Groene plaatsen leuk wonen

08-02-2014 17:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd hard te hebben geroepen dat ik in de stad wil wonen (woon ik nu ook) zit ik toch steeds meer te twijfelen of ik niet op een plek wil wonen waar meer groen is. Laatst liep ik hier buiten voor een frisse neus en ik rook alleen maar vieze uitlaatgassen :S Ik hou van de natuur en dieren en rust. Steden vind ik ook heel mooi maar denk toch dat ik beter over een paar jaar weg kan gaan uit de stad. Nu ben ik me dus aan het oriënteren op leuke groene plekken om te wonen. Ik woon nu in Utrecht en wil eigenlijk wel een beetje in de buurt blijven. Ik weet niet waarom, het lijkt mij toch eng om ver weg uit Utrecht te wonen maar op een of andere manier trekt Drenthe me ook erg. Mooie ruime huizen voor normale prijzen (als ik de huisprijzen hier in de stad bekijk denk ik echt: waarom zou ik een 2 kamer woning kopen als ik een heel huis met tuin kan kopen?).

Mijn vraag is dus weten jullie mooie plaatsen om te wonen met veel groen? Maar ook weer niet te Christelijk dat iedereen je al aan kijkt als je er niet in klederdracht bij loopt (overdreven, i know, maar meer het idee voor de beeldvorming).

Ben erg benieuwd!
Houten, Utrecht lunetten, Zeist, Driebergen rijsenburg, bunnik, Cothen, wijk bij Duurstede enz genoeg grote en iets kleinere plaatsen met veel groen!
quote:evygreat schreef op 08 februari 2014 @ 20:35:

Maarssen of Huizen?Maarssen is relatief duur, zeker in vergelijking met de plaatsen ten oosten van Utrecht.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Leersum?
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Zeist.

Bunnik zou ik in elk geval echt niet doen. Ontzettend saai.
Leersum niet. Echt niks aan.
Zeist vind ik niet groen. Behalve Kerkebosch en dan zit je of in die lelijke flats of in de villa's van meer dan een miljoen. Iets zegt me dat TO dat miljoen niet heeft liggen
Wijk zou ook nog wel kunnen inderdaad. Leuk centrum.
Ik heb gister flink zitten speuren op funda maar ik denk dat ik te hoog inschatte wat ik kon krijgen. Ik verdien 30.000 bruto dus een hypotheek hoger dan 150.000 krijg je dan niet. En met die prijzen heb je veelal woonhuizen die gigantisch op moeten worden geknapt of appartementen :(
Ik vind Zeist wel groen hoor.
Cum non tum age
Helaas, met 150 ga je het hier in de buurt niet redden als het geen appartement mag zijn.
Ik zou sowieso niet in een onbekende plaats gaan kopen, en zeker niet als je het in twee verschillende plaatsen eerder al niet naar je zin had. Dan is eerst uitproberen dmv huur een verstandigere zet.
Rondom Arnhem? Utrecht is niet gek ver weg als je daar een beetje tussenin gaat zitten. Veel groen in deze omgeving (randje Veluwe) en randje Betuwe.

'Grote' stad in de buurt. Veel voorzieningen, genoeg openbaar vervoer en aansluitpunten voor de rest van Nederland. Duitsland in de achtertuin bij wijze van spreken.
quote:Suze02 schreef op zaterdag 08 februari 2014 17:20 Utrechtse Heuvelrug uiteraard.Lekker hè. Alleen die storm is weer minder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind Hilversum een leuke stad. Het is wel een drukke stad natuurlijk maar je hebt genoeg rustige wijken en je zit zo op de hei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven