Wat is het geheim?

02-02-2014 20:36 50 berichten
In de categorie 'klein leed' wil ik jullie even het volgende voorleggen;

Ik gebruik waxinelichtjes om thee warm te houden. Nu doof ik regelmatig het waxinelichtje voordat het opgebrand is.

Nu het 'grote' probleem: wanneer ik dat waxinelichtje later weer wil gebruiken, breekt bijna altijd de lont na een paar seconden af, zodat ik het ding moet weggooien.

Het gaat me niet om het geld, maar om het voorkomen van verspilling.

Hoe zorg ik ervoor dat ik dat ding een tweede keer kan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Kleintjes weet ik niet. De maxilichten kan je best makkelijk nogeens aansteken. Maar wel voorzichtig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Even beetje purren om lontje heen met lucifershoutje zodat het wat vrijer komt te zitten.
Ik ken het probleem. Maar het enige wat helpt, is duurdere waxinelichtjes kopen.
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar het eerste wat er in mij opkomt is het volgende:

Al geprobeerd om het waxinelichtje schuin te houden (alle kanten op, zodat er een kuiltje bij lont ontstaat) als je het opnieuw aansteekt?
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:Dropje70 schreef op 02 februari 2014 @ 20:41:

Ik zou het eigenlijk niet weten, maar het eerste wat er in mij opkomt is het volgende:

Al geprobeerd om het waxinelichtje schuin te houden (alle kanten op, zodat er een kuiltje bij lont ontstaat) als je het opnieuw aansteekt?Werkt niet; het lontje blijft nog steeds te kort.
Voorzichtiger uitmaken zodat het kaarsvet niet op de lont spettert?

Ik ken het probleem niet eigenlijk.

Maar als ik een lichtje voor de 2de keer aansteek houd ik de lucifer recht en het lichtje schuin
Je bent zelf een theepot
Dat probleem doet zich vooral voor bij de 'lage' waxinelichtjes, dus van zo'n 4 branduren.

De 'hogere' lichtjes (6-8 branduren) hebben dat probleem niet. Tenminste, ik gebruik ze ook veel en dat was mij opgevallen.
Ik herken het probleem echt helemaal niet. Misschien eens in een andere winkel je kaarsjes kopen?
theemuts kopen
Iets duurdere lichtjes kopen, heb ik ook gedaan en nu geen last meer.

En verder voorzichtig uit doen, dus niet zomaar blazen, maar voorzichtig met een echte kaarsendover.
Is een theebeurs niet handiger?
Godsallejezus, de enige echte man op dit forum drinkt fokking thee?!
Mh.. Een theebeurs is onverenigbaar met mijn gevoel voor stijl. Bedankt voor de tip, maar nee
of zet je die dingen eigenlijk stiekem om je bed heen ofzo
quote:alysha00 schreef op 02 februari 2014 @ 20:53:

Godsallejezus, de enige echte man op dit forum drinkt fokking thee?!Uitsluitend kruidenthee zelfs
en het gaat allemaal zo snel dat je ze hergebruikt
waar zijn de echte mannen gebleven
Je kunt beter een paar van die thee glazen kopen met dubbel glas.

http://www.ikwildesignpro ... medium-thee-cappucino.jpg

Daarnaast, hoe lang moet je thee warm blijven? Na een half uur heb je een kopje thee toch onderhand al wel leeg?
weer een illusie armer. het is me de zondagavond wel
Zo'n lange speciale kaarsen/waxine aansteker kopen ipv lucifers gebruiken? (En idd betere kwaliteit proberen)
Nog nooit gehad, maar ik ben dan ook een kneus met kaarsjes uitblazen. Dus zoals eerder is geopperd, zachter blazen?
Ik heb een dubbelwandige theepot, dan is je probleem ook opgelost.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:alysha00 schreef op 02 februari 2014 @ 20:53:

Godsallejezus, de enige echte man op dit forum drinkt fokking thee?!

Alleen de biologische rooibos variant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven