Gezondheid alle pijlers

Aankomen

05-02-2014 00:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik ben jullie nieuwe VIVA-vriendin!..en wil graag een onderwerp starten over "aankomen".Ik ben een gezonde vrouw van 28 jaar. Mijn lengte is 1.64 en ik weeg 51 kilo. Volgens de BMI-meter zit ik net op de grens van een gezonde lengte/gewichtsverhouding. Ik ben over het algemeen tevreden met mijn lichaam maar toch zit me iets dwars: kledingmaat 34/XS valt te groot waardoor ik erg onzeker in mijn kleding loop. Nou heb ik hier iets op bedacht:"aankomen". Maar hoe? Ik ben al best wel een eter en let totaal niet op of iets gezond of ongezond is. Ik vind het ook helemaal niet erg om 3x in de week naar de McDonalds te gaan maar het lukt niet. Waar ik vooral moet/wil aankomen zijn mijn bovenbenen,billen en taille. Moet ik hiervoor sporten en spieren opbouwen? Val ik dan niet nog meer af? Ik vind het zo een eng idee en ben bang dat ik zometeen met een sixpack of spierballen aan mijn lijfje rondloop. Wat zouden jullie me kunnen aanraden?

(ik ben VIVAFORUM nog aan het uitvogelen. Mijn excuses voor als dit onderwerp ergens terecht komt waar het niet hoort.)
quote:mailtoholland schreef op 05 februari 2014 @ 18:48:

Same here! Ben 1.55 en 44 kilo, kom erg moeilijk aan. Ik vind mijn figuur prima maar kan heel moeilijk kleding kopen in Nederland, vooral broeken zijn erg lastig. DEPT was een goed merk voor mij (niet de broeken, wel de rest) maar dat is failliet geloof ik? Desigual past ook maar dat vind ik niet zo leuk. Mango, de kleinste maat, kan soms wel.

Zara sla ik over, H&M ook daar passen alleen de dingen van divided, ben ik te oud voor

Als ik meer eet van de gewone maaltijd kom ik niet aan, alleen als ik erg veel ga snoepen wel, maar ja dat is niet de bedoeling. Ik let er wel op dat ik veel volle producten eet enzo.

Ik heb mijn gewicht/figuur inmiddels geaccepteerd, en probeer gewoon gezond te eten. En sla de winkels over waarvan ik weet dat ze mijn maat niet hebben. En veel schoenen kopen, die passen altijd ;)

Succes!Gouden tip!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het enige voordeel van dat ik dikker ben geworden is dat ik tegenwoordig in maat 34/36 pas. Ik zou liever weer maat 32 hebben en klagen dat ik geen kleding kan vinden.

Ik zou er dus niet al teveel aan doen. Na je 40e word je vanzelf wel dik.
Ik had trouwens vooral moeite met het vinden van 'nette' kleding, maar bij de meeste online winkels hebben ze tegenwoordig ook kleinere (en k-) maten. Mijn dochter (1.57 en slank) slaagt meestal bij Asos of Zalando, maat XS of XXS. Spijkerbroeken kun je op iedere straathoek kopen vanaf maat 25/26 dus dat lukt wel.
Ik heb jouw lengte en ben een kilo of twee zwaarder en ik herken het wel dat kleren soms te wijd vallen. Bij bepaalde winkels (DIDI bijvoorbeeld) trek ik dan een XS uit de rekken en die is dan nog te wijd. Terwijl dat niet de bedoeling is van het model. Maar geen haar op mijn hoofd die aan aankomen denkt. Als je goed zoekt kan je heus wel iets passends vinden:

- ik neem kleding vaak in (heel vaak is de taille te wijd, die maak ik dan wat smaller)

- ik koop veel vintage, dat valt vaak kleiner

- Italiaanse, Spaanse en Japanse merken vallen ook klein

- H&M en Primark hebben als je goed zoekt maat 32 hangen, ideaal voor kleding die echt strak moet vallen

En als je toch wilt aankomen, ga dan naar een dietist in plaats van je vol te proppen met MacDonalds. Daar word je echt niet mooier van.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
quote:betjebig schreef op 05 februari 2014 @ 22:00:

Het enige voordeel van dat ik dikker ben geworden is dat ik tegenwoordig in maat 34/36 pas. Ik zou liever weer maat 32 hebben en klagen dat ik geen kleding kan vinden.

Ik zou er dus niet al teveel aan doen. Na je 40e word je vanzelf wel dik.

Wanneer? Ik ben 45 en nog nooit zo dun geweest

Die schoenen waren een super idee. Tassen kopen kan ook, doe ik regelmatig
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik ben 1.70 met 50 kilo en kom moeilijk aan. Ik ben tevreden met mijn lichaam en mijn kleding past prima S/M, misschien is het iets langer zoeken maar ik slaag prima in de stad.

Zelf ben ik blij dat ik kan eten wat ik wil zonder aan te komen, dat komt vanzelf wel met de leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven