Domme schildervraag.

04-02-2014 16:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan waarschijnlijk echt een domme vraag

Ik heb verf die ongeveer 16 uur moet drogen, dat klopt aardig heb ik ontdekt. Nu wil ik morgen het kozijn rondom de voordeur gaan schilderen, maar ik kan die deur toch niet 16 uur open laten staan? Hoe doen jullie dat?
Met mooi weer schilderen
Heel vroeg opstaan en dan kun je 's avonds weer warm binnen zitten?

Ik denk dat je dit beter in de zomer kan doen :-)
In de zomer schilderen. Dan is de verf meestal met 6-8 uur droog genoeg om de deur dicht te doen.
Vind de vraag niet heel dom..

Laatst vroeg een vrouw aan mij of ze het kozijn voor het schilderen af kon plakken met duct tape.. ;)
Hmm, ik begrijp dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd. Mijn deur komt uit in een portiek. Mooi weer zal wel iets helpen, maar niet heel veel ben ik bang. Er komt ook heel veel herrie en stank naar binnen als ik de deur open laat staan.
quote:masque schreef op 04 februari 2014 @ 17:09:

Vind de vraag niet heel dom..

Laatst vroeg een vrouw aan mij of ze het kozijn voor het schilderen af kon plakken met duct tape.. ;)Ik ben benieuwd hoe het er nu uit ziet bij haar
quote:Dahlia74 schreef op 04 februari 2014 @ 17:05:

In de zomer schilderen. Dan is de verf meestal met 6-8 uur droog genoeg om de deur dicht te doen.Dat heb ik vorig jaar bij de achterdeuren gedaan. Met als resultaat dat ik ze nu nog een keer moet schilderen, omdat ze niet droog waren na 12 uur
Andere verf voor de buitendeuren een optie?
Bij ons hebben ze eind vorig jaar ook de kozijnen geschilderd.

Ik moest de deur na schilderen nog ongeveer 1.5-2 uur open laten staan (op het haakje dan, niet wagenwijd). Daarna was het nog een klein beetje 'plakkerig' maar het gaf niet af ofzo, dus toen dichtgedaan en is gewoon mooi opgedroogd.
quote:Spoken schreef op 04 februari 2014 @ 17:17:

Bij ons hebben ze eind vorig jaar ook de kozijnen geschilderd.

Ik moest de deur na schilderen nog ongeveer 1.5-2 uur open laten staan (op het haakje dan, niet wagenwijd). Daarna was het nog een klein beetje 'plakkerig' maar het gaf niet af ofzo, dus toen dichtgedaan en is gewoon mooi opgedroogd.Hmm, dat lijkt duidelijk andere verf. Weet je nog wat het was?
Je kunt wel iets van verfharder bij laten mengen. Ik heb dat eens gedaan toen in moest schilderen bij niet al te hoge temperaturen. Dan droogt de verf wat sneller.
Goede tip Dahlia! Dan moet ik nog even terug met mijn blik.
Nee geen idee, was wel een schildersbedrijf (woon in appartement, had ze niet zelf besteld). Misschien wel die verfverharder waar Dahlia het over heeft.

Maar het was dus wel nog 'nat' toen ik de deur dicht deed, alleen nét droog genoeg. En deur niet op slot doen, zodat er hele kleine kiertjes zijn die dichtvallen als je hem wel op slot doet.
Mijn deur valt echt tegen het kozijn aan en omdat hij nogal oud is, is hij nogal scheef geworden. Ik kan geen risico's nemen, want de voordeur is blauw, dus dat zie je behoorlijk
Oh misschien kan je er dan een design-deur van maken

Of met erop deppen met een spons, zodat je de oude kleur er nog doorheen ziet. Droogt denk ik heel snel en is hartstikke hip. Bevalt het niet, gewoon net zo lang herhalen totdat het dekkend is.

Nou ja, zoals je hoort heb ik er ook geen verstand van
Is de verf niet na 16 uur over te schilderen? Dan is het al eerder droog genoeg om de deur weer dicht te doen. En dan 's morgens vroeg schilderen en 's avonds weer dicht.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 februari 2014 @ 17:40:

Mijn deur valt echt tegen het kozijn aan en omdat hij nogal oud is, is hij nogal scheef geworden. Ik kan geen risico's nemen, want de voordeur is blauw, dus dat zie je behoorlijk Plak dan, daar waar je post tegen de deur komt, wat schilderstape op de deur. Zit je iig niet met verf op de deur als het niet droog genoeg was.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben bij het verven van de voordeur afgelopen herfst de deuropening met dun plastic dicht getapet (zo'n rol met schilderstape met boterhamzakjesplastic er aan vast) en er een electrisch kacheltje op gericht, dat was na een uurtje of 6-8 wel voldoende droog om de deur weer dicht te kunnen doen. En het voorkwam dat het hele huis ijskoud werd. Weinig voordelen mbt herrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven