo?
Als je haar niet leuk genoeg vindt om haar uit te nodigen op jouw vrijgezellenfeest, dan zou ik ook niet naar die van haar gaan.

Wat je al zegt, geef aan dat je het een `vriendinnen-feest` moet zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@wendy7474, ja dat is ook zo, vandaar dat ik het me lastig kan voorstellen dat het iemand totaal niets zou uitmaken zoals Justmaartje zei. Ik ben bang dat het haar wél wat uitmaakt, en juist daarom vind ik het zo lastig: moet ik dat maar aan me voorbij laten gaan?
@annapalona, vanuit me zelf hoef ik er niet per se naar toe, maar ergens vind ik het ook onbeleefd om zo'n uitnodig af te slaan, want blijkbaar wil zij mij er wel bij hebben.

@mylene_valerie, dat vind ik inderdaad nog de beste onderbouwing, maar dan nog is t lullig. Maar goed, misschien moet ik me daar dan maar bij neerleggen want daar doe je toch niks meer aan haha.
Je bent toch geen kleuters meer? Ik snap dit niet zo geloof ik.

Ik had bijvoorbeeld mijn schoonzus als getuige op mijn huwelijk, maar zij heeft mij niet gevraagd.

Lekker belangrijk, haar keuze hoor.
Haha, daar zit ook zeker wel wat in.

Dank voor jullie ideeën hierover!
quote:nalala schreef op 31 januari 2014 @ 09:59:

@annapalona, vanuit me zelf hoef ik er niet per se naar toe, maar ergens vind ik het ook onbeleefd om zo'n uitnodig af te slaan, want blijkbaar wil zij mij er wel bij hebben.

@mylene_valerie, dat vind ik inderdaad nog de beste onderbouwing, maar dan nog is t lullig. Maar goed, misschien moet ik me daar dan maar bij neerleggen want daar doe je toch niks meer aan haha.Onbeleefd als je netjes afslaat? Misschien moet je iets meer doen wat jij wil. Dat hoeft niet onbeleefd dat kan je ook netjes doen.
Mij zou het ook niet uitmaken, maar sommige dames hangen er veel aan, uitgenodigd worden... Ik had ook alleen vriendinnen+zus, dat werd me zachtgezegd niet in dank afgenomen door schoonzus.
Always look on the bright side of life
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 januari 2014 @ 09:55:

Als je haar niet leuk genoeg vindt om haar uit te nodigen op jouw vrijgezellenfeest, dan zou ik ook niet naar die van haar gaan.

dan kan TO vanaf nu naar geen enkel vrijgezellenfeest meer, op dat van het kleine groepje na
Ik zou wèl naar dat vrijgezellenfeest van je schoonzus gaan en haar ook uitnodigen voor jouw feestje. Maar goed, ik vind goede familiebanden dan ook heel belangrijk.
Geen moment over gepiekerd naar het vrijgezellenfeest van verloofde van beste vriend van Kazman te gaan. Geen haar op mijn hoofd die haar miste bij mijn vrijgezellenfeest (drie maanden eerder), waar ik alleen vriendinnen had.

Iedereen hecht andere waarde aan dit soort feesten en wie weet heeft schoonzus wel niet zo veel vriendinnen, waardoor het feest niet gelijk overvol is als schoonzussen en dergelijke ook komen.

Als je haar aardig vindt en het je gezellig lijkt naar dit feest te gaan, gewoon gaan. Dat hoef je dan toch helemaal niet te relateren aan jouw feest?
Er is inderdaad maar een handjevol vriendinnen bij haar feest uitgenodigd, waardoor er inderdaad ook wat meer ruimte is om o.a. mij uit te nodigen.

Ik vind haar zeker niet onaardig, maar ze is ontzettend stil en op zichzelf, en zegt uit zichzelf nooit iets, dus ik kan ook niet echt zeggen dat ik haar aardig vind.

Ik denk dat ik maar gewoon ga, en haar nog een keer op een casual manier uitleg waarom zij er bij mij niet bij was...
quote:nalala schreef op 31 januari 2014 @ 11:00:

Ik denk dat ik maar gewoon ga, en haar nog een keer op een casual manier uitleg waarom zij er bij mij niet bij was...Doe dat nou niet. Nergens voor nodig.
quote:nalala schreef op 31 januari 2014 @ 09:48:

[...]

Ik organiseer het inderdaad niet zelf, maar ik heb wel op haar verzoek zelf aangegeven wie ik er graag bij wil hebben..Dat weet zij toch niet?
Caribou, daar heb je een punt!
Ik zou gewoon mee gaan en het niet hebben over waarom zij niet bij jou was uitgenodigd.

Door er wel over te beginnen maak je er veel meer een ding van dan nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven