benauwde pup

02-02-2014 23:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een pup van 13 wkn oud. Een amerikaanse stafford. Super lief, super actief. Maar als ze wil slapen is ze vrij onrustig. Ik weet dat pups dromen om hun dag te verwerken maar ze lijkt op sommige momenten echt benauwd, dan hijgt ze en haar hartje klopt heel snel. Zodra ze wakker word is de benauwdheid weg en overdag merk je ook weinig van benauwdheid. Ze eet goed, speelt, ze maakt geen zieke indruk.

Iemand hier ervaring mee? Ga morgen sowieso de DA bellen maar maak mij nu toch wel zorgen.
Praten zonder denken is als schieten zonder richten
Er mee naar de hondenschool xodat je meer leert over gedrag en de rest van de hond...

Normaal iets wat je pup doet.
Dat sowieso, vooral als je als beginnende honden eigenaar zo'n ras kiest.

Mijn volwassen hond heeft het heel soms ook nog, zijn pootjes bewegen regelmatig (zal vast dromen dat hij achter iets aan zit) en ook piept en blaft hij soms in zn slaap.
Ik ben niet onbekend met dit ras. Heb nl nog een dame rondlopen van bijna drie. Ook een amstaff. En nog een heer, van weer een groter ras, ben niet onbekend met honden. Maar deze pup is verwaarloosd. Ik heb haar opgehaald toen zij 8 wkn was en toen was ze broodmager, onder de wormen....ze heeft van ver weg moeten komen. Best een zorgenkindje dus. Ze heeft nl in een hok van 1 bij 1 gezeten, zwaar ondervoed, in haar eigen urine en stront.

Ik weet dat pups dromen en daar onrustig door kunnen zijn. Maat dat dit dan ook gepaard gaat met benauwdheid, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar zal zo DA bellej.
Is bij mijn weten volkomen normaal. Dan is pup aan het dromen. Lekker aan het rennen en doen. (verder weet ik niet zo waar honden over dromen)
Ik vind het altijd schattig als ze zo heftig aan t dromen zijn. Doet mijn hondje ook nog steeds. Soms ligt hij zo heftig te blaffen in zijn slaap dat ik hem maar even wakker maak.

En de hartslag van een pup gaat altijd als een tierelier.
Het is idd heel schattig, als ze slaapt en ze maakt van die lieve geluidjes....dan vind ik haar echt om op te vreten. Moet zeggen dat er heel veel vertederende momenten zijn bij de pup. En wat ik al zei van dat dromen wist ik idd af maar omdat het "ons zorgenkindje" is maak je je toch sneller zorgen.
Mee naar de dierenarts.

Normaal gesproken zou ik hetzelfde zeggen als de anderen hier, dat je pup gewoon ligt te dromen.

Maar aangezien er voorheen zo slecht voor de pup gezorgd is, moet je alerter zijn. Ik weet niet of je pup na aanschaf helemaal gecheckt is door de DA, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.

Stel dat de pup een besmettelijke ziekte met zich meedraagt, dan kunnen de andere honden ook geïnfecteerd raken. Dan ben je verder van huis.

Hoop natuurlijk dat er niets aan de hand is..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Heb voor morgen een afspraak gemaakt.
quote:Ratteke schreef op 03 februari 2014 @ 07:35:

Is bij mijn weten volkomen normaal. Dan is pup aan het dromen. Lekker aan het rennen en doen. (verder weet ik niet zo waar honden over dromen)Vieze sloten, katten, het pesthondje van de buren, een bak voer......
Ik kan me goed voorstellen dat je morgen met je pup naar de dierenarts gaat. Zeker met haar achtergrond, dan zou ik ook geen risico's nemen. Zelf kijk ik wel eens op de site van zoekdierenarts als ik denk dat er iets met mijn hond aan de hand is. Op deze site staan ook veel (honden) klachten beschreven. Maar in jouw geval is een bezoek aan een dierenarts het veiligst. Sterkte met de pup!
Honden kunnen in hun dromen van alles meemaken. En dan gaan ze soms piepen, half blaffen, kwispelen, pootjes bewegen, en ik weet niet wat meer.

Ik betwijfel daarom of jouw pup wel werkelijk benauwd is. Misschien is hij in zijn dromen bezig met ontzettend spannende dingen.

Maar als je twijfelt, een check up is nooit mis.
Ik neem aan dat alles goed was? want je hebt hier niets meer geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven