Badkraan Plieger: is het wat?

13-02-2014 18:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet ik op zoek naar een nieuwe kraan voor mn bad (dus combi uitgang voor douche en bad). Ik wil er niet zo veel aan uitgeven omdat ik momenteel geld heb (want werkloos) en bovendien wil ik, als ik er weer het geld voor heb, mijn badkamer verbouwen (douche ipv bad) en is deze kraan dan overbodig.

Op de site van gamma zag ik kranen van Plieger (thermostaat oa) die niet zo heel duur zijn. Omdat ik deze nieuwe kraan maar tijdelijk ga gebruiken (hoe lang weet ik nog niet maar wrs geen jaaaaren) zie ik deze kranen wel zitten. Maar goed is het wat?

De loodgieter zweert bij grohe maar dan betaal ik het dubbele minstens.

O en ik zoek een simpel te bedienen kraan omdat ik -door gezondheidsklachten- regelmatig nauwelijks bij de kraan kan om hem aan de te zetten. (Dus een (1) hendel zou erg handig zijn.)

Wie heeft er ervaring met plieger?
Wij hebben om dezelfde reden een goedkope thermostaatkraan gekocht (aqua vive, 60 euro in de aanbieding) en dat bevalt ons prima, hij blijft mooi.
Bootje: waar heb je die gekocht, hoe lang geleden en is ie ook voor bad of alleen voor douche?
Het is een douchekraan, ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht bij praxis. Voor het comfort, maar ook omdat ik de mengkraan lastig open kreeg met mijn reumahanden. Volgens mij was hij er ook in combi-uitvoering. Praxis heeft regelmatig echt goede aanbiedingen.
Deze week 30 procent korting op alle kranen bij praxis zie ik net. Even kijken of mijn kraan in de folder staat.
Nee, staat er niet in. Maar je zou eens kunnen kijken bij de kranen op de website.
Kwalitatief zijn ze vrij slecht, Grohe kranen zijn heel goed maar wel prijzig.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben een Plieger mengkraan in de keuken. Hij doet het al 5 jaar prima. Geen lekkage of iets.
Mijn Plieger kraan heeft het in de keuken nog geen 1,5 jaar volgehouden. Begon op het deel van aanrechtblad te lekken als kraan uit stond... Heb nu 1 van Aqua Vive. In aanbieding gekocht bij Praxis, doet het nu bijna een jaar, dus kijken wat er over een half jaar gebeurd
Toevallig net de douchekraan vervangen. Had een Plieger nu een AquaVive. Plieger heeft veel en is vrij goedkoop, maar ik hoef het niet meer. Na een paar weken draaide de knop al heel moeilijk. Dacht aan kalk maar heb van alles geprobeerd maar bleef moeilijk draaien. Nu dus in de aanbieding bij Praxis, maar dan moet je wel snel zijn, als het koopavond is.

Heb meteen een stortdouche van Auqavive gekocht. Als ik dan toch bezig ben.

Maar voor mij dus geen Plieger meer. En dan bedoel ik ook echt helemaal niet meer, ook geen thermostaat.
Hier alleen goede ervaring met wastafelkranen van AquaVive.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Is een tweedehandskraan wat? MP staat er vol mee.
2 plieger kranen bij de wastafel in de badkamer, werken prima, geen problemen

Grohe, 95 euro
Dezelfde, 85 euro, gratis bezorgen
Thx voor jullie reacties. Ben er nog steeds niet uit dat wel..
Je hoeft die kraan toch niet te vervangen als je van bad naar douche gaat? Investeer dan in een goede en hergebruik deze.
Haha tickel dat bedacht ik me vandaag ook. Dus wie weet wordt het alsnog een grohe...
Wij hebben ze ook en ik zou, een volgende keer, voor betere kwaliteit gaan. Bij deze kranen moet je echt wekelijks ze helemaal open en dicht draaien, anders doen ze het niet (ervaring....).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven