Gouden tip gezocht zwangerschapsmisselijkheid

12-02-2014 00:34 41 berichten
Hi allemaal,

Na net weer te hebben overgegeven ben ik op zoek naar dé tip. Ik heb al met de vk gesproken en krijg morgen als het goed is emesafene, maar nu moet ik nog de nacht door. Ik heb de neiging om heel hard HELP!!! te roepen.

Hebben jullie nuttige tips voor me?

Ps. ik verdeel mijn eten al over de dag

Gember werkt averechts bij mij

Ik zuig op zuurtjes

Ik drink af en toe een slokje cola
Alle reacties Link kopieren
O Cheery, wat vervelend! Ik heb helaas geen tip voor je, alleen steeds kleine beetjes eten maar dat doe je al!

Hopelijk kan je VK je helpen met medicijnen om de misselijkheid tegen te gaan. Slik je trouwens ijzerpillen? Die kunnen de misselijkheid ook versterken..

Sterkte!
Is het wel zwangerschapsmisselijkheid of is het Hyperemesis Gravidarum?

http://www.steunpunthg.nl/wordpress/over-hg/
Een heel groot glas cola!
Als dat zo is dan had je VK vast al sneller actie ondernomen! Maar hou het in de gaten, als je echt niks binnen kan houden en je raakt uitgedroogd moet je wel snel naar je vk zodat ze je evt door kan sturen naar t zkh.
Tips over voeding.

Zelf heb ik geen nuttige tips, want het is heel erg persoonlijk wat je binnen kunt houden. Ik heb HG gehad en ik kon een aantal maanden niets meer eten of drinken. De laatste maanden at ik wel en bij mij vielen appels erg goed.
Volgens mij is het (nog ) geen HG, maar ik geef wel vijf keer per dag over ongeveer.

Ik hou mijn eten ook een tijdje binnen, maar van harte gaat het niet.

Van appels krijg ik al sinds jaar en dag nare buikpijn dus ik probeer dat liever niet, maar thnx voor de tips, helianthe.

Ik ben nu trouwens in mijn achtste week en ik weet dat het dan erg kan zijn.

Ik geef trouwens met name in de middag, avond en nacht over.
Thnx ook Suckerpunch! Ik hou het zeker in de gaten.
Ik herken me trouwens wel in het verhaal bij de tips voor voeding. Over het koken van vlees (moet er niet aan denken) over de koelkast openen etc.

Maar of dat het meteen tot HG maakt? Dat weet ik niet.
quote:Cheery schreef op 12 februari 2014 @ 00:50:

Volgens mij is het (nog ) geen HG, maar ik geef wel vijf keer per dag over ongeveer.

Zoals ook in mijn link staat is de grens tussen zwangerschapsmisselijkheid en HG dun. Zorg dat je op tijd aan de bel trekt, want je droogt sneller uit dan je denkt. Tenminste, dat was bij mij zo. Probeer in elk geval genoeg vocht binnen te krijgen. Dit kan door middel van water/sap/fris, maar ook door bouillon of waterijsjes.

Er is trouwens een gelijksoortige website speciaal over 'normale' zwangerschapsmisselijkheid:

http://www.zwangerenmisselijk.nl/wordpress/

Sterkte!
Dank je wel! Dat doet me goed!

Ik doe mijn best om nog wat binnen te krijgen. Nesquick koud lukt en amandelen ook. Bouillon lukte maar kwam er gisteren weer uit. Dus nu ben ik een beetje huiverig. Morgen ga ik waterijsjes proberen. Ik wil ook graag fruit eten, maar dat lukt niet zo makkelijk.

Wat ik ook heel vervelend vind is dat ik mijn tanden nauwelijks kan poetsen, want of ik heb net gegeten of ik heb net overgegeven. Dus wat is wijsheid?
Misschien lukt het wel om fruit te drinken? Dus in de blender?

Wat tanden betreft: ik heb een paar maanden niet normaal kunnen poetsen. Ik probeerde wel elke dag te poetsen zonder tandpasta en toen het weer kon met tandpasta. Ik had wel wat gaatjes nadien, maar mijn glazuur zat er nog aan.
Ok dat ga ik proberen.

En dank voor je tandenpoets- tip!

Ik ga nog even proberen wat te eten, en dan hopelijk lekker slapen. We zullen zien...

Mochten anderen nog goede tips hebben: ik verneem het heel graag!
Kindertandpasta en een kindertandenborstel hielpen hier. Dat is net allemaal wat subtieler.

Verder helpt gemberthee hier iets tegen de misselijkheid. Let op; gember mag je maar met mate
Ik heb omeprazol van de huisarts gekregen. Dat helpt bij mij in 9 van de 10 gevallen.
Tanden poetsen na het eten is minder schadelijk dan na het overgeven, dus daar zou ik voor kiezen. Vergeet niet te spoelen na het overgeven, dat is niet erg voor je glazuur.

Verder hield ik alleen kort gekookte groente binnen. Ook lukte vruchtensap en vooral melk (wel volle melk nemen; bevat eiwitten, vet calcium en vocht!) Mijn vk zei dat zolang je genoeg vocht binnenkrijgt het nog ok is. De baby krijgt wel wat hij nodig heeft. Bij mij betekende dat dat al mn spieren wegsmolten als sneeuw voor de zon, tot ik een bmi had van 17. Maar baby maakte het prima en na week 14 verdween de misselijkheid weer.... This too shall pass!
Antagel halen bij de apotheek.

En vanillevla!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Hier hielpen de standaard dingen niet. Wat wel hielp was een vettige hap als ontbijt (in mijn geval een Ham/kaas croissantje), verder is het gewoon klote, heb het zelf tot de helft gehad. Emersefane hielp klein beetje
Hoi cheery, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik weet precies hoe je je voelt, ben nu 17 weken zwanger en heb gister mijn eerste dag gehad dat ik niet misselijk was.

Emesafene hielp hier maar matig. Ik had meer baat bij omeprazol, dat gaf mijn maag meer rust. Verder hielp bij mij chocolademelk... Liters en liters heb ik daarvan gedronken.

Probeer zoveel mogelijk dingen met voedingsstoffen te drinken zoals melk, sap etc. Helaas ook hier dus niet de gouden tip :(

Doe het in ieder geval rustig aan, sterkte!
Chocolademelk helpt bij mij ook. Ook steeds kleine beetjes eten, geen hele maaltijden meer, helpt goed. Ik eet nu steeds een paar hapjes tot de misselijkheid wegzakt en dan moet ik stoppen - als ik nog meer eet geef ik over, maar precies de misselijkheid wegeten gaat tot nu toe goed.

Verder kook ik niet meer, dat doet man. Ik eet af en toe avondeten, maar dan meestal alleen de groente, van vlees en aardappels word ik misselijk. Verder eet ik geen brood meer, want dat valt verkeerd. Ik eet veel yoghurt (die dikke Griekse, met 10% vet) met daarin druiven, banaan, honing en noten, dat gaat heel goed en meteen wat vet zodat ik niet zo afval. Ik heb standaard een zak tumtummetjes bij me, die doen het heel goed als misselijkheids-noodoplossing, dan hoef ik niet te spugen. Avocado doet het ook heel goed (want smaakt nergens naar) en daar zitten meteen ook weer goede vetten in.

Sterkte meid, het is best een beetje afzien
Smoothies en milkshakes was alles wat er bij mij redelijk in bleef. En water gelukkig ook dus ik droogde niet uit, viel alleen flink af. Na de 22 weken was het opeens over en kon ik eten voor tien. Emesafene hielp hier trouwens niks.
Ik wil je niet bang maken met mijn verhaal, maar bij mij hielp niets. 9 maanden lang niet.... ook emasafene niet. Ik ben uiteindelijk in de 32e week twee weken in het ziekenhuis beland, wegens ernstige uitdroging en uitputtingsverschijnselen. Nee, mijn zwangerschap was geen feestje, wat heb ik me ellendig gevoeld. Tijdens de bevalling was ik nog steeds kots- en kotsmisselijk. Maar ik heb wel een prachtige dochter gekregen, waar ik heel erg blij mee ben. Maar een tweede kindje, neeeee..... ik durfde niet meer. Negen maanden kunnen dan wel heel lang duren, dus daar bedankte ik voor. Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat, hetzij met de tijd, hetzij met emasafene. Sterkte, hoor!!
Dank jullie wel allemaal voor jullie berichten!

Ik ga zo de emesafene halen bij de apotheek, nu maar hopen dat het wat doet. Ook ik ben inmiddels chocomel fan! Dat krijg ik wel goed weg, ook na een aanval van misselijkheid en overgeven.

De avocado ga ik proberen. De Griekse yoghurt geef ik nog een kans. Eerder at ik activia, maar dat viel van de week opeens heel verkeerd.

Jullie wens ik allemaal veel geluk met je zwangerschap (of al met je kindje) en als je er ook nog midden in zit, veel sterkte! Dank voor jullie reacties!!
Neem dan de dikste met het hoogste vetpercentage. Die smaakt niet zuur, maar heel neutraal. Eigenlijk ook een beetje nergens naar
Tijdens mijn vorige zwangerschap 3 keer uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen, legde te veel druk op het eten neer. Deze zwangerschap eigenlijk niks geen druk op het eten gelegd, at ik dan een keer maar 3 mandarijnen dan was dat maar zo. Gewoon gezorgd dat drinken genoeg binnen kwam. En emasefene vanaf eerste gevoel van misselijkheid gehad. Verder alleen maar gegeten waar ik zijn in had op dat moment, zelfde ook met drinken gedaan. Was niet altijd meest gezonde manier want zo heb ik wel veel pizza (ja gek genoeg bleef daar een puntje van soms wel binnen als ik er zijn in had) volgens de gyn had ik deze keer een goede manier gevonden waarbij het een paar keer kantje boord was maar ik niet 1 opname heb gehad!!
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven