Zwanger en slecht slapen

09-02-2014 09:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 9 weken zwanger en slaap s nachts erg slecht.

Ik ga op tijd naar mijn bed, als ik moe ben.... soms half 10 soms iets later. Maar ik lig alleen maar te draaien in mijn slaap.

Door de zwangerschap heb ik behoorlijk pijnlijke borsten dat maakt het slapen ook niet eenvoudiger. Is er iemand die dit herkend en wellicht tips heeft?
Ja, herkenbaar. Je kunt je er maar het beste bij neerleggen, want als je je gaat ergeren dan lukt het helemaal niet en wordt je nog moeier. Bij mij ging het na 12 weken beter, maar kwam het aan het eind wel weer terug. Succes ermee!
Balen maar dit hoort er bij en in de laatste weken zal t nog veel erger worden!

Helaas mag je niet zoveel hebben om te slapen, dus wie weet helpen de huis tuin en keuken middeltjes? Warme melk voor t slapen gaan?
Voor mij hielp toendertijd de aanschaf van een voedingskussen. Maar het slechte slapen is tot nu toe (32 weken) gewoon gebleven, dont fight it, berust je. Je lichaam krijgt toch rust alleen mentaal is het wat minder. Mooie voorbereiding op het moederschap ;).
Slapen met een sport BH aan kan wat helpen voor je pijnlijke borsten.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Thanks meiden... ik hoop dat met 12 weken inderdaad beter wordt.

Die sportbh ga ik mooi even uitproberen en anders wordt het een voedingskussen kopen.
Wen er maar vast aan, na de zwangerschap wordt het niet beter ;)
Ik slaap ook al slecht sinds het begin van de zwangerschap (nu 15 wkn). Word 's nachts wakker, ben dan een half uur wakker en val weer in slaap.

Ik pak nu meestal even iets te lezen, een tijdschrift/e-reader of even internetten (lang leve smartphone met wifi). Heb al heel wat ideeen voor baby en bruiloft opgedaan 's nachts. Meestal word ik na een half uur weer moe, dan leg ik het weg en val ik weer in slaap.

De eerste tijd bleef ik ook maar draaien en woelen waardoor ik gefrustreerd raakte en dat zorgt dat de slaap alleen maar verder weg is.

Ik slaap het liefst op m'n buik, de eerste weken kon dat niet door zere borsten en inmiddels niet meer doordat ik er een zere buik van krijg. Ga dus zelf ook binnenkort maar eens een voedingskussen aanschaffen.

Succes ermee!
quote:vintagephoto schreef op 09 februari 2014 @ 10:41:

Wen er maar vast aan, na de zwangerschap wordt het niet beter ;)Niet eens, na mijn zwangerschap werd het stúkken beter. Zelfs met een kind dat af en toe wakker werd sliep ik met 3 weken post-bevalling weer langer, sneller en beter dan de 9 maanden daarvoor. Het hele lichte slapen heeft nog wel een tijdje geduurd, maar ook dat sleet.
Overigens heb ik weinig ontdekt dat er tegen hielp. Wel dat vroeger naar bed dan je eigenlijk prettig vindt contraproductief is. Ik ben een echt avondmens maar omdat ik zo moe was van het slechte slapen (icm fulltime werken) probeerde ik dan om half 11 naar bed te gaan. Dan sliep ik helemaal slecht. Effectiever om te wachten tot half 12 en minder uren wakker in bed te liggen.
De huis-tuin-en-keukenmiddeltjes (lees: met miniem tot geen gevaar voor vruchtje in je buik)

- 's avonds maximaal 1 scherm aan. Uur voor je gaat slapen geen schermen (tv, laptop/computer, tablet, smartphone) meer gebruiken

- lavendelgeur helpt om je te ontspannen (lavendeldouchegel/badschuim, lavendelolie in een brandertje, of een geurkaarsje/soy wax melt... zelf heb ik ook een geurolieverspreider (met van die stokjes) in mijn slaapkamer staan)

- een warme douche of een warm bad kan ook helpen om te ontspannen

- na een bepaald tijdstip (16 uur, of na het eten) geen cafeïne meer. Geen koffie, geen thee, geen cola, geen icetea...

- bananen schijnen magnesium te bevatten en daardoor val je beter in slaap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven