Tekenen dat poes gaat bevallen?

20-05-2008 00:57 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.

De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.

Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.

Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!

Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?

(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Snoezig!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat liefffffff.
De ander heeft naar mijn idee bijna hetzelfde aftekeningetje op zn koppie maar dan onderbroken met wat zwart. Ik had niet verwacht dat er zulke mooie kittens uit zouden komen. En zehebben honger als een paard als Odin ff wil eten gaan ze meteen piepen en rondschuifelen haha
Wat schattig Margriet, gefeliciteerd!

Toch nog sneller dan je had gedacht!
Ja ging super snel, de kittens vechten nu soort van om dezelfde tepel erg grappig om te zien. Ze lijken langharig te zijn...
Margriet, als Odin gedekt is door een korthaar, dan worden de kittens kortharig. Vaak zie je wel iets aan de vacht, extra fluffie, maar echt langharig worden ze niet. Ik heb wel jongen gehad van een rode boskat-vader en mijn half boskat moeder , die zelf ook kortharig is, en die kittens waren dus 3/4 boskat. Maar wel kortharig!
haha ze lijken wat langere haren te hebben dan de pa die is heel erg kortharig maar we zullen zien ik vind ze nu al leuk herrieschoppers haha
Met een weekje zou je dat duidelijker moeten kunnen zien, nu is daar nog niet veel van te zeggen. Maar reken er maar niet op, haha.
O leuk zeg!! Ik wil nog wel meer foto's zien!
Two had gister al 1 oogje open en vanmorgen twee. Bij alle drie poppen de oortjes nu mooi van het hoofd af.

Gister iets geks ontdekt: volgens mij kan Two niet mauwen! Hij doet zijn bekje wel open, maar waar er bij de andere twee flink geluid uitkomt, bij Two is het slechts wat heel zacht gehis.
Dat komt nog goed Poez. Ik heb ook wel eens een kitten gehad die in eerste instantie zonder geluid miauwde. Maar dat komt. Sneller dan je lief is .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ow, ok. Ik heb wel eens poezen gezien die hetzelfde deden, maar die waren al volwassen.
Hoi,

Nu ff snel haha... ze zijn allebei al verzekerd van een goed thuis gelukkig. Ik zal morgen even meer foto's uploaden. Ik hoor van het thuisfront dat mams af en toe wat rond banjert door het huis als de kittens slapen. Ze was in een kast gekropen alleen. Maar kon er niet meer uit haha sufferd. Mijn vriend hoorde haar miauwen toen de ukken piepte zo kwam alles weer goed. Ik heb de ukken maar even snip en snap genoemd voor het gemak haha

tot laters
Margriet, dat moeder in de kast gaat zitten, kan er op wijzen dat ze met het nest gaat slepen. Hou kasten en deuren dicht, want anders weet je straks niet waar ze is met haar jongen...

Hier is de boekenkast niet veilig; ik heb alle boeken helemaal naar achter geschoven, want anders verstopt Poez'poes de jongen achter de sectie Shakespeare. Ik heb bij een eerder nest echt 1,5 dag gezocht voor ik de ukkies weer had gevonden......De deken/handdoeken in de doos verschonen helpt. Poes gaat op zoek naar een ander nest, als het oude nest te veel gaat ruiken.
Over nestslepen gesproken...... ik werd vanmorgen wakker tussen de jonge poesjes.....
Hahaha dat is nog eens wakker worden lekker knus ook zo. Onze dame paradeerd achter ons aan door het hele huis en dan als er 1 piepje uit de doos komt vliegt ze al purrend en miauwend weer naar de doos. We mogen ze oppakken enzo om te wegen is no problem dat scheelt alweer. Af en toe moet ze even terug gebracht worden bij de doos snapt het soms ff niet haha

Hieronder meer foto's

Azrael vind ik wel een heel leuke naam. Maar ik kwam om Afelay te melden. Inderdaad, omdat iemand hier op het forum die nick blijkt te dragen. Is de naam van een voetballer, geloof ik.

Margriet, leuk dat jouw poesjes er ook zijn.

En Poez, gewéldig, wakker worden met poesjes op bed.
halloooo!!! hoe is het met de jonge katjes??

ben benieuwd!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 10 juni 2008 @ 19:24:

halloooo!!! hoe is het met de jonge katjes??

ben benieuwd!!

JAAAH, foto's willen we zien
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Hahaha, met poezewoes'poesjes gaat het uitstekend. Allen hebben nu de oogjes open en zien er schattig uit! Ze bivakerennog steeds op de slaapkamer, maar niet in bed, uiteraard. Ik heb na het snorrend ontwaken gister maar even een doos neergezet aan mijn voeteneinde. Vandaag wel geprobeerd de poesjes weer naar beneden te verplaatsen, maar Poez'poes ging direct weer aan de sleep.

Ik maak van de week weer even foto's!
Foto's please
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
poezewoes,alles goed met de jonge katjes!!!???

ben echt benieuwd naar de foto's.
Yep, het gaat goed met de poesjes. Heb nog even geen tijd gehad om nieuwe foto's te plaatsen, ga ik vanavond even doen!
nou,dan kom ik zeker eventjes kijken hier.zullen wel leuke pluizebollen zijn.
Daar komen ze, op volgorde: One, Two en Three.

1,5 week oud:

2,5 week oud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven