Groene plaatsen leuk wonen

08-02-2014 17:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd hard te hebben geroepen dat ik in de stad wil wonen (woon ik nu ook) zit ik toch steeds meer te twijfelen of ik niet op een plek wil wonen waar meer groen is. Laatst liep ik hier buiten voor een frisse neus en ik rook alleen maar vieze uitlaatgassen :S Ik hou van de natuur en dieren en rust. Steden vind ik ook heel mooi maar denk toch dat ik beter over een paar jaar weg kan gaan uit de stad. Nu ben ik me dus aan het oriënteren op leuke groene plekken om te wonen. Ik woon nu in Utrecht en wil eigenlijk wel een beetje in de buurt blijven. Ik weet niet waarom, het lijkt mij toch eng om ver weg uit Utrecht te wonen maar op een of andere manier trekt Drenthe me ook erg. Mooie ruime huizen voor normale prijzen (als ik de huisprijzen hier in de stad bekijk denk ik echt: waarom zou ik een 2 kamer woning kopen als ik een heel huis met tuin kan kopen?).

Mijn vraag is dus weten jullie mooie plaatsen om te wonen met veel groen? Maar ook weer niet te Christelijk dat iedereen je al aan kijkt als je er niet in klederdracht bij loopt (overdreven, i know, maar meer het idee voor de beeldvorming).

Ben erg benieuwd!
Utrechtse Heuvelrug uiteraard.
Ow en nog een aanvulling.. ik wil wel graag in de buurt van een winkelcentrum. Dus dat ik niet 30 min moet rijden om naar een winkelcentrum te gaan. Gewoon met een supermarkt en een drogist.
Het gooi is bij Utrecht om de hoek. Naarden en Bussum zijn echt niet zo duur. Ik vind het daar wel retesaai, maar goed, je woont wel zo ongeveer op de hei en naast het Naardermeer. Verder Lage Vuursche of Baarn ofzo?
@Suze

Zat ik ook aan te denken maar welke plaatsen vallen daaronder?
Haren, ten zuiden van Groningen.

Het beste dorp om te wonen, volgens één of andere enquête.

Hier wordt de top 10 van Nederland genoemd.

Wij willen wel naar Haren, maar Kuttekrabbeveen is voor ons betaalbaarder.

http://www.wonend.nl/verh ... gemeente-om-te-wonen.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:madelieeefje schreef op 08 februari 2014 @ 17:20:

Ow en nog een aanvulling.. ik wil wel graag in de buurt van een winkelcentrum. Dus dat ik niet 30 min moet rijden om naar een winkelcentrum te gaan. Gewoon met een supermarkt en een drogist.Volgens mij heeft elk groot dorp in de buurt van Utrecht wel een supermarkt en drogist.
Wow in Naarden zie ik al leuke huizen voor leuke prijzen op funda. Dacht dat Naarden en Bussum altijd prijzig was!
Driebergen, Doorn, Leersum, Overberg, Amerongen, Maarn en Maarsbergen.

Driebergen lijkt me voor jou het geschiktste. De rest is vooral gezinnen.
Ah dank je Suze!

Is Apeldoorn wat? Ik zit nu rondom de veluwe te kijken.
Zou Nieuwegein een optie kunnen zijn? rustig en toch dicht bij Utrecht.
Heb in Nieuwegein en IJsselstein gewoond maar vind dat niet leuk. Wil wat "nieuws".
Ik woon op het platteland in een plattelandsgemeente, ik ben met een 7 minuten in het winkelcentrum. Ik ben ook meer van de rust en van de natuur.
Ik ben zelf woonachtig op de grens Zui-Gelderland/Brabant. Ja, dat zijn best wat bible-belt dorpen echter hangt er vanaf in wélk dorp je woont. Waar ik woon, vrij uitzicht over de weilanden, heb ik er weinig last van. Supermarkten (jaja, echt meerdere ) zijn op 5 minuten rijden afstand, nog best een behoorlijk groene omgeving, hoewel de snelweg ook op minuten afstand is. Mocht ik geen auto hebben dan kan ik hier prima uit de voeten.

Ik vind de Heuvelrug ook idd een erg mooie omgeving, mocht ik ooit willen verhuizen dan die richting op.

Heb een aantal jaren in een grote stad gewoond maar dat wil ik niet meer. Ik zoek liever de drukte op dan dat ik er continu aan word blootgesteld. Betuwe vind ik ook een mooie omgeving.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik woon in een dorp met veel winkels (genoeg iig voor de dagelijkse/ meest belangrijke zaken) en een bieb en zwembad. Het dichtstbijzijnde stadje is 10 minuutjes met de auto.

De dichtstbijzijnde grote stad is een half uur met de auto.

Volgens mij is in elke provincie wel zoiets te vinden.
Maarn, Doorn, Zeist, Amerongen, Soest.
verba volant, scripta manent.
Als je vooral groen wilt en een paar winkels zou ik niet in het Gooi en omstreken kijken. Ergens anders krijg je veel meer voor je geld.

Wil je centraal in Nederland groen wonen is het een ander verhaal.
Houten, ook mooi stadje.
Ik zeg Boskoop en Reeuwijk.

Midden in het groene hart en dus zo in alle grote steden.
Ik woon in een dorp bij Roermond. Als ik de deur uitloop, sta ik in het bos!!! En Roermond is 5 km. verderop, dus met auto, fiets en OV goed te doen.

Wij hebben, in het dorp, voldoende winkels, maar ook echt de rust en natuur van een dorp.

Je krijgt mij hier niet meer weg ;)
Oh en....een ruime twee-onder-een-kapper voor nog geen 2 ton!
Utrecht Lunetten is al stukken groener.
Maarssen of Huizen?
Apeldoorn en Amersfoort zijn ook mooi, ruim en betaalbaar. Veel winkels.
Bilthoven is ook prachtig. Je bent zo in de natuur, zo in de stad, en er is genoeg aan winkels ed te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven