Domme schildervraag.
dinsdag 4 februari 2014 om 16:57
dinsdag 4 februari 2014 om 17:14
dinsdag 4 februari 2014 om 17:17
dinsdag 4 februari 2014 om 17:23
quote:Spoken schreef op 04 februari 2014 @ 17:17:
Bij ons hebben ze eind vorig jaar ook de kozijnen geschilderd.
Ik moest de deur na schilderen nog ongeveer 1.5-2 uur open laten staan (op het haakje dan, niet wagenwijd). Daarna was het nog een klein beetje 'plakkerig' maar het gaf niet af ofzo, dus toen dichtgedaan en is gewoon mooi opgedroogd.Hmm, dat lijkt duidelijk andere verf. Weet je nog wat het was?
Bij ons hebben ze eind vorig jaar ook de kozijnen geschilderd.
Ik moest de deur na schilderen nog ongeveer 1.5-2 uur open laten staan (op het haakje dan, niet wagenwijd). Daarna was het nog een klein beetje 'plakkerig' maar het gaf niet af ofzo, dus toen dichtgedaan en is gewoon mooi opgedroogd.Hmm, dat lijkt duidelijk andere verf. Weet je nog wat het was?
dinsdag 4 februari 2014 om 17:37
Nee geen idee, was wel een schildersbedrijf (woon in appartement, had ze niet zelf besteld). Misschien wel die verfverharder waar Dahlia het over heeft.
Maar het was dus wel nog 'nat' toen ik de deur dicht deed, alleen nét droog genoeg. En deur niet op slot doen, zodat er hele kleine kiertjes zijn die dichtvallen als je hem wel op slot doet.
Maar het was dus wel nog 'nat' toen ik de deur dicht deed, alleen nét droog genoeg. En deur niet op slot doen, zodat er hele kleine kiertjes zijn die dichtvallen als je hem wel op slot doet.
dinsdag 4 februari 2014 om 17:57
Oh misschien kan je er dan een design-deur van maken
Of met erop deppen met een spons, zodat je de oude kleur er nog doorheen ziet. Droogt denk ik heel snel en is hartstikke hip. Bevalt het niet, gewoon net zo lang herhalen totdat het dekkend is.
Nou ja, zoals je hoort heb ik er ook geen verstand van
Of met erop deppen met een spons, zodat je de oude kleur er nog doorheen ziet. Droogt denk ik heel snel en is hartstikke hip. Bevalt het niet, gewoon net zo lang herhalen totdat het dekkend is.
Nou ja, zoals je hoort heb ik er ook geen verstand van
dinsdag 4 februari 2014 om 22:22
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 februari 2014 @ 17:40:
Mijn deur valt echt tegen het kozijn aan en omdat hij nogal oud is, is hij nogal scheef geworden. Ik kan geen risico's nemen, want de voordeur is blauw, dus dat zie je behoorlijk Plak dan, daar waar je post tegen de deur komt, wat schilderstape op de deur. Zit je iig niet met verf op de deur als het niet droog genoeg was.
Mijn deur valt echt tegen het kozijn aan en omdat hij nogal oud is, is hij nogal scheef geworden. Ik kan geen risico's nemen, want de voordeur is blauw, dus dat zie je behoorlijk Plak dan, daar waar je post tegen de deur komt, wat schilderstape op de deur. Zit je iig niet met verf op de deur als het niet droog genoeg was.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 5 februari 2014 om 09:14
Wij hebben bij het verven van de voordeur afgelopen herfst de deuropening met dun plastic dicht getapet (zo'n rol met schilderstape met boterhamzakjesplastic er aan vast) en er een electrisch kacheltje op gericht, dat was na een uurtje of 6-8 wel voldoende droog om de deur weer dicht te kunnen doen. En het voorkwam dat het hele huis ijskoud werd. Weinig voordelen mbt herrie.