Stomme opmerkingen

05-02-2014 17:14 91 berichten
Waarom denken mensen dat ze alles mogen zeggen als je zwanger bent?

Ben nu 20 weken van nummer 3 en ik heb de pech om elke keer een behoorlijke buik te krijgen. Ik ben klein en het zal toch ergens naar toe moeten.

Maar ik ben er echt zo klaar mee met al die opmerkingen.

"Zooooooo jij eet zeker elke avond frikandellen"

"zijn het er geen twee??"

"man wat een pens heb jij zeg"

"He dikzak"

Ben er nogal gevoelig voor want ben zelf ook niet blij met mijn buik.

Wat zeggen jullie op zo'n moment?
Ohhhhhhhhhhhhh herkenning!

Ik ben meestal te geshockeerd

Wat voor soort mensen zeggen het tegen je? Want bij mijn het vooral vage kennissen van iemand (niet van mij) en collega's. En om nou tegen hen uit te varen...

Maar inderdaad, 'Wat ben je al lekker dik', brr.... Zwanger, dat ben ik, niet dik!
Alle reacties Link kopieren
" wat een rotopmerking " is meestal een heel gepast antwoord. Of niets zeggen, aan kijken en een wenkbrauw optrekken.

Laat de ander zich maar ongemakkelijk voelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En 'zijn het er geen twee?' ik zou zeggen, met een stalen gezicht: nee, het zijn er vier, dat zie je toch? Ofzo.
Zo, lekker lullig dan... Dat soort opmerkingen zouden mij ook raken.

Er is hier op het forum een of andere tactiek voor bedacht, volgens mij was het iets met 'sorry?!??? en dan die ander in de ogen aankijken en verder niks zeggen. Gaan ze zich ongemakkelijk onder voelen haha. Leg het terug bij degene van wie je het krijgt, want dat zijn echt botte opmerkingen, die niet kunnen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 februari 2014 @ 17:18:

" wat een rotopmerking " is meestal een heel gepast antwoord. Of niets zeggen, aan kijken en een wenkbrauw optrekken.

Laat de ander zich maar ongemakkelijk voelen.

Ik denk het ook, maar bij sommige mensen die ik daarna nooit meer zie vind ik het de moeite niet.

En ik ben nog niet eens 20 weken zwanger
Ahja wat BGB zegt! de wenkbrauw!!
Hoe kort Zijn Jullie Dan? Ik vraag me namelijk af hoe dat dalijk bij mij zou Zijn aangezien ik nog geen 1.55 ben
Ik vind sowieso dat mensen zich ineens onwijs met me bemoeien, daar word ik een beetje zenuwachtig en recalcitrant van. Alles ligt ineens aan mijn zwangerschap, ik kan niet ff gewoon hoofdpijn hebben of ziek zijn. Grrr.
Ik vind het heerlijk Ik geniet van iedere opmerking (de tweeling, de bij-de-tweede-zie-je-het-sneller, je kent ze wel). Ik ben nu bijna 17 weken en ik ben erg blij dat het al zo goed te zien is. Ik heb werkelijk een práchtige buik - en al is hij eigenlijk lelijk, dan interesseert me dat geen moer

Echt beledigende opmerkingen krijg ik niet. Zo wel dan zou ik simpelweg melden dat ik het gezegde bijzonder onfatsoenlijk vind. Klaar
Net kwam iemand uit de straat een pakje ophalen. Ik doe de deur open en hij zegt: zooooooooooo wat heb jij een pens zeg.

ik heb maar wat gelachen maar ik had echt kunnen huilen. En m daarna aan zn stomme sjaaltje kunnen opknopen.

Krijg er een complex van
quote:rlt2 schreef op 05 februari 2014 @ 17:19:

Hoe kort Zijn Jullie Dan? Ik vraag me namelijk af hoe dat dalijk bij mij zou Zijn aangezien ik nog geen 1.55 ben1.65, maar er is geen peil op te trekken zegt iedereen, het is voor iedereen anders
rlt2 ik ben 1.58
quote:cupcakegirl schreef op 05 februari 2014 @ 17:21:

Net kwam iemand uit de straat een pakje ophalen. Ik doe de deur open en hij zegt: zooooooooooo wat heb jij een pens zeg.

ik heb maar wat gelachen maar ik had echt kunnen huilen. En m daarna aan zn stomme sjaaltje kunnen opknopen.

Krijg er een complex vanSerieus, dat zég je toch niet tegen iemand?!
Ik vind die opmerkingen ook heerlijk. Zelf bevestig ik dat ik een enorme buik heb en zeg dat ie nog veel dikker wordt.
quote:Pantax schreef op 05 februari 2014 @ 17:20:

Ik vind het heerlijk Ik geniet van iedere opmerking (de tweeling, de bij-de-tweede-zie-je-het-sneller, je kent ze wel). Ik ben nu bijna 17 weken en ik ben erg blij dat het al zo goed te zien is. Ik heb werkelijk een práchtige buik - en al is hij eigenlijk lelijk, dan interesseert me dat geen moer

Eigenlijk zou ik ook zo zen moeten zijn
Oh trouwens, waar ik ook een beetje een sik van krijg is elke keer als ik wat eet 'Ja je moet ook eten voor twee he'... maar goed, dat is bedoeld als grapje, alleen weten mensen niet hoe vaak ik dat al hoor, dus tja... kunnen ze ook niks aan doen.
Ik snap het probleem nooit zo, je hebt toch ook een dike buik als je zwanger bent. en die is straks weer helemaal weg.
quote:Captain_Obvious schreef op 05 februari 2014 @ 17:31:

[...]

Eigenlijk zou ik ook zo zen moeten zijn Ik heb een tweejarige cursus relativeren gehad, daar raak je echt enorm zen van . Ik ben gewoon ontzettend blij en trots (en weet je, als het misgaat, is het hoe dan ook verdrietig. Dan heb ik in ieder geval een paar maanden intense verheuging en blijdschap gehad. Dat neemt niemand me meer af )
oeh of mensen die vragen hoeveel kg je al bent aan gekomen.. gaat hun toch niets aan!

maarja.. ik was al wat te zwaar voor de zwangerschap en nu met 30 weken steekt m'n buik ook niet echt uit.. gister op zwangerschapscursus voelde ik me gewoon slank tussen al die vrouwen die minder ver zijn als ik maar een veel grotere buik hebben als ik.. ach.. bij mij zit de baby op m'n heupen haha..
Ik wil ook die cursus!

Heb ook al vragen gehad of het wel gepland was en of het van dezelfde vader was (onze andere twee kinderen zijn al een stuk ouder maar ze zijn allemaal van dezelfde vader )
Zoals Rosie al zei, je hèbt ook een dikke buik. Iedereen weet hoe dat komt en het verdwijnt vanzelf weer.

Ik was juist trots dat ik zo'n enorme buik had, bijna even hoog als breed.

Kan iemand uitleggen wat er dan zo kwetsend aan is?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ik denk dat je die cursus niet wil

Maar je kunt de ideeën wel toepassen. Bedenk je bij dingen die je naar zou kunnen vinden gewoon dat hun mening niet boeit. Het doet er niet toe wat mensen er zonder na te denken uitflappen. Wat er wèl toe doet is dat er een prachtig klein mensje in jouw groeit. Dat jouw lichaam gewoon een derde leven gaat voortbrengen. Geweldig toch? Dàt doet er toe. Al die onbenulligheden van voorbijgangers zijn volslagen onbelangrijk
Bruja

Ik ben ook gewoon wat aangekomen, niet alleen bij mijn buik. Denk dat de meeste zwangeren dat wel hebben.

bovendien zit ik niet op dat commentaar te wachten dag in dag uit.
quote:studentjeuitdenhaag schreef op 05 februari 2014 @ 17:40:

oeh of mensen die vragen hoeveel kg je al bent aan gekomen.. gaat hun toch nietsaan..

Making conversation.

Net als vragen hoe ver je bent, of hoe lang je nog moet. Of dat ze vragen of je een voorkeur hebt, al weet wat het is en of je al namen hebt.

Het zou ook raar zijn als je overduidelijk zwanger bent en iemand zegt niets. Tenminste, ik denk dat veel mensen het heel gek vinden om er niet over te beginnen. En dan krijg je dus dat zo'n beetje iedereen dezelfde dingen vraagt en zegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven