Is de islam vrouwonvriendelijk?

03-02-2014 23:22 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik antwoord op deze vraag wilde hebben heb ik de hele Koran gelezen dus zeg niet dat ik niet weet waar ik het over heb. Maar naar aanleiding van een topic waarin blijkt dat je in Dubai na een verkrachting in de cel belandt omdat je seks buiten het huwelijk hebt gehad zeg ik ja vrouwonvriendelijk. Ook omdat mannen meer rechten hebben dan vrouwen (betere plaats in de moskee, erven meer, hoeven hun haar niet te bedekken, mogen in zwembroek naar het strand) enzovoort. Dat is toch niet eerlijk!?
En ik heb geen leider nodig ook, wel een partner.
quote:tyche schreef op 04 februari 2014 @ 14:45:

Dankje Tekenis! Ik doe mijn best.

[...]

Als ik zou moeten vluchten, dan het liefst naar een vredig land met toekomstperspectief.

Dat het andersom niet voorkomt is nogal logisch: wij hoeven niet huis en haard halsoverkop achter te laten omdat er oorlog is. Dat zegt vooral dat wij het heel erg goed getroffen hebben.

Alle mensen in de wereld willen hetzelfde: veiligheid, zekerheid, geborgenheid. Je bent daar nergens helemaal zeker van, zeker niet als vluchteling omdat je bijna altijd als tweederangs mens wordt gezien. Maar de kans dat je deze dingen voor jezelf en je kinderen kunt regelen is toch een stuk groter in een land waar het stabiel en vredig is.

De meeste vluchtelingen komen overigens terecht in buurlanden van het land waar ze uit vluchten. Uit puur egoïstische redenen zou het voor Nederland al verstandig zijn om in de opvang in deze landen te investeren. Maar dat is een ander discussiepunt.Ik schreef mijn reactie meer om te verduidelijken dat het in die westerse landen toch nog niet zo slecht is, hoewel heel veel moslims de westerse wereld verfoeien. Blijkbaar schept het leven volgens de koran dan toch niet een ideale wereld.
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2014 14:52
Reden: spam
% gewijzigd
quote:tekenis schreef op 04 februari 2014 @ 14:23:

Heel goed, dan voel je waarschijnlijk vanzelf minder de behoefte om andermans geloof belachelijk te maken.

Het erop wijzen dat gelovigen niet het recht hebben de vrijheden van anderen in te perken is iets heeeeel anders dan het belachelijk maken van een geloof.

Ik weet niet welk geloof jij aanhoudt, maar jouw religie heeft ongetwijfeld regels waarvan jij het niet heel vreselijk zou vinden als deze wettelijk zouden zijn vastgelegd voor iedereen. Ik noem een zondagsrust, of een verbod op het eten van garnalen, of varken.

Vrijheid betekent voor jou dus niet hetzelfde als voor mij. Dat heeft alleen helemaal niets met respect te maken.
quote:jollie schreef op 04 februari 2014 @ 14:48:

[...]

Ik schreef mijn reactie meer om te verduidelijken dat het in die westerse landen toch nog niet zo slecht is, hoewel heel veel moslims de westerse wereld verfoeien. Blijkbaar schept het leven volgens de koran dan toch niet een ideale wereld.

Ah oke, ik geloof dat er iemand was die hier argumenteerde dat het leven hier slecht was (op die vreselijke seksualisering na dan hè ).

Toevoeging: als je vlucht voor je leven ben je even wat minder kritisch op waar je naartoe gaat. Dat betekent niet dat je als vluchteling geen kritiek kunt of mag hebben op de cultuur waar je naartoe vlucht.

Of er echt een land is dat 'leeft naar de Koran' betwijfel ik sterk. Heilige boeken laten zich niet zo goed vertalen naar een eenduidige praktijk. Genoeg moslims leven trouwens tevreden in het westen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:liubi schreef op 04 februari 2014 @ 14:47:

@Jollie, en jij weet dat want??

Laatst kwamen de ouders van mijn Saudische-met-Canadees op bezoek. Ik geloof niet dat ze verstoten is.

Ja je leert veel als je in het Midden-Oosten woont.

Jij noemt er één. Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn. Vraag een willekeurige Marokkaan hier in Nederland wat hij ervan vindt als zijn dochter of zus met een autochtone Nederlander zou trouwen, die geen moslim is. Je zou schrikken van de antwoorden.

Ik ken verhalen uit mijn kennissenkring van jongens die echt bedreigd werden vanwege hun relatie met een moslimmeisje. Het meisje moest dan ook nog eens een keuze maken tussen haar vriend en haar familie. Echt het komt vaker voor dan je denkt.
quote:mia012345 schreef op 04 februari 2014 @ 14:49:

Zouden jullie aub dit voor mij willen invullen? Dank je!

*niet toegestane enquête*[/URL]

Als je onderzoeksresultaten je lief zijn, haal je dit heel snel weg.

edit: dat was een snelle modereeractie.

Julius: geloven in bepaalde regels is niet hetzelfde als geloven dat die regels voor iedereen moeten gelden.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 04 februari 2014 @ 14:53:

[...]

Als je onderzoeksresultaten je lief zijn, haal je dit heel snel weg.Te laat ik heb hem al 3 keer heel serieus ingevuld
quote:tyche schreef op 04 februari 2014 @ 14:53:

Julius: geloven in bepaalde regels is niet hetzelfde als geloven dat die regels voor iedereen moeten gelden.Dat klopt. Neem echter van mij aan dat de zwijgende meerderheid van religieuzen het geen enkel probleem vindt als hun geloofsregels wettelijk worden vastgelegd en verplicht voor iedereen.
quote:julius schreef op 04 februari 2014 @ 14:51:

[...]

Het erop wijzen dat gelovigen niet het recht hebben de vrijheden van anderen in te perken is iets heeeeel anders dan het belachelijk maken van een geloof.

Je doet alsof gelovigen dat doen. En dat is niet waar. Er zijn mensen die dat ongetwijfeld pogen. Misschien hebben ze een geloof, maar zeker ook niet altijd. Je scheert gelovigen over 1 kam en je maakt ze belachelijk. Dat is alvast meer aan kwaad dan wat deze gelovige doet bij jou.

Ik weet niet welk geloof jij aanhoudt, maar jouw religie heeft ongetwijfeld regels waarvan jij het niet heel vreselijk zou vinden als deze wettelijk zouden zijn vastgelegd voor iedereen. Ik noem een zondagsrust, of een verbod op het eten van garnalen, of varken.

Ik ben christen. En ik ben voor het scheiden van religie en staat. Als ik ergens tegen ben, dan moet ik dat vooral niet doen. Toevallig zijn dat niet de dingen die jij opnoemt, maar al was het wel zo, dan moet ik die zaken toepassen op mezelf en niet op een ander. Er zijn miljoenen die denken zoals ik. Zo zijn er ook miljoenen die dat niet doen. Het zijn net mensen. Net als gewone ongelovigen die vinden dat buitelanders niet in Nederland horen. Of heel veroordelend zijn, of juist helemaal niet, of je proberen te veranderen, of niet. Gelovigen zijn net mensen. Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Dat lijkt niet in jouw brein te passen.

Vrijheid betekent voor jou dus niet hetzelfde als voor mij. Dat heeft alleen helemaal niets met respect te maken.Daar doe je een aanname. Ik voel me niet alleen vrij, ik ben het ook. Ik hoef me dus ook niet aan te passen aan wat jouw belevingswereld is. Zo ben ik vrij te geloven wat ik wil en ben jij dat ook. Ik voel me echter niet geroepen jou belachelijk te maken. Jij blijkbaar wel. Maar ook dat kan in een vrij land.
quote:julius schreef op 04 februari 2014 @ 14:59:

[...]

Dat klopt. Neem echter van mij aan dat de zwijgende meerderheid van religieuzen het geen enkel probleem vindt als hun geloofsregels wettelijk worden vastgelegd en verplicht voor iedereen.Waarom zou iemand dat van jou aan moeten nemen? Het lijkt er namelijk ernstig op dat je het niet weet waar je het over hebt en vooral laat leiden door eigen hersenspinsels.
quote:Donkeyshot schreef op 04 februari 2014 @ 14:37:

[...]

Een moslima mag niet trouwen met een niet-moslim omdat de Islam een veroveringreligie is. Uiteindelijk moet de hele wereld islamitisch worden.

Dus een moslim mag trouwen met een niet-moslim vrouw. Hij is de baas, hij bepaalt in welk geloof de kinderen worden opgevoed (Islam uiteraard). Islam groeit en wordt sterker.

Een moslima mag echter niet trouwen met een niet-Islamitsche man volgens de Koran. Want de kans is dan groot dat de kinderen niet islamitisch worden opgevoed. Er gaat dus een baarmoeder verloren voor de Islam en dat moeten we niet hebben.

Zo simpel is het.

Dit is precies zoals het is. Een moslim mag wel met een gelovige vrouw trouwen (christen, joods, etc.) maar niet met een ongelovige vrouw.

Vandaar dat veel vrouwen om hun islamitsche vriendje te pleasen, zich bekeren tot de islam. Zodra zo'n relatie ten einde is, worden zowel de hoofddoek als de koran in de hoek gesmeten.

Moslima's mogen alleen met een moslim trouwen. Als zij dit verbod negeren worden ze vrijwel altijd verstoten door de familie. Deze regels zijn inderdaad zo opgesteld om door middel van de baarmoeders te islam zoveel mogelijk over de wereld te verspreiden.
De ene helft van de forummers zeg jaaaaaaaaaaa en de andere helft zegt neeeeeeeeeeeee en dan gaan we heul heul hard proberen elkaar te overtuigen van dat standpunt. Vervolgens pennen we 60 pagina's vol met een wellus-nietus en dan raakt het topic weer in vergetelheid.

Dit kan je op je vingertoppen uitrekenen TO.

En op je vraag "dat is toch niet eerlijk". Het leven is ook niet eerlijk, deal with it. Er zijn genoeg voorbeelden wat het leven niet geheel fair maakt.
[quote]tyche schreef op 04 februari 2014 @ 14:52:

[...]

Dat betekent niet dat je als vluchteling geen kritiek kunt of mag hebben op de cultuur waar je naartoe vlucht.

Ik vind het behoorlijk irritant dat zogenaamde 'vluchtelingen' de westerse wereld afwijzen op de uitkeringen na. Vlucht dan naar een cultuur waar je je wel in kunt vinden maar ja, daar hebben ze dan weer geen gratis geld.
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 februari 2014 @ 15:07:

De ene helft van de forummers zeg jaaaaaaaaaaa en de andere helft zegt neeeeeeeeeeeee en dan gaan we heul heul hard proberen elkaar te overtuigen van dat standpunt. Vervolgens pennen we 60 pagina's vol met een wellus-nietus en dan raakt het topic weer in vergetelheid.

Dit kan je op je vingertoppen uitrekenen TO.

En op je vraag "dat is toch niet eerlijk". Het leven is ook niet eerlijk, deal with it. Er zijn genoeg voorbeelden wat het leven niet geheel fair maakt.Nee dan zijn 60 pagina's met gezwijmel over de nieuwste hunk op tinder of een of ander rel topic over barbie of een andere clown een stuk nuttiger.
Malu, nu doe je net alsof je een zoveel beter persoon bent. Echter is wat jij nu omschrijft ook gewoon menselijk gedrag. Jij en ik zijn geen haar beter. Ik zou graag zien dat Nederland daarin wat goede grenzen aangeeft (je bent welkom als je jezelf aanpast en bijdraagt naar kunnen, als je niet kunt gedragen dan is daar het gat van de deur)
quote:oscarzetaacosta schreef op 04 februari 2014 @ 15:12:

[...]

Nee dan zijn 60 pagina's met gezwijmel over de nieuwste hunk op tinder of een of ander rel topic over barbie of een andere clown een stuk nuttiger.

Waar schrijf ik dat dit topic niet nuttig is? Maar loep maar even. Natanja is graag van olie op t vuur.

Geloof en politiek ga je niet uitkomen. Dit is natuurlijk niet het eerste topic over de islam.
We leven hier in een landje wat het zo verschrikkelijk goed heeft. Waar de kans om hier geboren te worden nog kleiner is dan een grote loterij winnen en dan heel stoer andere mensen veroordelen?

Ik denk dat de meeste mensen hier - indien het bedje ergens anders stond dan in de westerse wereld - net zo menselijk zouden reageren als degene die zij veroordelen.
[quote]tekenis schreef op 04 februari 2014 @ 15:14:

Malu, nu doe je net alsof je een zoveel beter persoon bent. Echter is wat jij nu omschrijft ook gewoon menselijk gedrag. Jij en ik zijn geen haar beter. Ik zou graag zien dat Nederland daarin wat goede grenzen aangeeft (je bent welkom als je jezelf aanpast en bijdraagt naar kunnen, als je niet kunt gedragen dan is daar het gat van de deur)[/quote]

Daar zijn we het volledig over eens. Ik heb ook een hekel aan autochtone parasieten.
quote:jollie schreef op 04 februari 2014 @ 14:52:

[...]

Jij noemt er één. Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn. Vraag een willekeurige Marokkaan hier in Nederland wat hij ervan vindt als zijn dochter of zus met een autochtone Nederlander zou trouwen, die geen moslim is. Je zou schrikken van de antwoorden.

Ik ken verhalen uit mijn kennissenkring van jongens die echt bedreigd werden vanwege hun relatie met een moslimmeisje. Het meisje moest dan ook nog eens een keuze maken tussen haar vriend en haar familie. Echt het komt vaker voor dan je denkt.Ik ken er wel meer hoor. Turkse vrouw met Amerikaanse man, Libanese vrouw met Duitse man, Saudi met Duitser; Marokkaanse met Nederlander, Pakistaanse met Engelsman etc.
Ik vind het juist nogal een aardige discussie, zeker naar de maatstaven van de Actueelpijler. Of ben ik inmiddels zo afgestompt?
quote:tekenis schreef op 04 februari 2014 @ 15:14:

Malu, nu doe je net alsof je een zoveel beter persoon bent. Echter is wat jij nu omschrijft ook gewoon menselijk gedrag. Jij en ik zijn geen haar beter. Ik zou graag zien dat Nederland daarin wat goede grenzen aangeeft (je bent welkom als je jezelf aanpast en bijdraagt naar kunnen, als je niet kunt gedragen dan is daar het gat van de deur)

Wat jij gewoon menselijk gedrag noemt, vind ik eerder asociaal gedrag. Als je opgevangen wordt in een ander land en alles in je schoot geworpen krijgt, dan lijkt mij enige dankbaarheid naar degenen toe die dit mogelijk hebben gemaakt toch wel het minste wat je kunt doen.

Als je vervolgens als Nederlandse vrouw (die ook nog eens werkt voor al die voorzieningen voor nieuwkomers) uitgemaakt wordt voor hoer, slet of ongelovige hond, dan gaat mij dat echt te ver.

Als je als nieuwkomer hier een veilig bestaan zoekt en vervolgens homo's lastig valt, dan ben je wat mij betreft hier ook niet welkom. Ook zou aan je verstand gepeuterd moeten worden dat het hier niet normaal is dat je je vrouw thuis opsluit en dat ze alleen met haar man de deur uit mag. Dan heb je het toch echt niet begrepen. Net zoals het belachelijk is dat als je vrouw moet bevallen je haar niet wilt laten helpen door een mannelijke gynaecoloog en haar nog liever laat creperen.
Ik zou het sowieso fijn vinden als mensen met een geloof daar een ander niet mee lastig vallen. Als je 5 keer per dag wilt bidden, dan doe je dat fijn op je vrije dag of in het weekend, maar niet als je bij een baas aan de slag bent.

Ik vind dat overigens ook voor christenen gelden. Als een winkelier zijn deur op zondag wil openen dan moet dat kunnen. Misschien is zijn rustdag wel op maandag en niet op zondag.
quote:jollie schreef op 04 februari 2014 @ 15:26:

Ik zou het sowieso fijn vinden als mensen met een geloof daar een ander niet mee lastig vallen. Als je 5 keer per dag wilt bidden, dan doe je dat fijn op je vrije dag of in het weekend, maar niet als je bij een baas aan de slag bent.

Rekening houden met elkaar is zoveel leuker. Zolang iemand niet vraagt mee te bidden. Zo lang iemand niet hardop gaat bidden, maar een minuutje voor zichzelf neemt. Het is maar waar je aanstoot aan neemt. Maar goed, ik kan er weer niet tegen als mensen met hun tenen tegen elkaar aan wrijfen. Krijg ik agressie neigingen van. Dit is jouw allergie punt. Maar over het algemeen als mensen niets opdringen en gewoon rustig, stilletjes bidden lijkt me dat niet echt een probleem? Jij doet vast weer andere dingen.

Ik vind dat overigens ook voor christenen gelden. Als een winkelier zijn deur op zondag wil openen dan moet dat kunnen. Misschien is zijn rustdag wel op maandag en niet op zondag.Dat komt mooi uit, want tegenwoordig zijn de winkels op zondag open en maandag ochtend gesloten
quote:tekenis schreef op 04 februari 2014 @ 15:31:

[...]

Dat komt mooi uit, want tegenwoordig zijn de winkels op zondag open en maandag ochtend gesloten

Bij ons dus niet, met dank aan de christelijke partijen.

Bidden onder werktijd is echt niet altijd handig. Sommigen laten ter plekke alles uit hun handen vallen, omdat het tijd is voor het gebed of het uit komt of niet.

Ramadan is ook zoiets. Het gros van de islamitische werknemers draait dan op halve kracht, maar het salaris moet wel volledig doorbetaald worden. Neem dan maar een maand op eigen kosten vrij denk ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven