De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
he picolientje,

volgens mij is dit niet helemaal zo!

Ik was een tijdje geleden bij de arbeidsdeskundige (na de operatie) en toen heb ik het ook met hem besproken. Het gekke is. je werkgever is verplicht je vrij te geven voor de behandeling, maar niet voor de losse afspraken (hahah heel vaag dus, dan moet je gewoon steeds zeggen dat je een behandeling hebt i.p.v. afspraak). Ik heb van hem een document gekregen rondom IVF en wettelijke dingen, kan het wel naar je sturen als je wil?

Missor: lijkt me wel lekker als je even voor jezelf een moment kan nemen. Ik ga wel goed kijken hoe ik me voel, want ik merk altijd dat de kinderen het toch feilloos aanvoelen. Mijn vriend en ik hebben ook wat leuks (beloning) gekoppeld aan de ziekenhuis bezoekjes. Elke keer als we daar weggaan gaan we onszelf daarna verwennen met Starbuckskoffie Daar kijk ik altijd maar naar uit.
quote:picolientje schreef op 04 februari 2014 @ 19:50:

Yezka, begrijp ik uit jouw berichten dat er ooit 'onrustige' cellen (pap1 of 2) zijn gevonden bij jou? Brrrrr moet er inderdaad niet aan denken.... En je hebt 200% gelijk. Beter niet zwanger, dan zwanger met een pap3 of 4 uitslag....

Ik had in het jaar dat ik 35 werd een PAP2 en een jaar later PAP3 CIN3 (voorstadium baarmoederhalskanker) en heb toen een lisexcisie gehad. Een half jaar later was het weer terug. Bij elkaar 5 jaar mee bezig geweest en ben nu een jaar 'schoon'. Maar de gyn heeft dus nooit gezegd dat ik mijn kinderwens maar beter even in de koelkast kon zetten.

En Dartel, ik begrijp je onzekerheid heel goed! Ik hoop dat ze je embryo's misschien toch eerder kunnen plaatsen of invriezen. Maar pas alsjeblieft goed op jezelf en hou je nou niet groter dan je bent! Dat kan alleen maar ellende opleveren.
Dartel: oh spannend! Hopelijk heb je mooie embryo's erbij! Pas goed op jezelf, ik duim voor je!

Lees veel over jullie die in het onderwijs zitten en voor de klas staan. Bij ons is het normaal dat je vrij krijgt...Bij mij zitten veel mensen die zwanger zijn en sommigen zijn bezig met dit soort trajecten. Zij krijgen van ons (ben dus directrice..) vrij en ik hoop dat zij dat ook zo ervaren. Meestal weet het directe team het bij ons ivm overname lessen en direct leidinggevende.

Mijn eigen direct LG weet het ook en ik krijg ook vrij op elk moment dat het nodig is en daar ben ik wel blij mee...
Ik kom even inbreken om Yezka een te geven... Wat een (mogelijke) tegenslag weer.

CC en Evw, gefeliciteerd!

MissOr en Dartel, ik denk aan jullie.

Andere dames, veel succes met alles!!
Leoni, ben jij bij Henneman gekomen toen je bent gaan hyperen of was je al patiënt bij hem? Hij zegt dat hij geen patiënten met hyper van de deca heeft (gehad) en dat het vast op een misverstand berust? Beetje een vaag verhaal!
Yezka, ik ben blij voor je dat je nu een jaar 'schoon' bent. Hopelijk blijft dat zo, maar ik hoop dat er binnenkort voor jou eindelijk eens een embryo negen maanden blijft plakken.

Mirk, ik ben in 2012 bij de arbo-arts geweest van mijn organisatie (+10000 werknemers!) en deze vertelde mij dat er wettelijk niks geregeld was en dat ik dus nergens recht op heb omdat het niet om een levensbedreigende situatie/behandeling gaat. Ik moest het maar regelen met mijn leidinggevende. Gelukkig was hij heel begripvol. Ik heb ook wel een baan waarin het niet zo opvalt als ik 'even' weg ben. Bij sommige bedrijven is het IVF verhaal in de CAO geregeld. Maar kan ook best dat jij gelijk hebt en er ondertussen wel een regeling is hiervoor. Op de site van Freya staat ongeveer hetzelfde als wat mijn arbo arts zei (http://www.freya.nl/web_ziekteverzuim/werkfaq.php), maar die webpagina is ook voor het laatst geupdate in 2012.

Dartel ik kwam hier eigenlijk kijken of er nieuws van jou was? Ik hoop dat het (lichamelijk) goed met je gaat. Omdat ik hier redelijk nieuw ben vond ik het moeilijk om te schrijven, maar Missor heeft wel een punt dat het voor jouw lichamelijke gesteldheid misschien beter is om geen terugplaatsing te doen. Jouw behandelend arts zal dit wel het beste weten, maar je moet wel eerlijk tegen hem/haar zeggen hoe je je voelt. Dikke knuffel en ik denk aan je.
Picolientje, lief dat je aan me denkt. Ik ben vanacht maar 2 keer wakker geworden van de pijn en lig al niet meer op bed. Scharrel thuis een beetje rond, verveel me verschrikkelijk. Gisteren gebeld met gent dat ik toch op dag 3 een tp wil omdat we er niet gerust op zijn dat ze het halen tot dag 5. Ze hebben even gekeken, maar ondanks dat ze achterlopen in de ontwikkeling willen ze toch pas op dag 5 terugplaatsen. Niks aan te doen dus.

Hier net het bericht gehad dat een vriendin van mij vanacht bevallen is. Gelukkig alles goed gegaan en een hele leuke naam. Nu komt weer even het besef dat als ik geen miskraam zou hebben gehad ik over 2 weekjes uitgerekend zou zijn. Blijft maar een raar idee.
Dartel: , lijkt me toch even moeilijk als je deze tijd bijna was uitgerekend.

Ik had gedacht dat je de tp al gehad had, maar je moet nog even wachten lees ik, hopelijk gaan ze mooi verder delen!

Picolientje: Toen wij nog in de behandeling zaten heb ik het gewoon verteld tegen mij leidinggevende. En ik mocht, als het nodig was gewoon later beginnen of iets eerder weg. Ik werk zelf onregelmatig en ik kon eigenlijk mijn diensten ruilen zodat ik niet onder werktijd naar de kliniek moest. Alleen de dag van de punctie en de dag daarna heb ik me ziek gemeld.

Gisteren hebben wij de 20 wkn GUO gehad (ben nu 21 wkn). We krijgen een dochter ! En ze is van top tot teen nagekeken en goed gekeurd!

Alles was goed. Qua groei ligt ze precies op de lijn! We zijn helemaal verlief en happy!
Dartel ik ken het gevoel heel confronterend helemaal als je nog niet weer zwanger ben.

Ik ga voor je duimen voor een fantastisch terugplaatsing. We gaan gewoon voor een blijvertje.

Femke gefeliciteerd!! Ik kan zeggen dat het echt onwerkelijk is het moederschap.

Mirk ik ben net daarna bij hem terecht gekomen. Daarnaast heeft hij mijn gynaecoloog gebeld dat ik geen deca maar wat anders moest gebruiken. Nu weet ik niet of ik gaan hyperen door deca maar mijn tsh waarde ging daarna erg schommelen waarbij ik gen gaan hyperen wat dus niemand door had.
Femke van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed is
Oh dartel ik blijf duimen dat jullie embryo's mooi doorontwikkelen tot zondag en dat er een terugplaatsing komt! Verveling klinkt goed in jouw geval, dat betekend dat je het lekker rustig aan doet . Lekker series kijken op de bank en je gedachten proberen te verzetten.

Femke gefeliciteerd met de goede echo!

Leonie, alweer herkenbaar. Zelfs na bijna een jaar kan ik met verbazing naar mijn zoon kijken dat hij er echt zit.

Fijn weekend alvast allemaal.
Femke gefeliciteerd met mooie echo! F jn dat het goed gaat!

Vandaag weer echo gehad en ben gewoon blij! Had 5 a 6 follikels dus maandag de punctie! Ik rekende op drie en nu misschien bijna het dubbele dus mooi begin van het weekend! Vond het vandaag wel spannend, was ergens toch bang dat die drie niet waren doorgegroeid maar dit geeft weer hoop!

Gied weekend!
Spannend puck eefje, hopelijk gaat alles voorspoedig en wordt het een mooie "oogst"
dartel, wat fijn dat je je al wat beter begin te voelen, lichamelijk dan. ik denk aan je

Femke, gefeliciteerd!!!!!

Leoni, wat vreemd, hij zei dat het echt op een misverstand berustte. Zou ie dement worden?

puck-eefje: wat een goed nieuws!!!

ik heb een brief gehad, 20e afspraak bij IVFkliniek voor alle instructies en dan horen we definitief wanneer we kunnen beginnen.
Jammer dat ze geen dag 3 tp wilden doen Dartel, maar zij zijn de experts, dus hopelijk hebben ze het bij het juiste einde en krijg je een mooie dag 5! Ik blijf ook nog voor je duimen!

Moeilijk is het he om die uitgerekende datum los te laten... Mijn zusje is vlak voor mijn uitgerekende datum uitgerekend, er zit alleen 2 jaar tussen en haar baby komt er wel...

Puck-Eefje, goed nieuws! Blijf lekker broeden dit weekend en hopelijk heb je mooie eitjes maandag!
Mirk, spannend hoor. Wel fijn dat er nu echt iets gaat gebeuren

Missor, ik lees zo de pijn in je berichten, soms wil ik gewoon door het scherm heen stappen en je een hele dikke knuffel geven
Yezka, houd het dan nooit op?! Hele dikke knuf voor jou!

Dartel, wat spannend zeg. Ik duim keihard voor een mooie embryo tp. Pas goed op jezelf hè.

Mirk, fijn dat je straks weet wanneer je kunt starten.

Picolientje, ben het ff kwijt... Heb je al een afspraak in het andere zkh?

Puck Eefje, fijn dat je een mooi aantal follikels hebt. Wanneer is dan de punctie?

Missor, van jouw post krijg ik het ook te kwaad. Sluit me aan bij de woorden van dartel. Af en toe is het hard tijd voor we grouphug hier

Femke, een goede echo joepie! Meisjes zijn leuk :-) Ik moet aan mijn jochie nog erg wennen. Vooral zijn sproeiende tuinslangetje hahaha.

Lieffie, begrijpelijk dat je iets minder leest hier. Sterkte!

Hier in de overlevingsmodus Veel getob met onze baby en de borstvoeding. Waarschijnlijk reflux en spruw. Ik zit er flink doorheen. Gelukkig al enkele hulptroepen ingeschakeld als lactatiekundige en volgende week osteopaat. Ben benieuwd of daar iets uitkomt. Wil zo graag een verklaring...

Maar ik lees en leef mee met jullie allemaal!
Hallo Prikbitches,

Ik ben nieuw hier en op zoek naar steun en informatie. Ik heb afgelopen maandag van mijn arts te horen gekregen dat hij het sterke vermoeden heeft dat mijn eicelvoorraad mogelijk op is of van minimale omvang. Hij verwacht dat ik voor mijn 45ste in de overgang raak. Het was wat je noemt een slecht nieuws gesprek.

Ik heb de afgelopen maanden 3 IUI's ondergaan en ben nauwlettend doorgelicht dmv echo's en bloed. Elke keer was de conclusie: je hebt wel een aantal follikels (max 4), maar ze groeien amper (max 13 mm), maar je hebt wel een eisprong. En daar werd ik dus niet zwanger van. De arts vermoedt nu dat mijn follikels geen eitjes bevatten en dan heb ik het eindstation bereikt...

Een bittere pil. En ook best opmerkelijk. Ik ben 2 jaar geleden namelijk dmv 1 x IUI meteen zwanger geraakt. Toen was er blijkbaar nog niks mis met mijn eicelvoorraad. De hoeveelheid follikels was niet groot, maar je hebt uiteindelijk maar 1 eitje nodig. En dat werd mijn zoontje. Hij is nu 13 maanden oud.

Ik ben ontzettend blij met zijn bestaan en weet dat ik mijn handen dicht moet knijpen. Maar mijn lijf en hart schreeuwt om het nog een keer mee te mogen maken...

Om het vermoeden van de arts te bevestigen/tegen te spreken ga ik in maart/april het IVF-traject in. De arts wil kijken wat dit met mijn follikels doet. Heb ik meer follikels, welke formaat zijn ze, groeien ze en zitten er eitjes in? Dat moet dan allemaal duidelijk worden.

Ik vind het ontzettend spannend en zou graag bij jullie meeschrijven.

MissTinkerbel
Misstinkerbel.... Ook ik werd vier jaar geleden met behulp van een beetje clomid zwanger. Infertiliteit bij een tweede is echt heel erg heftig. En inderdaad moeten wij enorm dankbaar zijn voor een eerste wonder, maar dat maakt het verdriet en de angst echt niet minder. Heel veel sterkte
Hoi Misstinkerbel.

Welkom hier. Wat fijn dat je al een zoon hebt. Begrijpelijk dat het nu goed naar is dat het niet lukt :( Veel sterkte met alles!
Dank voor jullie lieve berichtjes evw1984 en mirk86!
Dartel: thanks en ik duim voor je dat ze dag 5 halen!

Misstinkerbel: welkom! Ondanks dat je al een zoontje hebt is het toch heftig om te horen, lijkt mij! Sterkte in dit proces

Missor:die datum vergeet je niet, snap ik wel!
Vraagje aan de experts: welk ziekenhuis is het beste voor een second opinion? Ik denk erover uit te wijken naar Belgie als ik vast loop bij het OLVG in Amsterdam. Ik hoor dat Gent goed is. Iemand ervaringen? En zijn daar lange wachtlijsten?
Misstinkerbel, geen idee. Ik ben zelf bij het VU en weet dat ze daar van Nederland het hoogste slagingspercentage hebben.

Ik heb een brief gehad dat mijn afspraak van 20e naar de 17e is verzet. Dat is al over een week. Alles lijkt opeens zo snel te gaan en dichtbij te komen. Fijn maar ook zo spannend!
Misstinkerbell, wij zijn voor een second op. Naar gent gegaan. Geen moment spijt gehad. De wachtlijst is voor een prof. Een paar maanden, voor de andere artsen korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven