Gezondheid alle pijlers

Geen tijd gehad om te herstellen, wat nu?

02-02-2014 19:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,

Ik heb een jaar geleden borstkanker gehad, 2 borstoperaties waarvan uiteindelijk mastectomie (amputatie), daarna een zware chemo. De laatste kuur was in september.

Mijn vorige werkgever had mijn contract niet verlengd waardoor ik een ziektewet uitkering had. Dat was niet genoeg om het financieel te redden.

Ik ben dus begin november opnieuw fulltime begonnen met werken. Ik heb het helemaal niet naar mijn zin waar ik nu ben (slechte sfeer, veel stress) en merk ook dat ik steeds meer last krijg van vermoeidheid. In het begin ging het wel, nu steeds minder. Mijn bloeddruk is erg laag, ik stress omdat ik het helemaal niet naar mijn zin heb maar ben aan mijn inkomen gebonden.

Afgelopen week heb ik me ziek gemeld omdat ik weer griep heb (derde keer in 2 maanden).

Ik denk dat ik vroeg opnieuw begonnen ben met werken maar door de financiële situatie moet ik blijven werken. Ik ben bang dat het me mijn gezondheid kost.

Ik ben alleenstaande moeder met een kind van 16.

Wie weet raad.

Groetjes allemaal

Chanel
Probeer nu eerst bij te tanken, je bent ziek.

Bespreek daarna met je bedrijfsarts hoe je kan reintegreren.

Als je baan je niet bevalt kan je het beste zsm op zoek gaan naar ander werk
Ja dit kost me op dit moment te veel energie
Sja, dan toch weer de ziektewet in. Het is belangrijk dat je structureel reintegreert, met een burnout ben je straks verder van huis. En de kans is reëel dat je contract niet verlengd wordt als je je al 3x ziekgemeld hebt. Is er iemand die jou begeleidt bij je reïntegratie??

Ik moet er niet aan denken dat ik na twee maanden alweer ft had moeten werken. Ik ben begonnen met 15 uur en heb dat binnen 3 maanden uitgebouwd naar 30 uur, vervolgens nog eens 4 maanden regelruimte gehouden en toen ft betergemeld.
Ik heb geen begeleiding, waar kan ik dat krijgen? Ja op mijn werk ben ik zo uitgeknikkerd, dat weet ik ook. Ik had het zo moeten doen alleen maar ik had geen werk en de uitkering was niet veel.
het is heel logisch dat je weer bent gaat werken. En ik denk dat dit ook zeker moet kunnen, maar dat je het werk niet leuk vindt en er stress van hebt maakt het niet makkelijker. Dus voor nu: ziek melden en met je Arbo arts gaan praten
Nee dat klopt, er is veel stress op mijn werk, weinig begrip voor mijn situatie (ik werk alleen met hele jonge meiden van een jaar of 18, 19), sfeer is niet leuk. Dat kan ik nu niet er bij hebben. Ik zal het bespreken met de arbo arts. Ik blijf voorlopig thuis
Och! Wat heftig!

Je kan bij je ziektewet wellicht in aanmerking komen voor een toeslag. Check de site op toeslagenwet. (dit is iets anders dan de toeslagen van de belastingdienst).

Kijk verder naar je inkomsten en vooral uitgavenpatroon en probeer hier en daar wat te minderen zodat je met ZW geld rond kunt komen. Hulp kun je vinden bij het algemeen maatschappelijk werk. Sterkte!
quote:kanalleenmaarbeter schreef op 02 februari 2014 @ 19:42:

Nee dat klopt, er is veel stress op mijn werk, weinig begrip voor mijn situatie (ik werk alleen met hele jonge meiden van een jaar of 18, 19), sfeer is niet leuk. Dat kan ik nu niet er bij hebben. Ik zal het bespreken met de arbo arts. Ik blijf voorlopig thuisgoed zo. Eerst aansterken dan kan je ook betere beslissingen nemen
In een aantal ziekenhuizen kun je advies krijgen: http://www.borstkanker.nl/bedrijfsartsc ... _oncologie

Meds, met alle respect, heb je verstand van werkhervatting na chemo/kanker dat je schrijft dat het 'zeker moet kunnen'? Mijn lijf en geest hadden ft werken zo snel echt niet getrokken - en dan had ik nog geeneens een kind thuis dat ookwat aandacht verwachtte 's avonds.
Super, bedankt voor jullie tips en steun, dat doet me goed. Nee, er is me vanuit het ziekenhuis ook geen hersteltraject aangeboden, chemo was klaar en dan zat ik thuis met een lage inkom
En dit: http://www.re-turn.nl/index.php/kennis/ ... -na-kanker
Ik werk trouwens alweer 6 jaar ft en ben dus 'duurzaam' gereïntegreerd. Helaas gaat het ook regelmatig mis.
Ik denk dat het niet anders kan, een chemo is zo heftig en je zit met geestelijke toestanden, angsten, vermoeidheid... De impact van kanker is veel groter dan iedereen bedenken kan
Arboarts, UWV, huisarts (want die kent jouw situatie). Alles op papier laten zetten. Informeer ook bij het UWV of je misschien bij een andere werkgever of een andere afdeling kan gaan werken, dat scheelt misschien ook al.
quote:ericito schreef op 02 februari 2014 @ 19:50:

In een aantal ziekenhuizen kun je advies krijgen: http://www.borstkanker.nl/bedrijfsartsc ... _oncologie

Meds, met alle respect, heb je verstand van werkhervatting na chemo/kanker dat je schrijft dat het 'zeker moet kunnen'? Mijn lijf en geest hadden ft werken zo snel echt niet getrokken - en dan had ik nog geeneens een kind thuis dat ookwat aandacht verwachtte 's avonds.Jij bent niet iedereen hè? TO heeft het ook gedaan.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 februari 2014 @ 20:46:

Jij bent niet iedereen hè? TO heeft het ook gedaan.Dat pretendeer ik ook niet hoor, ik ken nog behoorlijk wat anderen die na bk en chemo weer aan de slag zijn gegaan en eigenlijk niemand daarvan is (met succes) zo hard van stapel gelopen als to.
het is maar wat je succesvol vindt. Ik vind TO zeker succesvol en het is niet vreemd dat ze nu een terugslag heeft.
Dat is heel lief. Ik doe mijn best, ik merk ook door de hormonenbehandeling dat ik steeds minder fit ben. Ik wil graag maar het gaat niet. Ik denk dat ik eerder richting een burnout ga dan richting herstelling
Ik weet dat belife ook succesvolle trajecten aanbiedt gericht op herstel na kanker. Deze trajecten worden volledig vergoed door de verzekeraar. Het lost niet de onprettige werksituatie op helaas.
Chanel, hoe is het met je griwp / verkoudheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven