Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke plek na galblaasoperatie

24-01-2014 09:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar even in een apart topic. De andere topics gaan over dames die nog onder het mes moeten.

Ik ben zelf eind oktober geopereerd , herstel 6 weken allemaal prima.

Nu voel ik me ook weer goed.

Maar elke dag heb ik wel weer even een uurtje pijn waar de galblaas gezeten heeft.

Herkent iemand dit?
Ik heb het af en toe nog steeds, van die soort pijnscheuten op de plek waar ik normaal mijn koliekpijn had. Bij mij is het inmiddels al bijna 4 jaar geleden dat ie eruit is gegaan. ben er zelf al voor terug geweest naar de huisarts, echo gekregen etc maar niks aan de hand. Kwestie van mee leren leven schijnbaar.
Ik ben in maart 2012 geopereerd en herken dit niet. Misschien ligt het aan het feit dat ik geen stenen had maar een ontstoken galblaas?
Had ik ook diamonds steen en ontstoken galblaas. Ik heb gelezen dat het 9 maanden tot een jaar nodig heeft om te genezen dus misschien moet ik het gewoon tijd geven.
Mijn galblaas is bijna 2 jaar geleden verwijderd en er zaten meer dan 100 kleine steentjes in! Ik heb ook nog steeds last van pijn en steken op de plek waar de galblaas heeft gezeten.

Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik iets van koek of taart heb gegeten, maar ik had laatst ook een erge aanval nadat ik bloemkool had gegeten.. Dat eet ik dus nu niet meer.

Volgens mijn huisarts heeft het te maken met de galvloeistof die nu rechtstreeks uit de lever komt ipv te worden opgevangen in de gal.
Die pijn herken ik wel, al moet ik zeggen dat het minder is geworden, 3 jaar geleden geopereerd..
Ik baal wel een beetje heel eerlijk gezegd, want ik had de illusie dat als dat elendige ding eruit zou zijn dat ik daar nooit meer pijn zou hebben....niet helemaal waar dus.

De tijd gunnen zucht
Hier na ruim 2 jaar na galblaasoperatie ook nog steeds pijn op die plek. Ik ben er ook al voor terug geweest, maar niks te vinden. Het is niet fijn, maar ben wel 'blij' te lezen dat dit bij anderen ook herkenbaar is.
Toevallig was ik van de week bij de huisarts en die vroeg hoe het ging.

Toen ik dit zei gaf hij direct aan dat dit heel normaal is dat je er een gevoelige plek blijft houden.
Nee, lekker dan bij mij is de operatie nu precies een week geleden. Het gAat nu stuk beter dan vorige week. Ben nig snel moe en snel buiten adem. Ik heb alleen rechts onder mijn ribben een plek wat gevoelig is bij diep inademen. Is dat wat jij bedoelt? Van de wondjes eigenlijk niet, alleen die in mijn navel trekt een beetje zeg maar.

hoe verliep verder het herstel bij jou?
Didia ik wilde net gaan vragen hoe het nu met jou gaat, maar ik lees het al. Valt het je tegen?
Het valt me niet echt tegen, er staan ook gewoon 2 weken voor herstel natuurlijk. is.alleen ben ik gewoon ongeduldig haha. De eerste paar dagen na de operatie kon ik echt niet veel, en als ik dan verhalen lees dat mensen na een paar dagen al op de fiets zaten ?? Maar al met al mag ik niet mopperren hoor. Ik wil gewoon te snel
Didia okee ik ben blij om te horen dat het dus niet zo heel erg is maar dat je gewoon ongeduldig bent!! (ben ik ook)
Nu alweer beter dan gisteren. Maar zo op woensdagmiddag met de heke middag 2 kinderen om me heen is best vermoeiend. Maar merk dat het nu wel per dag beter gaat hoor
Echt dames neem je tijd om te herstellen hoor. Ik dacht ook even 2 weken kalm aan en daar gaan we weer. Nou niet dus. Al met al was ik na een week of 8 weer echt helemaal mezelf.

En die pijn zit op de plek waar de galblaas gezeten heeft. Bijna elke dag steekt het daar wel.

Maar gelukkig is het te doen.
Die pijn in de rechterzijde bij het inademen

hoort dat er echt bij, hebben meerdere hier last van..

Het zit een stukje lager heb ik het idee als waar ze geweest zijn

Het zijn echt steken zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven