Gouden tip gezocht zwangerschapsmisselijkheid

woensdag 12 februari 2014 om 00:34
Hi allemaal,
Na net weer te hebben overgegeven ben ik op zoek naar dé tip. Ik heb al met de vk gesproken en krijg morgen als het goed is emesafene, maar nu moet ik nog de nacht door. Ik heb de neiging om heel hard HELP!!! te roepen.
Hebben jullie nuttige tips voor me?
Ps. ik verdeel mijn eten al over de dag
Gember werkt averechts bij mij
Ik zuig op zuurtjes
Ik drink af en toe een slokje cola
Na net weer te hebben overgegeven ben ik op zoek naar dé tip. Ik heb al met de vk gesproken en krijg morgen als het goed is emesafene, maar nu moet ik nog de nacht door. Ik heb de neiging om heel hard HELP!!! te roepen.
Hebben jullie nuttige tips voor me?
Ps. ik verdeel mijn eten al over de dag
Gember werkt averechts bij mij
Ik zuig op zuurtjes
Ik drink af en toe een slokje cola
woensdag 12 februari 2014 om 13:15
Oh en chocomelk deed het bij mij ook goed!! En bij de vorige zwangerschap zo'n 18 kilo kwijt uiteindelijk, nu ben ik 21 weken een maar. 10 kilo kwijt!! Oké aankomen nog niet maar echt al een verbetering
ik vond plat liggen trouwens ook minder fijn en niet teveel prikkels van buitenaf. Begin eindelijk iets eetlust terug te krijgen nu

Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
woensdag 12 februari 2014 om 14:38
Wat balen zeg dat je zo misselijk bent
Ik heb het ook gehad in het begin van mijn zwangerschap. Goede nieuws is dat het bij mij na 12 weken echt wel weg was. Nu voel ik me af en toe nog steeds wel wat gammel, maar niet meer zo erg als toen!
Volgens mij zijn de tips van lonely_butterfly heel bruikbaar. Niet de hele dag druk maken om wat je allemaal denkt dat je moet eten, maar gewoon eten wat je kan en inderdaad als het een dag niet lukt, dan maar niet, zolang je maar wat blijft drinken. En vooral alleen eten waar je 'zin' in hebt en zeker geen dingen waarvan je bijvoorbeeld denkt 'dat staat nog open dus ik maak het maar op'. Ik heb ook een boel weg moeten gooien in het begin
En nog wat goed nieuws, bij mij hielp de emesafene wel goed. Daardoor voelde ik me 's ochtends beter waardoor ik ook weer beter ging eten en me dus nog beter voelde!
Succes en hopelijk vliegen de komende weken voorbij!!

Volgens mij zijn de tips van lonely_butterfly heel bruikbaar. Niet de hele dag druk maken om wat je allemaal denkt dat je moet eten, maar gewoon eten wat je kan en inderdaad als het een dag niet lukt, dan maar niet, zolang je maar wat blijft drinken. En vooral alleen eten waar je 'zin' in hebt en zeker geen dingen waarvan je bijvoorbeeld denkt 'dat staat nog open dus ik maak het maar op'. Ik heb ook een boel weg moeten gooien in het begin

Succes en hopelijk vliegen de komende weken voorbij!!
woensdag 12 februari 2014 om 14:48
Vervelend voor je TO! Ik had er ook veel last van, al hoefde ik niet zo vaak over te geven. Wat bij mij hielp:
- frisse snoepjes
- waterijsjes
- Sultana's
- droge crackertjes
- druiven
- ontbijtkoek
En regelmatig een beetje eten, zodat er altijd iets in je maag zit. Met 16 weken was het ineens weer voorbij. Maar wat duurde het destijd lang... Sterkte!
- frisse snoepjes
- waterijsjes
- Sultana's
- droge crackertjes
- druiven
- ontbijtkoek
En regelmatig een beetje eten, zodat er altijd iets in je maag zit. Met 16 weken was het ineens weer voorbij. Maar wat duurde het destijd lang... Sterkte!

woensdag 12 februari 2014 om 15:35
Ik spuug niet zo veel, maar ben wel de hele dag misselijk, bij mij helpt het om weinig te eten (eigenlijk te stoppen als ik nog trek heb) om de twee uur wat te eten en drinken met kleine slokjes niet te snel achter elkaar.
Omeprazol wordt hier als tip gegeven, die gebruik ik standaard, maar het is een maagzuur remmer en helpt alleen als je dus eerst maagzuur krijgt, en daar zo misselijk van wordt dat je moet overgeven, de volgorde is dus dan andersom......
Ik denk dat je vooral moet luisteren naar je lichaam, wat lijkt je lekker en wat niet. Ik kan bijvoorbeeld 's ochtends heel goed zuivel hebben, maar na drie uur 's middags niet meer want dan vliegt het eruit......
Voor je op staat 's ochtEnds (dus terwijl je nog in bed ligt) twee droge crackers of biscuitjes eten, leek mij eerst onzin omdat ik vooral 's middags en 's avonds zo misselijk ben, maar het helpt wel......
En bij mij helpt het als ik zo'n vlaag op voel komen om op een klein dropje te zuigen, zuurtjes en pepermunt kan ik juist helemaal niet hebben.
Ik hoop dat de medicijnen je een beetje helpen!
Sterkte.
Omeprazol wordt hier als tip gegeven, die gebruik ik standaard, maar het is een maagzuur remmer en helpt alleen als je dus eerst maagzuur krijgt, en daar zo misselijk van wordt dat je moet overgeven, de volgorde is dus dan andersom......
Ik denk dat je vooral moet luisteren naar je lichaam, wat lijkt je lekker en wat niet. Ik kan bijvoorbeeld 's ochtends heel goed zuivel hebben, maar na drie uur 's middags niet meer want dan vliegt het eruit......
Voor je op staat 's ochtEnds (dus terwijl je nog in bed ligt) twee droge crackers of biscuitjes eten, leek mij eerst onzin omdat ik vooral 's middags en 's avonds zo misselijk ben, maar het helpt wel......
En bij mij helpt het als ik zo'n vlaag op voel komen om op een klein dropje te zuigen, zuurtjes en pepermunt kan ik juist helemaal niet hebben.
Ik hoop dat de medicijnen je een beetje helpen!
Sterkte.
woensdag 12 februari 2014 om 17:19
bij mij werkt vruchtenyoghurt evt. met all branvlokken en appelsap (gewone appels juist weer niet) en zodra ik íets voel opkomen meteen iets vullends eten of inderdaad chocomel drinken (dat dempt en vult wel lekker).
Wat ook wel hielp: goed uitrusten. Ik heb me een paar dagen ziek gemeld, toen ik echt wel heel misselijk was en heel erg erg moe, en na die paar daagjes uitslapen en slaapjes doen als ik er behoefte aan had gaat het een stuk beter.
Wat ook wel hielp: goed uitrusten. Ik heb me een paar dagen ziek gemeld, toen ik echt wel heel misselijk was en heel erg erg moe, en na die paar daagjes uitslapen en slaapjes doen als ik er behoefte aan had gaat het een stuk beter.
woensdag 12 februari 2014 om 18:01
Ik ben nu 8 weken en ook extreem misselijk de hele dag en nacht. Ik gebruik ook emesafene. Het dempt de misselijkheid gelukkig maar blijf wel nog steeds overgeven, misselijk en overgevoelig voor geuren.
Ik eet een uur voordat ik opsta cornflakes met melk. Gelijk vocht naar binnen want drink heel weinig. Ik eet de hele dag door, als mijn maag leger raakt wordt ik weer extreem misselijk. Ik drink alleen zoete dranken. Normaal ben ik thee verslaafd en drink ik 2 tot 2,5 liter water maar gaat er echt niet in. Warm eten en drinken doe ik bijna niet, geurt en smaakt teveel.
Ik eet nu bv ook alleen wit brood, normaal nooit. Zuurtjes eet ik ook veel. Mandarijnen is het enige fruit wat ik af en toe eet.
Gewoon kijken wat je kan verdragen. Bij mij kwam vanillevla er bv weer uit terwijl sommige dat juist wel eten.
Ik heb wel het idee dat de emesafene me extreem moe maakt. Ik was al heel moe maar kan nu amper functioneren. Hebben jullie dat ook?
Het is echt aftellen, ik hoop hier zo met 12 / 13 weken vanaf te zijn.
Ik eet een uur voordat ik opsta cornflakes met melk. Gelijk vocht naar binnen want drink heel weinig. Ik eet de hele dag door, als mijn maag leger raakt wordt ik weer extreem misselijk. Ik drink alleen zoete dranken. Normaal ben ik thee verslaafd en drink ik 2 tot 2,5 liter water maar gaat er echt niet in. Warm eten en drinken doe ik bijna niet, geurt en smaakt teveel.
Ik eet nu bv ook alleen wit brood, normaal nooit. Zuurtjes eet ik ook veel. Mandarijnen is het enige fruit wat ik af en toe eet.
Gewoon kijken wat je kan verdragen. Bij mij kwam vanillevla er bv weer uit terwijl sommige dat juist wel eten.
Ik heb wel het idee dat de emesafene me extreem moe maakt. Ik was al heel moe maar kan nu amper functioneren. Hebben jullie dat ook?
Het is echt aftellen, ik hoop hier zo met 12 / 13 weken vanaf te zijn.
woensdag 12 februari 2014 om 18:17
Ik weet niet uit ervaring of het ook helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, maar ik gebruik 'sea bands' tegen wagenziekte. In de beschrijving staat dat het ook zou helpen tegen misselijkheid door de zwangerschap. Het zijn stoffen polsbandjes met een drukpunt op je polsen. Je kan ze kopen in de apotheek en sommige drogisterijen. Lijkt mij het uitproberen waard, baat het niet dan schaadt het ook niet!
woensdag 12 februari 2014 om 20:41
Ik heb het deze zwangerschap ook zo erg. Kan bijna niet recht uit mijn ogen kijken van misselijkheid. Ik heb nu sinds eergisteren emesafene. Het helpt bij mij wel, maar veel korter dan aangegeven in de bijsluiter. En laat. Als je daar rekening mee houdt en ze dus bijtijds neemt, kan het echt een verschil maken. En het schijnt dat het beter werkt als je een spiegel op bouwt. Sterkte.
Computer says nooooo