Pijnlijke plek na galblaasoperatie
vrijdag 24 januari 2014 om 09:01
vrijdag 24 januari 2014 om 09:41
Ik heb het af en toe nog steeds, van die soort pijnscheuten op de plek waar ik normaal mijn koliekpijn had. Bij mij is het inmiddels al bijna 4 jaar geleden dat ie eruit is gegaan. ben er zelf al voor terug geweest naar de huisarts, echo gekregen etc maar niks aan de hand. Kwestie van mee leren leven schijnbaar.
zaterdag 25 januari 2014 om 08:12
Mijn galblaas is bijna 2 jaar geleden verwijderd en er zaten meer dan 100 kleine steentjes in! Ik heb ook nog steeds last van pijn en steken op de plek waar de galblaas heeft gezeten.
Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik iets van koek of taart heb gegeten, maar ik had laatst ook een erge aanval nadat ik bloemkool had gegeten.. Dat eet ik dus nu niet meer.
Volgens mijn huisarts heeft het te maken met de galvloeistof die nu rechtstreeks uit de lever komt ipv te worden opgevangen in de gal.
Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik iets van koek of taart heb gegeten, maar ik had laatst ook een erge aanval nadat ik bloemkool had gegeten.. Dat eet ik dus nu niet meer.
Volgens mijn huisarts heeft het te maken met de galvloeistof die nu rechtstreeks uit de lever komt ipv te worden opgevangen in de gal.
dinsdag 4 februari 2014 om 13:27
Nee, lekker dan bij mij is de operatie nu precies een week geleden. Het gAat nu stuk beter dan vorige week. Ben nig snel moe en snel buiten adem. Ik heb alleen rechts onder mijn ribben een plek wat gevoelig is bij diep inademen. Is dat wat jij bedoelt? Van de wondjes eigenlijk niet, alleen die in mijn navel trekt een beetje zeg maar.
hoe verliep verder het herstel bij jou?
hoe verliep verder het herstel bij jou?

dinsdag 4 februari 2014 om 19:01
Het valt me niet echt tegen, er staan ook gewoon 2 weken voor herstel natuurlijk. is.alleen ben ik gewoon ongeduldig haha. De eerste paar dagen na de operatie kon ik echt niet veel, en als ik dan verhalen lees dat mensen na een paar dagen al op de fiets zaten ?? Maar al met al mag ik niet mopperren hoor. Ik wil gewoon te snel

donderdag 6 februari 2014 om 14:49
Echt dames neem je tijd om te herstellen hoor. Ik dacht ook even 2 weken kalm aan en daar gaan we weer. Nou niet dus. Al met al was ik na een week of 8 weer echt helemaal mezelf.
En die pijn zit op de plek waar de galblaas gezeten heeft. Bijna elke dag steekt het daar wel.
Maar gelukkig is het te doen.
En die pijn zit op de plek waar de galblaas gezeten heeft. Bijna elke dag steekt het daar wel.
Maar gelukkig is het te doen.