Maastricht! Tips centrum en Wijck?

12-02-2014 21:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek leuke tips voor een weekendje in Maastricht met mijn vriend omgeving centrum en Wijck.

Mooiste gebouwen, leuke koffietentjes, aparte winkeltjes, lekker lunchen, gezellig eten.

We zijn er nog nooit geweest dus alles is nieuw!
Je hebt de Grote Staat, daar liggen de bekende winkels. Van daaruit heb je diverse zijstraatjes die je naar o.a. de Markt, Vrijthof en Onze Lieve Vrouwenplein brengen. In Wyck heb je de Wycker Brugstraat en daar geldt hetzelfde voor. Zijstraatjes zoals de Rechtstraat en daar zit een hele goede Italiaan (ben de naam even kwijt).

Verder heb je nog het Entre Deux (tussen de Grote Staat en de Markt in ongeveer) en het Mosae Forum (tegen de Maas aan, als je de Markt oversteekt).

Overige leuke restaurantjescafé's zijn;

Pieke Potloed (vooraf reserveren!!)

In den ouden vogelstruys (in Maastricht: de struys)

Minckeleers

En als je het geld ervoor hebt Molo5 in het Bassin.

Veel plezier!
Café zondag in de Wijck! Heerlijk voor ontbijt, lunch, borrel en of diner!
Even zoeken, zijn al een aantal topics over geweest.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zo te lezen ken je Wijck al...

Dus de aanrader is de Rechtstraat. Winkelen & eten.

Daar zit idd een heeeele goede Italiaan.

Ik vind dit een aanrader om te eten: www.witloof.nl

Dat is vanaf Wijck net ff de brug over.

Wat mij betreft ook super: Saté bij de Lantaern op het Onze Lieve Vrouwe Plein.

En pak een leuke stadswandeling mee.

Te koop bij de VVV

Have fun!
Wijck ken ik ook nog niet hoor!

De andere tips ga ik nu even uitzoeken!

@belle73 andere topics, lukt me niet om te vinden, alleen blogs en aanbiedingen
Ik ga altijd naar Johnnie Mullins, Irish Pub. Was m'n stamkroeg toen ik in Maastricht studeerde en als ik er weer eens ben, ga ik daar nog altijd heen. Ligt vanaf het station gezien vlak voor de brug naar het centrum toe. Cheers!
'Coffeelovers voor allerlei soorten koffie, restaurant Rozemarijn of, als je van vis houdt, zusje 'O'. In het bassin zitten ook leuke restaurantjes. Ook leuk is om een wijnproeverij en rondleiding te boeken bij Thiessen wijnkoopers. Leuke winkels vind je in de Rechtstraat en het stokstraatkwartier. Veel plezier!
@TO, gewoon even Google gebruiken, Maastricht en Viva forum intypen en dat vind je o.a. dit topic.
Is Wijck een wijk? Of een straat? Ik heb er nooit van gehoord!
Dank voor de tips! Ga ze straks bekijken!

Wijck is een wijk tussen station en centrum, daar verblijven we, vandaar dat ik specifiek daarna vraag.

Zoeken via google zal ik ook nog even doen, had via de viva site gezocht.
Bedoelen jullie mediterraneo met dat Italiaanse restaurant?

De kaart ziet er goed uit! Wel prijzig..
Ja, Mediterreneo is inderdaad rete duur, wel de moeite waard overigens. Bijna ernaast zit Le Courage, ook goed, maar minder duur. Het hangt er vanaf wat je lekker vindt natuurlijk. Welke keuken spreekt je het meeste aan?
Let trouwens wel op het in de eerste week van maart carnaval is en dat dan alles in Maastricht plat ligt; veel restaurants zijn dan ook dicht.
Lekker vind ik: Italiaans, tapas of een restaurant waar ze goed vlees serveren (niet de restaurants met standaard spareribs, mixed grill en zalm op de kaart)

Zijn er ook nog goede grand cafe's?
Voor een lekker stukje limburgse vlaai: de Bisschopsmolen, Stenen Brug 1.
Ik vind zelf Reube een fijn restaurant. Ligt niet op de loop, maar wel in één van de mooiste buurten van Maastricht, tegen het centrum aan. Als je van een goed stuk vlees houdt, zou je het zuster restaurant het van sterrenrestaurant tout à fait kunnen proberen, het heet Boeuf La Roche, er wordt gekoookt met scharrelrund uit de Belgische Ardennen.

Een goed tapas restaurant ken ik niet, wel in het nabijgelegen Gronsveld (Barcaloneta). Op het Vrijthof zitten twee uitstekende Italiaanse restaurant, Gio's en Anna's. Bij Gio's kun je niet reserveren, dus daar moet je gewoon op tijd zijn.

Echte standaard eetcafé's zijn er niet veel in Maastricht; meestal ligt het niveau een stuk hoger dan in de randstad.

Een lekker stuk vlaai kun je inderdaad krijgen bij de Bischopssmolen, vooral het verhaal erachter is de moeite waard. Verder zit daar in dezelfde straat een thee winkel waar je naast heerlijke thee ook heerlijke taart kunt eten, zelf gebakken door de eigenaar. Hotel Kruisheren is vooral leuk om even binnen te lopen en te drinken door het bijzondere ontwerp van het hotel, in een kerk. Alles moet in oorspronkelijke staat teruggebracht worden, dus het hotel is als ware 'los' in de kerk gezet.
Leuke tips! Mijn lijstje is inmiddels langer dan de tijd die we hebben

We blijven tot zondag, 11 uur uitchecken dus dan is er in de stad nog niet veel te beleven denk ik (en t ontbijt hebben we dan net gehad dus naar een koffietentje hoeft dan ook nog niet)

Zijn er aanraders om dan te doen? Mag ook buiten Maastricht (zijn met de auto)

Iets om te wandelen & lunchen bijvoorbeeld?
Je kunt naar Bemelen wandelen en daar lunchen. Of als je echt zin om een goed stuk te wandelen, loop je door naar Valkenburg, lunch bij Chalet Tivoli en neem je de trein terug naar Maastricht.
Boottocht op de Maas?
Wandelen op de St. Pietersberg en lunchen bij Buitengoed Slevante

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven