grijsdekking...
donderdag 6 februari 2014 om 13:53
donderdag 6 februari 2014 om 15:36
Is garnier niet uit groep 2???
(Bovenop de verpakking vind je een rondje met daarin een 1 = spoeling, een 2 = na een week of zes eruit gewassen of een 3 = permanente kleur).
Verf uit groep 2 pakt niet goed op grijs haar, en ik kan het weten .
Je moet op de verpakking even lezen, er moet echt 100% grijsdekking op staan. Ik heb er nu eentje waarop vermeld staat dat het voor een groot deel dekt (ken de tekst niet van buiten) en inderdaad, het grijze haar is mooi geworden maar het wit is nog steeds wit.
(Bovenop de verpakking vind je een rondje met daarin een 1 = spoeling, een 2 = na een week of zes eruit gewassen of een 3 = permanente kleur).
Verf uit groep 2 pakt niet goed op grijs haar, en ik kan het weten .
Je moet op de verpakking even lezen, er moet echt 100% grijsdekking op staan. Ik heb er nu eentje waarop vermeld staat dat het voor een groot deel dekt (ken de tekst niet van buiten) en inderdaad, het grijze haar is mooi geworden maar het wit is nog steeds wit.
donderdag 6 februari 2014 om 19:53
Tot een paar maanden geleden altijd Garnier nutrisse gebruikt, maar bij mij dekte het ineens ook niet meer. Nu een paar keer met Loreal excellence, maar na twee keer wassen komen hier nu ook al weer te grijze haren er doorheen. Balen, want ik vind excellence fijn in gebruik en de kleur die ik gebruik heel erg mooi.
donderdag 6 februari 2014 om 19:55
Ik verf meestal met garnier nutrisse , ook wel met 4.3. Of 5.3. Bij mij dekt het wel grijze haren alhoewel ik niet echt grijs ben. Ben wel tevreden. Ik laat min 40 minuten intrekken en begin pas te tellen als ik al de verf in mijn haar heb dus na 5/ 10 minuten. Als je echt grijs bent zou ik het minimaal 45 minuten laten intrekken. De laatste 5 minuten nog even iets water erbij en de verf goed inmasseren.
Na 5 weken verf ik het weer want dan zie je al weer grijze haren bij mijn zijkant van mijn gezicht , ik was het iedere dag dus daarom waarschijnlijk.
Na 5 weken verf ik het weer want dan zie je al weer grijze haren bij mijn zijkant van mijn gezicht , ik was het iedere dag dus daarom waarschijnlijk.
donderdag 6 februari 2014 om 20:04
Ik ga nu toevallig morgen mijn haar verven met L'Oréal excellent crème 5.32 sonniges Braun , 100 % grijsdekking. Ik baal ook van dat grijs worden bij de slapen , alle haarverven hebben daar moeite mee met de dekking grijs haar. Waardeloos. T pakt gewoon minder goed. Echt langer in laten werken. Gewoon uitproberen dat helpt veelal.
vrijdag 7 februari 2014 om 06:38
Tot 15 % grijs dekken de mengkleuren, zoals bijv 5.32. ben je meer grijs dan dat, dan dekken alleen de natuurtinten. Als je dus 5.32 hebt, dan zou je er wat van 5 (.00) door moeten mengen. Wil je bijv 7.32, dan zou je er wat van de kleur 7(.00) door moeten mengen.
Het handigst en goedkoopst is dat als je niet verpakkingen koopt bij de drogist, maar los tubes koopt en los waterstofperoxide. Dat kan je mengen en meerdere keren gebruiken.
Dat het bij de een wel dekt en bij de ander niet, zou er aan kunnen liggen dat de een minder grijs is dan de ander, en niet zozeer aan welk merk verf je pakt. Ook zou het er aan kunnen liggen dat de één een natuurtint gebruikt en de ander een mengkleur.
45 minuten in later trekken werkt ook niet. Na 30 minuten is de verf echt uitgewerkt en doet deze niets meer.
Het handigst en goedkoopst is dat als je niet verpakkingen koopt bij de drogist, maar los tubes koopt en los waterstofperoxide. Dat kan je mengen en meerdere keren gebruiken.
Dat het bij de een wel dekt en bij de ander niet, zou er aan kunnen liggen dat de een minder grijs is dan de ander, en niet zozeer aan welk merk verf je pakt. Ook zou het er aan kunnen liggen dat de één een natuurtint gebruikt en de ander een mengkleur.
45 minuten in later trekken werkt ook niet. Na 30 minuten is de verf echt uitgewerkt en doet deze niets meer.
vrijdag 7 februari 2014 om 15:49
excellence heb ik in het verleden mijn haar mee geverfd, resultaat was op zich wel mooi, maar... die geur. Garnier ruikt minder heftig en kan ik gewoon een boekje bij lezen terwijl het intrekt. Bij loreal moet ik zowat een gasmasker opzetten.
Ik heb wel gehoord dat lichte tinten minder dekken dan donkere. En astinten niet goed dekken en warme tinten zoals goud en rood wel.
Nou heb ik donker haar van mezelf dus ik ga sowieso voor de donkere tinten. Ik werd op mijn 22/23ste al grijs. Ben nu erg grijs bij mijn slapen en bovenin zie je ook al aardig wat grijze haren hier en daar.
Ik heb wel gehoord dat lichte tinten minder dekken dan donkere. En astinten niet goed dekken en warme tinten zoals goud en rood wel.
Nou heb ik donker haar van mezelf dus ik ga sowieso voor de donkere tinten. Ik werd op mijn 22/23ste al grijs. Ben nu erg grijs bij mijn slapen en bovenin zie je ook al aardig wat grijze haren hier en daar.
vrijdag 7 februari 2014 om 15:59
Na 30 minuten doet de verf zeker nog wel wat!! Al door verschillende kapsters tegen me gezegd. Het haalt dan die rare warmte eruit, zodat blond haar echt blond wordt en niet geel/oranje. Sinds ik de verf langer laat zitten heb ik dus mooi blond haar, niet oranjeachtig.
Ik verf ook zelf mijn haar. Met Wella Koleston. Een professioneel kappersverf dus. Vroeger ook wel drogisterijpakjes gebruikt maar daar wordt de kleur nooit zo mooi mee als met 'echte' kappersverf. De kwaliteit van het haar blijft ook veel beter.
Prima grijsdekking trouwens, ik word helaas ook flink grijs. Wat de kapster me laatst adviseerde is om, mocht de gewone verf niet afdoende dekken, en extra gepigmenteerde verf te nemen. Gewoon is 8.0 extra gepigmenteerd is 88.0.
Ik gebruik zelf een combi 8.0 en 9.1 met 6%ontwikkelaar. Erg tevreden over.
Ik verf ook zelf mijn haar. Met Wella Koleston. Een professioneel kappersverf dus. Vroeger ook wel drogisterijpakjes gebruikt maar daar wordt de kleur nooit zo mooi mee als met 'echte' kappersverf. De kwaliteit van het haar blijft ook veel beter.
Prima grijsdekking trouwens, ik word helaas ook flink grijs. Wat de kapster me laatst adviseerde is om, mocht de gewone verf niet afdoende dekken, en extra gepigmenteerde verf te nemen. Gewoon is 8.0 extra gepigmenteerd is 88.0.
Ik gebruik zelf een combi 8.0 en 9.1 met 6%ontwikkelaar. Erg tevreden over.