Gezondheid alle pijlers

overal jeuk! help!

06-02-2014 22:17 20 berichten
Hoi allemaal,

Sinds enkele weken heb ik met name ' Savonds echt overal jeuk! Om gek van te worden.

Vooral rondom hals en oren,

Maar ook buik, armen, benen, voeten handen etc.

Soms zie ik wat witte blaasjes maar lang niet altijd.

Google maakt me niet wijzer, en de huisarts vind ik dan ook weer zo overdreven.

Iemand een idee, of een tip?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Oh en nee ik ben niet zwanger en nergens allergisch voor ( althans nooit geweest)

Gr. Graantje
Alle reacties Link kopieren
Al gegoogled op urticaria?

En als je gek wordt van de jeuk, waarom is het dan zo raar om naar de huisarts te gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit kan echt van alles zijn, en begrijp wederom niet waarom mensen niet naar de HA gaan met dit soort dingen.
Himalaya, dankjewel! Ik had netelroos (urticaria) al wel voorbij zien komen inderdaad.

Alleen omdat het zo sporadisch optreed kon ik

Me er nier helemaal in vinden.

De reden dat ik er niet meteen mee naar de HA ga is omdat ik in het afgelopen jaar al heel vaak bij de HA ben geweest met "vage" klachten en ik merk dat ze steeds minder serieus neemt.

Achteraf bleken die vage klachten wel degelijk een oorzaak te hebben overigens maar ik voel me dus niet zo op mijn gemak bij de HA.
Tja, je tien minuten niet op je gemak voelen of aanhoudende jeuk..

Ik zou het wel weten hoor.
Netelroos!
Waar werk je, heb je kans om scabiës (schurft) te hebben opgelopen? Dat jeukt heel erg, vooral 's nachts.
Ik heb dit ook sinds de kerst. Is netelroos bij mij, klinkt bij jou ook zo. Komt af en toe opzetten met vlagen. Als het over is zijn de plekken en bultjes ook weer weg. Begint bij mij met warm gevoel en daarna jeuk op de plaatsen die jij ook beschrijft. Omdat je lastig kunt vaststellen waardoor het komt (allergie, dat kan ineens, hormonen, stress of whatever) kun je er niet zo heel veel aan doen. Ik heb een creme gekregen voor de jeuk en er zijn ook tabletjes voor die het onderdrukken.
Kleinezeemeermin, dankjewel. Dit klinkt inderdaad wel heel herkenbaar. Ik zal

Morgen de dokter toch maar even bellen, dit is echt pure marteling!!
Ik heb sinds kort (nou ja half jaar of zo) soort van eczeem bv op mijn hoofdhuid. Shampoo van de huisarts gekregen, fles leeg helpt gewoon niets, wordt alleen erger en als ik bij hem terug kom (hij is wel heel veel afwezig en mag ik een weekje later komen of zo) moet ik het nog maar even volhouden want vrouwen van mijn leeftijden hebben wel vaker rare dingen.

En ja hij is ook zo bij jongste, nee die keelpijn en witte plekken in je keel gaat wel weer over.

Of zowel onze huisarts is een knuft en we gaan over naar een ander en als we jeuk hebben of rare plekken of wat dan ook we gaan gewoon niet meer naar hem toe. Ik snap heel goed dat je hoopt dat er hier ervaringen zijn waarmee je wel iets kunt.
Allergisch voor een medicijn?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Komt het niet gewoon door de winter? Zodra het kouder wordt krijg ik jeuk. Vooral 's avonds. En des te kouder, des te meer jeuk.

Ik ben er vorig jaar mee bij de dermatoloog geweest. Volgens hem kwam het door de drogere lucht bij kou icm meer binnen zitten/verwarming aan.

Tip: zet de douche wat minder warm en douche niet elke dag en zo kort mogelijk. En een goede bodylotion zonder al te veel parfum!
Nou nou, huisartsen lijken misschien knurften, maar het is nu eenmaal zo dat weet ik hoeveel klachten wel niet van tijdelijke aard zijn en vanzelf weer verdwijnen.

Het devies is dan ook meestal even aankijken, zien hoe het zich ontwikkeld, en verdwijnt het niet of word het erger, ingrijpen.

Maar goed, utricaria kan ook heel weinig aangedaan worden. Ik heb er sinds dit jaar september, opeens last van. Begint gelukkig langzaamaan minder te worden. Maar ook bij mij is er geen duidelijke oorzaak te vinden. Alhoewel allerlei kleine beetjes wel lijken te helpen bij mij.

Neutral wasmiddel en wasverzachter. Zachte zeep en doucheproducten. Goed schoonmaken en wat in de kookwas kan, regelmatig even in de kookwas mee laten draaien.

Van de huisarts anti-histamine voorgeschreven gekregen. Allergietesten gedaan, op mijn aandringen, omdat ik vermoedde dat het huisstofmijt was, en dat toch wel graag zeker wilde weten. Maar helaas, geen allergieën. Maar ik vermoed wel dat ik overgevoelig ben, voor alles momenteel!
het kan meerdere dingen zijn, inderdaad netelroos, schurft, suikerziekte, allergieën, etc. Ik raad je toch echt echt echt aan om naar de huisarts te gaan. Jeuk is hartstikke erg joh! Daar kan je echt gek van worden.
Ik heb sinds maandag netelroos. Ik word helemaal gek van de jeuk. Wat bij mij helpt is Calendula emulsie. Dat verzacht de jeuk een beetje en daardoor wordt het langzaamaan wat minder, doordat ik minder krab. Ik ga hier pas mee naar de huisarts als het over een paar weken nog niet over is. Het kan 2 dagen duren, maar ook 3 weken.

Maar als je niet zeker weet wat het is, dan kan je inderdaad het beste even naar je huisarts gaan.
Naar de huisarts natuurlijk! Klinkt idd als netelroos, ik heb het ook. Als het heel erg is slik ik cetirizine, dat helpt snel.
Cetirizine heb ik ook en helpt bij mij voor geen meter.
Je moet iets hebben met cortisonen. Medrol of iets anders. Teerzeep en menthol poeder verlichtten de jeuk.
Dank voor alle reacties!

Ik kijk het nog tot na het weekend aan. Als het zo erg blijft dan ga ik echt even langs de huisarts!

Suikerziekte zag ik voorbij komen dat zit heel erg in mijn familie dus wie weet... Even testen dus..
Ga naar de huisarts. Als ze je niet serieus neemt, wordt het tijd voor een andere huisarts. Het kan zo veel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven