Kosten nieuw dak

31-01-2014 13:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, de dakpannen op mijn dak zijn blijkbaar kapot en op. Nu heb ik al verschillende offertes aangevraagd, maar ik ben toch benieuwd waar ik ong aan moet denken.

Heeft hier iemand ooit zijn dak vervangen en wat heeft dat gekost?

Het gaat om een puntdak met dakpannen van een gewoon rijtjeshuis.

Dan heb ik een beetje een idee.
Ik denk dat je beter offertes kan opvragen bij diverse bedrijven, dat lijkt me betrouwbaarder dan gissingen hier van mensen die jouw huis en dus jouw dak niet kennen.
Kun je niet samen met de hele rij alles laten vervangen? Is vast goedkoper per huis.
@sri, dat heb ik net gedaan. Ik zat alleen net naar mijn spaarrekening te kijken en toen had ik even behoefte aan iets van een indicatie.
Vraag een offerte voor afgekeurde dakpannen. Elk bedrijf zal dat anders noemen, de kwaliteit is gewoon goed. Meestal is de kleur een reden voor afkeur. Dat scheelde bij ons flink in de prijs.
@vlinder, ik ga vanavond inderdaad maar eens aanbellen. Het is een rijtje van 4 dus dat prima te doen.
quote:orleander schreef op 31 januari 2014 @ 13:36:

@sri, dat heb ik net gedaan. Ik zat alleen net naar mijn spaarrekening te kijken en toen had ik even behoefte aan iets van een indicatie.

Ah, snap ik!

Ik vind de tip van VL43inder trouwens een hele goeie. Op die manier hebben wij met een aantal buren destijds de voorgevels laten reinigen, dat scheelde behoorlijk.

Edit: sorry, mosterd zie ik
Oké bedankt Dahlia, daar had ik nog niet over nagedacht.
Beter vraag je idd offertes bij verschillende bedrijven (maar dat doe je al)

Kan moeilijk een prijsindicatie geven is van zoveel afhankelijk o.a. hoe groot is je dak, welke pannen wil je etc.
Zijn het alleen de dakpannen..of is het dak zelf ook aan renovatie toe? (denk aan goede isolatie etc... daklatten etc..) vaak is alleen een nieuwe dakpan..optisch...als daaronder de dak ook maar zo zo..kom je over een tijd de rest ook aan het doen.

Goedkoper is natuurlijk om alles in 1x goed aan te pakken...

Hier mijn ouders dak vervangen kosten 24.000 euro
Oh studiemiepmiep, daar schrik ik van. Er zit niks anders op dan afwachten
Kennissen van mij> 5000 euro voor een rijtjeshuis alleen de pannen vervangen wel gebakken pannen en geen afgekeurde. Hebben ook nog wat timmerwerk erbij zitten dak was ingezakt aan de achterkant.
http://www.eigenhuis.nl/o ... jzenindicator/schuin-dak/
Iedereen bedankt voor het reageren.
Rond de 3000 euro, inclusief steiger, dak folie en nieuwe panlatten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven