benauwde pup
zondag 2 februari 2014 om 23:00
Wij hebben een pup van 13 wkn oud. Een amerikaanse stafford. Super lief, super actief. Maar als ze wil slapen is ze vrij onrustig. Ik weet dat pups dromen om hun dag te verwerken maar ze lijkt op sommige momenten echt benauwd, dan hijgt ze en haar hartje klopt heel snel. Zodra ze wakker word is de benauwdheid weg en overdag merk je ook weinig van benauwdheid. Ze eet goed, speelt, ze maakt geen zieke indruk.
Iemand hier ervaring mee? Ga morgen sowieso de DA bellen maar maak mij nu toch wel zorgen.
Iemand hier ervaring mee? Ga morgen sowieso de DA bellen maar maak mij nu toch wel zorgen.
Praten zonder denken is als schieten zonder richten
maandag 3 februari 2014 om 07:33
Ik ben niet onbekend met dit ras. Heb nl nog een dame rondlopen van bijna drie. Ook een amstaff. En nog een heer, van weer een groter ras, ben niet onbekend met honden. Maar deze pup is verwaarloosd. Ik heb haar opgehaald toen zij 8 wkn was en toen was ze broodmager, onder de wormen....ze heeft van ver weg moeten komen. Best een zorgenkindje dus. Ze heeft nl in een hok van 1 bij 1 gezeten, zwaar ondervoed, in haar eigen urine en stront.
Ik weet dat pups dromen en daar onrustig door kunnen zijn. Maat dat dit dan ook gepaard gaat met benauwdheid, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar zal zo DA bellej.
Ik weet dat pups dromen en daar onrustig door kunnen zijn. Maat dat dit dan ook gepaard gaat met benauwdheid, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar zal zo DA bellej.
maandag 3 februari 2014 om 10:22
Het is idd heel schattig, als ze slaapt en ze maakt van die lieve geluidjes....dan vind ik haar echt om op te vreten. Moet zeggen dat er heel veel vertederende momenten zijn bij de pup. En wat ik al zei van dat dromen wist ik idd af maar omdat het "ons zorgenkindje" is maak je je toch sneller zorgen.
maandag 3 februari 2014 om 12:04
Mee naar de dierenarts.
Normaal gesproken zou ik hetzelfde zeggen als de anderen hier, dat je pup gewoon ligt te dromen.
Maar aangezien er voorheen zo slecht voor de pup gezorgd is, moet je alerter zijn. Ik weet niet of je pup na aanschaf helemaal gecheckt is door de DA, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.
Stel dat de pup een besmettelijke ziekte met zich meedraagt, dan kunnen de andere honden ook geïnfecteerd raken. Dan ben je verder van huis.
Hoop natuurlijk dat er niets aan de hand is..
Normaal gesproken zou ik hetzelfde zeggen als de anderen hier, dat je pup gewoon ligt te dromen.
Maar aangezien er voorheen zo slecht voor de pup gezorgd is, moet je alerter zijn. Ik weet niet of je pup na aanschaf helemaal gecheckt is door de DA, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.
Stel dat de pup een besmettelijke ziekte met zich meedraagt, dan kunnen de andere honden ook geïnfecteerd raken. Dan ben je verder van huis.
Hoop natuurlijk dat er niets aan de hand is..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
dinsdag 4 februari 2014 om 13:26
Ik kan me goed voorstellen dat je morgen met je pup naar de dierenarts gaat. Zeker met haar achtergrond, dan zou ik ook geen risico's nemen. Zelf kijk ik wel eens op de site van zoekdierenarts als ik denk dat er iets met mijn hond aan de hand is. Op deze site staan ook veel (honden) klachten beschreven. Maar in jouw geval is een bezoek aan een dierenarts het veiligst. Sterkte met de pup!
dinsdag 4 februari 2014 om 19:13
Honden kunnen in hun dromen van alles meemaken. En dan gaan ze soms piepen, half blaffen, kwispelen, pootjes bewegen, en ik weet niet wat meer.
Ik betwijfel daarom of jouw pup wel werkelijk benauwd is. Misschien is hij in zijn dromen bezig met ontzettend spannende dingen.
Maar als je twijfelt, een check up is nooit mis.
Ik betwijfel daarom of jouw pup wel werkelijk benauwd is. Misschien is hij in zijn dromen bezig met ontzettend spannende dingen.
Maar als je twijfelt, een check up is nooit mis.