Werk & Studie alle pijlers

Baalmoment

10-02-2014 22:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben, op 2 vakken na, klaar met mijn studie. Dan zou ik mijn papiertje in ontvangst kunnen nemen. Ik ben op dit moment nog bezig met 1 vak, die ik sowieso wel ga halen. En het andere vak heb ik niet gehaald. En omdat ik lager dan een 5 heb, heb ik niet het recht om te herkansen. Ook niet als het mijn laatste vak is. Hier is echt een 5 voor nodig namelijk, en dat heb ik niet.

Ik heb goede (bovengemiddeld) cijfers. Zoals jullie begrijpen baal ik als een stekker. Ik moet volgend jaar een heel jaar overdoen voor 1 vak. En omdat ik dus nog een jaar op mijn diploma moet wachten, zal ik niet aan het werk kunnen. Mijn decaan zegt dat de examencommissie hierover gaat, maar dat ze alleen bij zeer persoonlijke omstandigheden tegemoet komen (lees: als bijvoorbeeld je moeder is overleden).

Ik vind het behoorlijk lullig. Zeker omdat ik qua resultaten bij de top van de studenten behoor (behalve deze onvoldoende dan )

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Een brief naar de examencommissie sturen met het verzoek om nog een kans omdat dit onevenredig zware gevolgen voor je heeft.

Hoe kan het trouwens dat je bovengemiddelde cijfers haalt en hier geen 5 op weet te scoren?
Het jaar overdoen, er is nog steeds krapte op de arbeidsmarkt.
Tja het is net het echte leven. haal je de overkant niet dan val je in de sloot. Snap trouwens niet als je bovengemiddeld haalt dat je dan niet aan ziet komen dat je voor dat ene vak, wat je waarschijnlijk minder ligt iets meer uit de kast moet halen, waardoor misschien de rest van de vakken gemiddeld waren geworden in plaats van er boven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kun je geen extra stage gaan lopen in dat jaar?
Je kunt toch gewoon proberen aan het werk te gaan. Kun je wat ervaring opdoen en ondertussen dat ene vak er gewoon bij doen.

Of moet je echt meerdere vakken over doen?
Misschien kan je wat extra vakken volgen die je anders niet nodig zou hebben, maar wel leuk zijn?

Ik zou in ieder geval zeker een verzoek doen tot herkansing, nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik zou ook kijken of je verder kunt studeren met een extra minor en stage bijvoorbeeld, zo doe je toch weer extra ervaring op.
Jaja bovengemiddeld. En dan twee vakken niet halen.
quote:es1450 schreef op dinsdag 11 februari 2014 07:02 Jaja bovengemiddeld. En dan twee vakken niet halen.Dit kan toch? Ik haal ook bovengemiddelde cijfers, behalve voor 1 vak
Nee daar geloof ik niets van. Heel misschien op school waar je heel uiteenlopende vakken hebt dat er een vak tussen zit dat je echt niet snapt al denk ik ook daar dat je met goed leren het wel haalt.
Maar goed to kan altijd een verzoek aan de examencommissie doen. Die kunnen het totaalplaatje zien wij niet.
Wat reageren mensen hier raar zeg!!

Ik had ook bovengemiddelde cijfers, maar voor 1 vak haalde ik ooit een 5. Dat kan toch? Het lag me niet, herkansing wel gehaald na veel oefenen en bijles. Maar nog steeds vind ik dat vak lastig.

Sommige vakken kunnen uiteenlopen binnen een studie.

Ik zou de examencommissie aanschrijven en gewoon om een herkansing vragen.
Idd een herkansing aanvragen . En je kunt gewoon aan het werk. Voor dat ene vak neem je dan verlof op.
TO, je hoeft dan toch alleen dat laatste vak nog te doen?

Je kunt dan toch gewoon werken daarnaast? Of een werkervaringsplaats?

Of inderdaad wat hierboven gezegd wordt: doe er nog vakken naast, een andere minor.

Je kunt bezwaar maken. Maar de regels zijn er niet voor niets. Ik vermoed dat ze zich eraan zullen willen houden om geen precedenten te scheppen.

Maar uiteraard proberen!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
quote:newimprovedkitty schreef op 11 februari 2014 @ 07:32:

Idd een herkansing aanvragen . En je kunt gewoon aan het werk. Voor dat ene vak neem je dan verlof op.Of aansluiten bij de deeltijd. Dan is dat misschien niet eens nodig.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Volgens mij gaat het om een mbo-studie. Ik kan mij echt niet voorstellen dat iemand alles heel goed doet en dan een vak niet. Vooral als de eisen zo streng zijn dat je niet mag herkansen of alleen onder bepaalde voorwaarden.

Ik denk dat het alles iets anders ligt als ze hier voordoet, daarom reageer ik "raar".

Ik vind dat TO er beter aan doet te kijken wat er mis ging en wat haar aandeel daaraan in ipv te roepen dat ze tot de beste van de opleiding hoort en alles gewoon oneerlijk is.
Ik vind ook dat er niet raar gereageerd wordt. Ik kan me voorstellen dat bepaalde vakken je goed liggen en je het leuk vindt daaraan te werken, zodat de mindere vakken achterblijven. En ja dat is menselijk, maar niet slim.

Maar goed, wij kunnen daar gezellig over discussiëren, TO is verdwenen lijkt het
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
....
Ik zou gewoon een omstandigheid faken, zeggen dat het daarmee te maken had. Iets goeds verzinnen waarvoor je je schaamt en daarom zogenaamd zolang niks gezegd hebt. En dat je je daardoor niet op dit vak kon storten ofzo? Verzin iets haha
Ik zou gewoon een omstandigheid faken, zeggen dat het daarmee te maken had. Iets goeds verzinnen waarvoor je je schaamt en daarom zogenaamd zolang niks gezegd hebt. En dat je je daardoor niet op dit vak kon storten ofzo? Verzin iets haha
Ik zou gewoon een omstandigheid faken, zeggen dat het daarmee te maken had. Iets goeds verzinnen waarvoor je je schaamt en daarom zogenaamd zolang niks gezegd hebt. En dat je je daardoor niet op dit vak kon storten ofzo? Verzin iets, misschien kinderachtig maar beter dan een jaar opnieuw
Huh ik kreeg een foutmelding dat ik geen verbinding had en opeens staat het er 3x op. Sorry
Jij denkt dat de examencommissie achterlijk is nonaimee?? Voor de bijzondere omstandigheden dient wel bewijs aangeleverd te worden.
quote:nonaimee schreef op 12 februari 2014 @ 01:01:

Ik zou gewoon een omstandigheid faken, zeggen dat het daarmee te maken had. Iets goeds verzinnen waarvoor je je schaamt en daarom zogenaamd zolang niks gezegd hebt. En dat je je daardoor niet op dit vak kon storten ofzo? Verzin iets, misschien kinderachtig maar beter dan een jaar opnieuwJa joh, ga gewoon liegen! Daar kom je er wel mee !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven