37 wkn zwanger en heftige diarree en overgeven

12-02-2014 19:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag 37 wkn zwanger en ik ben afgelopen nacht heel ziek geworden. Constant overgeven en diarree. Heb het urenlang gewoon laten lopen, kon niks meer. Temperatuur van 37,5/38,5. Ook veel maagpijn en pijn in mijn onderbuik en rug. Is mijn eerste zwangerschap en ik dacht dat het misschien wel begonnen was!

Vannacht om half vijf nog contact gehad met de verloskundige. Zij zei dat ik maar een paracetamol moest pakken. Ze deed ook niet echt haar best om mij gerust te stellen.

Vanaf vanmiddag gaat het wat beter, nog steeds lichte diarree maar niet meer overgeven. Ons kindje beweegt gelukkig goed.

Mijn moeder had hetzelfde tijdens haar zwangerschap van mij, zij verloor na de diarree heel veel bloed en ik ben met een spoedkeizersnede gehaald omdat de placenta losliet.

Terecht dat ik me een beetje zorgen maak? En vinden jullie dat de dienstdoende vk goed gehandeld heeft? Op andere momenten in mijn zwangerschap stelden ze mij veel meer gerust en als ik het niet vertrouwde mocht ik meteen langskomen.
Maar jij verliest toch geen bloed? Ik snap dat je voorzichtig bent, maar het is al weer bijna over. Meer dan een paracetamol kan de verloskundige ook niet doen, langs laten komen in jouw toestand is ook geen optie, toch?
Er zijn ook vrouwen die diarree krijgen vlak voordat de bevalling begint, maar die koorts erbij doet toch eerder denken aan (buik-) griep. Ik zou het een dag aankijken en als het niet opknapt een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog.
Kijk het even aan en als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen.
Zorg in elk geval voor veel vochtinname! En bananen en cola brengen de boel tot rust... Beterschap! En als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen.
Bij mij begon dat ongeveer anderhalve dag voor mijn bevalling. Ik was dus helemaal/schoon leeg van binnen voordat ik begon met bevallen. Erg fijn. Na de marathonbevalling kon ik wel een paard op
Als je geen bloedverlies hebt, wel koorts en buiten dat geen andere klachten dan is het waarschijnlijk buikgriep en kunnen ze niet zo veel doen denk ik

Wat had je graag gewild dat de verloskundige gedaan had?
Voor mijn bevalling heb ik ook flinke diarree gehad. Heel naief dacht ik nog dat ik iets verkeerd had gegeten.

Een paar uur later was ze er. (maar dat haal je al niet meer.)

Ik was wel blij dat ik leeg was voordat de bevalling begon. Met de herinnering aan de vorige bevalling.
Soms begint de bevalling met dergelijke ongemakken. Er is van koorts geen sprake toch?

Ondertussen is het rustig weer en je kindje doet het nog goed? Wanneer moet je weer op controle?

Als VK verder niet ongerust is probeer dan zelf ook niet te ongerust te zijn. Bel anders je huisarts eens voor zijn gedachte als je toch maar blijft malen.
Ik gaf ook over terwijl ik bezig was in de ontsluitingsfase. Wanneer mag je weer naar de verloskundige op controle? Misschien kan ze even extra checken of er iets loos is.
Ik denk in dit geval dat je een vervelend virus te pakken had, ik denk dat als het echt het begin van de bevalling was, je inmiddels wel weeën had gehad. Maar als je je echt zorgen maakt moet je nog even terugbellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven