Zware, vermoeide benen
dinsdag 11 februari 2014 om 08:16
Al een tijdje heb ik zware, vermoeide benen. Het is vooral snachts ( ook overdag maar in mindere mate lijkt wel) en zo pijnlijk dat ik er niet van kan slapen en echt een paracetemol moet nemen. Uiteraard ben ik bij de huisarts geweest die me doorverwezen heeft naar de reumatoloog. Hier stond ik binnen 10 min weer buiten met de boodschap " ik kan niks voor je betekenen"! Volgens hem zou het fybromyalgie kunnen zijn maar hij dacht het niet omdat ik daar niet alle klachten van had. Ondertussen zit ik nog steeds met die pijn. Wie tips of adviezen?
dinsdag 11 februari 2014 om 08:24
Vervelend, maar wees blij dat de reumatoloog niet heeft kunnen vinden.
Bij vermoeide zware benen zijn er een aantal dingen die je kunnen helpen. Uiteraard regelmatig bewegen en sporten om zo de doorbloeding en spieren te verbeteren. Magnesium supplement wil ook nog wel eens helpen. En het nieuwe tovermiddel Vitamine D.
Wat jezelf nu kan doen is goed naar je levensstijl te kijken. Goede voeding, voldoende bewegen en sporten (eventueel onder begeleiding van een goede sportschool of fysio)
Een andere optie is dat je diepliggende spataderen hebt. Mocht bewegen niet voldoende helpen dan kan je aan je huisarts vragen om naar de doorbloeding van de benen te onderzoeken.
Bij vermoeide zware benen zijn er een aantal dingen die je kunnen helpen. Uiteraard regelmatig bewegen en sporten om zo de doorbloeding en spieren te verbeteren. Magnesium supplement wil ook nog wel eens helpen. En het nieuwe tovermiddel Vitamine D.
Wat jezelf nu kan doen is goed naar je levensstijl te kijken. Goede voeding, voldoende bewegen en sporten (eventueel onder begeleiding van een goede sportschool of fysio)
Een andere optie is dat je diepliggende spataderen hebt. Mocht bewegen niet voldoende helpen dan kan je aan je huisarts vragen om naar de doorbloeding van de benen te onderzoeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 11 februari 2014 om 08:33
Dat de reumatoloog niets kan betekenen is mooi, maar spierproblemen kunnen ook op andere zaken wijzen.
Als je zoveel last houdt zou ik een doorverwijzing naar een neuroloog vragen, die kan qua spierklachten meer bekijken dan een reumatoloog.
Als je zoveel last houdt zou ik een doorverwijzing naar een neuroloog vragen, die kan qua spierklachten meer bekijken dan een reumatoloog.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning