Werk & Studie alle pijlers

KPN technische helpdesk...Wie?

04-02-2014 08:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een paar jaar werk ik als freelancer, maar inmiddels lopen de opdrachten flink terug. Sterker nog: de bijstand loert. Ik ben flink aan het solliciteren geslagen, maar velen met mij. Bovendien ben ik 50, dus er zijn veel mensen die jonger zijn en daardoor waarschijnlijk meer kans maken.

Uiteindelijk heb ik gesolliciteerd op de functie: helpdeskmedewerker bij de KPN. Callcenterwerk dus, maar inbound. Met een beetje mazzel haal ik voor 32 uur werk zo'n ¤1350,- bruto binnen. Niet veel maar het is meer dan de bijstand en hopelijk net genoeg om rond te komen.

Ik heb het nog niet, maar kom steeds een ronde verder.

Nu heb ik eigenlijk een beetje behoefte aan positieve verhalen over dat het best wel leuk werken is daar

Ik hoop op niet al te veel hele boze mensen en op leuke collega's, daar heb ik sowieso veel zin in. Ik heb jaren alleen gewerkt en mis het werken met collega's erg.

Negatieve verhalen mag natuurlijk ook! Het gaat om de locatie Groningen.
Wat voor achtergrond heb je? Ze hebben over het algemeen best veel vacatures daar, misschien kan je met iets anders beter verdienen?

KPN is een leuke werkgever, al heb ik geen ervaring met jouw functie en locatie.
Hier begrijp ik dus niets van, bij KPN moeten er ik weet niet hoeveel mensen uit.
verba volant, scripta manent.
huh, vanmorgen was KPN nog in het nieuws met nieuwe massaontslagen.

Moeten ze niet eerst hun huidige mensen herplaatsen voor ze nieuwe mogen aannemen dan?
Bij KPN draaien sommige afdelingen bijna volledig op uitzendkrachten.
Reken wel op veel boze klanten. De outbound is slecht, inbound mag veel fouten herstellen.
Een vriend van me werkt op die locatie, heeft het reuze naar zijn zin daar, hoewel hij dat niet had verwacht. Als je snel leert, klantvriendelijk bent, een dikke huid hebt en iets verder kijkt dan je neus lang is, ga je het prima volhouden daar! Collega's zijn gezellig zegt vriend (die begin 30 is)
Een "beetje" technische kennis en klantvriendelijkheid en controleren of je je opdracht goed hebt uitgevoerd lijkt mij toch wel een pre en daar blinken ze niet in uit, ben ik de afgelopen maanden achtergekomen.

De mevrouw die ik aan de telefoon had nav een technisch probleem kon niet meer melden dan "dan moet u zich nog maar eens opnieuw aanmelden" Terwijl mijn probleem was dat dat juist niet kon. En gezellig of op zijn minst een beeeetje klantvriendelijk kon ik haar ook niet noemen.

Of van die geweldige mails die ik van ze krijg: Uw internetverbinding, tv en vaste telefoon zullen niet werken. Ondervind u hiervan problemen, ga dan naar de website en mail ons uw probleem.....

Maar een kennis van me werkt al jaren als freelancer voor de KPN en zij zegt ook dat het een goede werkgever is.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik had hier en daar ook wel gehoord dat de sfeer onderling goed is en dat is al een groot gedeelte van het werk vind ik.

Zelf ben ik ook klant en ik ben altijd prima geholpen door de helpdesk daar. KPN wil graag de helpdesk verbeteren, vandaar ook de langere sollicitatieprocedures.

Ik krijg -als ik uiteindelijk aangenomen word- een opleiding van 3 weken.

Een andere optie was de afdeling toeslagen bij de belastingdienst. Daar zag ik wel echt tegen op. Hier heb ik best wel zin in, nieuwe werkomgeving, nieuwe mensen ontmoeten... Maar het zal natuurlijk ook wel eens niet leuk zijn.

Wie weet kan ik inderdaad eenmaal daar verder solliciteren. Dat is nu lastig omdat ik niet heel veel opleiding heb. Wel veel werkervaring, maar ik ben wegens omstandigheden heel jong uit huis gegaan en heb altijd gewerkt. En er wordt toch veel gekeken naar opleiding...
quote:Lughnasadh schreef op 04 februari 2014 @ 10:14:

Een "beetje" technische kennis en klantvriendelijkheid en controleren of je je opdracht goed hebt uitgevoerd lijkt mij toch wel een pre en daar blinken ze niet in uit, ben ik de afgelopen maanden achtergekomen.

De mevrouw die ik aan de telefoon had nav een technisch probleem kon niet meer melden dan "dan moet u zich nog maar eens opnieuw aanmelden" Terwijl mijn probleem was dat dat juist niet kon. En gezellig of op zijn minst een beeeetje klantvriendelijk kon ik haar ook niet noemen.

.Lughnasadh, dat soort klachten wil KPN ook niet meer, vandaar de strengere sollicitatieprocedure en de training.
KPN helpdesk is Bagger, with a capital B.
Ik ben vóór meer mannelijke, technische medewerkers bij de KPN helpdesk. Sorry dames, maar heb gemerkt dat vrouwen toch minder technisch zijn en minder goed meedenken....Ga niet een riedeltje opvoeren terwijl ik aangeef al die dingen al gedaan heb. Frustrerend!

Mijn vriend hangt overigens altijd op als hij een vrouw aan de lijn krijgt en belt dan terug in de hoop op een man
Gelukkig ben ik wel redelijk technisch hoor

Ik heb heel veel alleen gewoond en altijd alles zelf moeten doen, tot stopcontacten aanleggen aan toe.

Wel fijn dat ik nu een man heb die dat doet, maar ik red mezelf er nog steeds mee. Dus hopelijk ga ik het vrouwelijke team upgraden
Wij hebben echt alleen maar goede ervaringen met de KPN helpdesk. Mijn man belt vaak in de avond of in het weekend en wordt prima geholpen. Hadden allemaal 3-in-1 aanloopproblemen.
In Groningen zit KPN Contact. Tegenwoordig hebben die dezelfde CAO als KPN, maar de werkwijze daar is wel heel erg callcenter nog. Moet ook wel als je weet hoeveel telefoontjes ze verwerken; bijna 3 miljoen per jaar.

En ja, dan gaat er weleens wat mis, maar wees gerust, het merendeel gaat nog steeds goed gelukkig. Als 1e lijns medewerker krijg je steeds meer bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Vroeger maakte je een ticket aan en dat was het; tegenwoordig dien je in principe 80% van de mensen zelf te kunnen helpen.

Het verloop bij KPN Contact is vrij groot omdat het werk je wel moet liggen. Ze zijn constant bezig met werving en selectie, opleidingen en dergelijke.

Er liggen daar zeker kansen als je gemotiveerd bent en niet volledig onontwikkeld bent. Ik zou zeggen; go for it!
Dank je Julius, fijn om te horen!

Wat mij inderdaad aansprak aan de functie is dat je de mensen zelf moet helpen. Ik begreep dat men liever heeft dat je iets langer bezig bent en dat diegene geholpen is (dus niet weer hoeft te bellen) dan dat je je aan een maximale tijd houdt maar de klant niet geholpen hebt, zoals bij de belastingdienst het geval is.

Ik ben zeker gemotiveerd en niet helemaal onontwikkeld, dus ik zal er voor gaan!
Er gaan heel veel mensen uit inderdaad, collega heeft er twee zoons werken.

Toen ik solliciteerde kreeg ik twee vage tests, ook een integriteitstest. Ik had niet de KPN mentaliteit. Nou dan gaat het over he Had overigens een jaar ervaring op een technisch callcenter.
Ik heb wel in een callcentre gewerkt.

Sfeer onder collega's hangt heel erg af van het team heb ik gemerkt. Verder was het leuk als ik een klant had die geholpen wilde worden. Meestal had ik klanten aan de lijn die een monteur wilden en die gingen dan ook doordrammen om een monteur te krijgen. Ook heb ik een keer een man aan de lijn gehad die alles zelf zoveel beter wist, niet naar mij wilde luisteren want ik ben een vrouw dus ik weet helemaal niets af van computers etc (ik was zo boos van binnen) dus hij eistte een man te spreken en kreeg uiteindelijk dezelfde oplossing die ik had aangeboden -.-
Ik prik.
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2014 14:56
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven