De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Yeska, wat een ellende krijg je achter elkaar voor je kiezen nogmaals gadverdamme! Ik vind het wel achterlijk dat als het eventueel ( wat ik hoop van niet voor je) het wel bij de donor blijkt te zijn , dat ze je dan niet je geld willen terug geven voor een alternatieve donor. Schaamteloos zelfs!

Hoop echt dat je weer wat goed nieuws krijgt de aankomende tijd!

Wij zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest en ze stelde weer voor om toch nog een iui te doen in de tussen tijd "voor de overstap op ivf" in april kunnen we terecht op een voorlichting avond bij het vu in amsterdam deze moeten we even goed nog hebben voor de ivf mag en kan gaan beginnen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik geweigerd heb om nogmaals een iui behandeling te ondergaan omdat ik het echt ff niet meer zie zitten, ze hebben nog een beetje proberen te pushen maar heb geen sjoege gegeven dit keer.

Nu gaan we pas in april weer verder en in de tussen tijd krijg ik de kans om de afgelopen jaren een beetje bij te komen...volgens de arts dan. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel even lekker om nu 2 maanden even lekker geen hormonen te moeten spuiten. Deze maand mocht het natuurlijk niet vanwege de cyste en ik begin me ook met de dag nu even wat lekkerder te voelen. Nu maanden achtervolgend medicatie te hebben gebruikt is het verschil zo ontzettend merkbaar. Ik ben niet zo moe, mijn buik doet wel zeer maar gaat met de dag beter, ook is deze niet zo opgezwollen als anders en kan ik zelfs mijn broeken weer normaal dichtknopen zonder dat het pijn doet. ( de afgelopen maanden de ene legging na de andere versleten )

Op de een of andere manier kan ik me er wel in berusten dat we nu wat adem kunnen halen met het vooruitzicht dat we nu een stap verder komen. Ondanks er een stemmetje in mn hooft zat van gemiste kansen gemiste kansen...

Ik denk dat het wel even goed is. Heb ook besloten om te proberen even helemaal niet meer aan zwangerschappen te denken en het los te laten in ieder geval voor de aankomende 2 maanden. Hoop echt dat het me gaat lukken.

Er komt wel bij dat ik ook even niet meer mee ga schrijven of lezen omdat het me anders nooit lukt om het " time being" los te laten.

Voor alle lieve meiden hier aan wie ik zowiso heeeel erg veel steun heb en hopelijk ook wat steun heb kunnen geven. Een hele dikke knuffel en hoop echt dat als ik straks weer online kom ( want weet zeker dat ik jullie ontzettend nodig ga hebben!! ) dat er meer positieve verhalen zijn.

Ik denk aan jullie allemaal!!

Een hele dikke en dat het voor jullie de aankomende tijd een stuk positiever mag zijn dan de afgelopen maanden. ( met uitzondering van de dames die nu een wonder hebben mogen krijgen of gaan krijgen, jullie wens ik een fantastische zwangerschap en ook een dikke knuffel natuurlijk! )

Liefs,

Lieffie
love live
Lieffie, klinkt zoals het vorig jaar bij ons was gegaan! Wij moesten ook wachten op een voorlichtingsavond, niet van de vu maar wel van een partner ziekenhuis van de vu. Ik heb toen besloten in de tussentijd wel ovulatietesten te doen want je weet maar nooit. En ja hoor, na eindeloos clomid, iui met gonal f, toen toch spontaan zwanger! Helaas is het met tien weken misgegaan maar toch.
Ook had ik gezegd minder te reageren toch nog even.

Klaveraas en niempje ook hier een kennis die met tess nu hoog zwanger is. Bij hun was het ook de vraag of het ging lukken. Ze waren al aan het kijken voor adoptie. Bij hun heeft uiteindelijk de laatste poging een zwangerschap van een tweeling opgeleverd. Ze hebben ook een poging achter de rug zonder bevruchtingen dus geef de moed niet op.

Dartel en yezka jullie krijgen ook veel voor jullie kiezen zeg.

Dartel hoe zit het nu als de poging wordt afgebroken ivm kosten? Je hoeft het niet te beantwoorden trouwens.

Lieffie neem lekker je rust en dan met frisse moed er weer tegen aan
Leonie, als het goed is telt het dan niet als een poging, pas bij de punctie. Ik weet niet of ze de kosten van een opname apart zien of bij poging optellen. Er wordt zoiezo maar 100% van het nl tarief vergoed.
bedankt voor jullie welkom. Er wordt veel geschreven hier.

Missor lief berichtje van jou, terwijl je het zelf zo moeilijk hebt. Jij had toch vocht wat in je baarmoeder terecht kwam waardoor de innesteling bemoeilijk werd? Is er verder nog iets gevonden waardoor het bij jullie nog niet gelukt is? Ik weet ook dat niks onmogelijk is, maar niks doen voelt als stilstaan op dit moment voor mij.

Dartel en Yezka het zit jullie absoluut niet mee. Bah wat een narigheid. Ik hoop voor je dat een opname niet nodig is Dartel. En Yezka, mag je die rietjes van je donor nu niet meer gebruiken, of wil je dat zelf ook niet? Of misschien is dit een stomme vraag van mij...? Zijn er al meer kinderen geboren van die donor? zijn die wel gezond? Want stel dat deze donor al 10 gezonde kinderen heeft opgeleverd dan is de kans natuurlijk veel groter dat het zaad gewoon goed is en dat de afwijking afkomstig is uit de eicel. Ik weet niet of je zoveel informatie krijgt van Cryos? In ieder geval wel stom dat ze je geen nieuwe rietjes ter compensatie aanbieden.

Lieffie weet niet of je dit nog leest. Ik zag de IUI's ook niet zitten en vond het in ons geval ook nul toegevoegde waarde. Als je er al +25 rondes op hebt zitten zonder resultaat, wat doet IUI dan nog...? In mijn geval door de menopur had ik 2 follikels per keer, dus dubbel zoveel kans (laatste keer zelfs 3 follikels). Na de 5de vond ik het wel prima zo en mijn arts (van toen) gelukkig ook. IVF had meer vertrouwen in, met (lucky me) goed resultaat

Theepoes en Kuuk, ja enorm achterlijke arts had ik van de week. Ik ben in staat om het ziekenhuis en haar naam hier te noemen als waarschuwing. Ze staat niet als fertiliteits-arts op de site van het ziekenhuis (mijn 2 favo gyns wel). Misschien ligt het daaraan? Ze had trouwens nog zo'n pareltje van een opmerking: "anders kun je je cryo bewaren voor als je misschien een derde wilt, als het jullie nu lukt zelf zwanger te worden". Mens, hoe kun je het tegen een fertliteits patient in hemelsnaam over een derde hebben. Zover denk ik al Jaren niet meer vooruit. Ik ben trouwens 35 dus vandaar dat ik ook niet weer te lang zelf wil aanklungelen....

Kuuk ik had begrepen dat je fan van cryo's bent. Wat een zware weg heb jij bewandeld. Ik hoop voor je dat je kan genieten van je zwangerschap nu.

Ik voelde me na het plaatsen van mijn eerste berichten en al een stuk beter. En helemaal nu ik over twee weken een afspraak heb in het UMC waar mijn cryo ligt .Eens kijken wat ze daar te zeggen hebben.

Klaveraas, herkenbaar, ik heb nog nooit op een openbaar forum geschreven en ben ook bang voor herkenning. Maar de herkenning van al die moeilijke gevoelens en hoe hier met elkaar meegeleefd wordt heeft me toch over de streep getrokken om ook iets te plaatsen.

Fijne avond allemaal.

Knuffel voor wie hem gebruiken kan!
Yezka: wat vreselijk dat jou nu dit weer overkomt, hopelijk komt het goed en kan je wel verder! Leef met je mee...

Niempje: welkom! Wat heftig moet dit allemaal voor jullie zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Hopelijk vind je hier wat steun!

Lieffie: wat goed dat je bij jezelf blijft, respect! Kan me ergens ook wel voorstellen dat die rust wel fijn is, even je eigen lichaam terug zonder hormonen. Straks bij ivf krijg je ook weer allemaal hormonen. Hopelijk kan je ook van de rust wat genieten. Fijn dat jij je iets beter voelt!

Mirk, dank je wel!

Vandaag eerste echo gehad en er waren 3 follikels even groot en 3 wat kleiner. Volgende week terug komen. Niet heel veel maar moet het er mee doen! Ik denk: Één goede heb ik uiteindelijk maar nodig, daar hou ik me maar aan vast!

Fijn weekend allemaal.
Yezka en Dartel, dikke voor jullie! Wat een tegenslagen. Ik hoop op het beste voor jullie allebei.

Picolientje, welkom! Ik vind het ook achterlijk! Wij zaten in dezelfde situatie en konden zonder problemen door met de cryo('s). Helaas zijn die beide niet goed ontdooid. Een maand later bleek ik spontaan zwanger. Ik zou er werk van maken. Je weet tenslotte nooit hoe het loopt en hoelang het duurt.

Welkom Niempje, wat een spannende tijd. Heel veel sterkte! Ook hier op het forum zijn succesverhalen. Bijvoorbeeld van Sawasdee als ik het goed heb. Ik duim voor je woensdag.

voor Klaveraas

Zwaai naar Missor, Houston en alle anderen.
een dip zaterdagje :(

hele week volop gewerkt (druk druk met rapportgesprekken)

En dan weinig tijd om na te denken.

Tot ik in bad lag net en opeens dat lege gevoel kreeg :( Tijd om na te denken, verdrietig te zijn. De bomen kijken me troosteloos aan buiten met de regen die op de ramen tikt.

Ik wil me niet druk maken over oneerlijkheid en als ik al jullie verhalen lees dan vind ik vooral dat jullie allemaal bikkels zijn. Daar hou ik me aan vast

zo naar mijn vrijwilligerswerk waar ik weer helemaal gelukkig van word.

een dikke voor iedereen die ook een dip-zaterdag heeft.
Mir, dat geeft niks we hebben allemaal die dagen wel eens! Fijn dat je vrijwilligerswerk zo'n goed gevoel geeft.

Hier weer net terug uit het ziekenhuis. We moesten wachten tot de bloeduitslag er was. Als de waarde niet genoeg gedaald was zou ik worden opgenomen. De waardes bleken wel gedaald te zijn, nog niet genoeg, maar ze hebben goede hoop ennnnnn de punctie gaat maandag door!
Dartel! Wat goed dat er maandag toch een punctie is. Happy news!
Ik zit mijzelf ook helemaal gek te maken hier... Dacht gisteren serieus dat ik ongesteld ging worden, ik voel dezelfde symptomen zeg maar. Mijn temp. was vanochtend echter nog niet gezakt. Ik voel nu echt alles in mijn lichaam . Wanneer hebben jullie getest? Morgen is mijn IUI-behandeling pas 10 dagen geleden, dus ik moet waarschijnlijk nog wel even wachten met testen hè?

Zucht... Ik vind het wachtbankje niet leuk!
ooooh Dartel! blij voor je

Rietje, spannend! hou vol met wachten. probeer wat leuks te doen!
Rietje, elk krampje voel je nu en probeer je te verklaren. Ik durf niet te zeggen wanneer je kan testen na iui. Hou vol in ieder geval
Oh dartel wat fijn dat je maandag toch een punctie hebt!

Mirk: jij bent ook een bikkel! Laat je afleiden met je vrijwilligerswerk...

Rietje:ik mocht ook bij IUI pas op dag 14 testen.... Sterkt met wachten
Yeh, Dartel! Wat een goed nieuws! Ik heb zo aan je gedacht....
Yes Dartel, goed nieuws zeg! Ook een flinke opluchting dat je niet opgenomen hoefde te worden, denk ik?!

Rietje, ik mocht met IUI pas na 2,5 week testen. Maar ongeduldig als ik ben deed ik het elke keer natuurlijk eerder. Bij de derde poging op dag 12 en tadaaa, die was (heel licht) positief! Dus als je nog een paar dagen geduld op kan brengen, dan zou ik dan gaan testen. Succes met wachten! Ik duim voor je!
Ik heb jullie hulp nodig!

Sinds 1,5 jaar slik ik AD, ik ben hiermee begonnen omdat ik herhaaldelijk depressief werd. Ik heb nooit écht het gevoel gehad dat ze hielpen tegen de depressie zelf. Maar wel dat alles net iets minder scherp/heftig. was. Daarna werd gevonden dat ik een te trage schildklier had. Sinds ik daar medicijnen (Thyrax) voor slik, voel ik me stukken beter. Waarschijnlijk werden de depressies veroorzaakt dus door de schildklier i.c.m. de onbegrepen lichamelijke klachten waar ik al jaren mee rond liep (voor zover dat ging) en nergens serieus genomen werd. Tot wat beek ik dus al 9 jaar met ontstoken eileiders en een hele grote cyste rond liep.

Ik gebruik de AD nog steeds, maar wil er al een hele tijd mee stoppen. Dat is er tot nu toe nog niet van gekomen. Toch wil ik het graag. Alleen zit ik nu in een dilemma.

Als ik de AD afbouw; er komt met IVF in het vooruitzicht wel een moeilijke tijd aan en wil niet wéér een depressie uitlokken. dus is stoppen wel verstandig?

Aan de andere kant. Ik ben tegen die zooi in mijn lijf. Ook ben ik bang dat het mijn kansen om zwanger te worden negatief beïnvloed (ik weet niet of dat zo is). Én ik wil niet dat mocht het wel lukken, de baby beïnvloed wordt door die zooi.

wat nu dus?

Maandag heb ik weer een afspraak bij het IVF centrum om te kijken wanneer we willen beginnen en alles nog eens door te lopen. Daarna ook nog bij de huisarts voor de AD.
Dartel, fijn een opname waarschijnlijk niet nodig is en dat de punctie doorgaat. Ik hoop dat er maandag veel mooie eicellen gevonden worden.

Rietje, doe jij iui met hormonen? Heb je ovittrelle of pregnyl gespoten? Bij de hoge dosering pregnyl (10.000eenheden) is het op dag 10 net wel/ net niet uit je lijf. Als je vroeg wil testen zou ik nog 1 of twee dagen extra wachten om t resultaat op vals positief zo klein mogelijk te maken.

Mirk, hier geen ervaring met AD. Wel heb ik het boek gelezen "wij zijn ons brein" van Dick Swaab. Daar staat wel een hoofdstuk in met overwegingen wel/geen AD bij zwangere vrouwen. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je die pagina's sturen. Ik weet niet of de AD je zwangerschapskansen beïnvloeden, maar je schildklierhormonen zeker wel! Maar je bent al onder behandeling van een endocrinoloog daarvoor, toch?
picolientje, oh?! dat boek heeft mn vriend ook! Kan je me zeggen welke pagina's dat zijn? Dan kan ik het hier opzoeken

Ben idd al onder behandeling van endocrinoloog, 1,5 jaar nu. laatste half jaar zijn mijn schilklierwaarden goed en stabiel
Hoi mirk, pagina 67 onder het kopje "dilemma". Ik zou het stoppen of afbouwen of minderen van de AD ook zeker bespreken met je huisarts hoor. Het hele fertiliteit traject kan er behoorlijk inhakken. Ieder gaat ermee om op zijn eigen manier. Goed dat je al anderhalf jaar stabiel bent met je schildklierwaarden! Wel gek dat ze pas zo laat ontdekt hebben bij jou. Stemmingswisselingen behoren toch tot de symptomen!
@Niempje, ik zag toevallig op Freya dat er vrijdag een topic is geopend (op het open forum) over Tese. Door een man! Ik denk dat het heel prettig is voor jou en je vriend om dat even te lezen!!

Dartel, wat fijn dat je bloedwaarden gedaald zijn! Is het al zeker dat de punctie morgen doorgaat? Wauw, daar hadden jullie echt niet meer op gerekend! Heel veel succes morgen!
picolientje.... tja ik had al heel lang het vermoeden dat er iets met mijn schildklier was. Mijn waarden waren altijd aan de vrij hoge kant en ik had veel klachten. Ik heb zelfs 1,5 jaar bij een reumacentrum gelopen omdat ze dachten dat ik reuma had door heel veel gewrichtsklachten. Ik sliep heel veel maar was continue heel moe.

Het is me toen uiteindelijk na wat jaren toch gelukt om te laten doorverwijzen na een hele goed endocrinoloog! Wanneer mijn schildklier stabiel is voel ik me prima, al die klachten zijn bijna weg. . Ik heb ook een tijdje T3 bijgeslikt en toen voelde ik me helemaal goed. Maar T3 is gevaarlijk tijdens IVF/zwangerschap. dus daar weer mee gestopt.

Voor de AD ga ik morgen ook wel even vragen bij het VU.

Bedankt voor de pagina's
Hoi dames, bedankt voor jullie reacties. Ik heb Pregnyl 5000 gespoten dus dat moet al uit mijn lichaam zijn. Ik heb met mijzelf afgesproken, dat ik woensdag pas ga testen als mijn temp. hoog blijft en ik natuurlijk in de tussentijd niet ongi word. Gisteren was bij mij even zo'n dag waarop je het even niet meer ziet zitten. Vandaag ben ik gelukkig alweer wat rustiger .

@Dartel; succes morgen!

@Mirk: daar heb ik geen ervaring mee, maar een goed gesprek met de ha kan natuurlijk nooit kwaad. Het hele traject is ook heftig, maar misschien zijn er nog andere oplossingen qua medicatie?

Fijne zondag nog meiden!
Even een vraagje aan de meiden met schildklierproblemen... Ik heb me er nooit zo in verdiept eigenlijk. Maar door jullie verhalen schiet me ineens te binnen dat iemand in mijn omgeving ook al een tijd met 'vage' klachten rondloopt. Daarnaast is ze bij vlagen depressief, heeft problemen met haar concentratie en is erg moe. Ook haar gewicht lijkt 'vanzelf' omhoog te gaan...

Zijn de schildklierproblemen van invloed op de vruchtbaarheid? (ze zou graag zwanger raken maar tot nog toe lukt het niet op de natuurlijke manier....)
http://www.freya.nl/web_medisch/schildklier.php?smnr=22

Bloedonderzoeken; ft4 tsh en t3 bloedtest kan gewoon via de huisarts gedaan worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven