Kat doet vreemd
maandag 17 februari 2014 om 19:42
Onze kat (poes, 7 jaar) die we drie maanden geleden uit het asiel hebben gehaald vertoont (weer) vreemd gedrag. Ze heeft vandaag niet veel gegeten, ging achter de keukendeur slapen en laat zich knuffelen. Anderhalve maand geleden ben ik ook al met haar bij de dierenarts geweest omdat ze hoestte en slecht at. Met een waslijst aan medicatie en een rekening van bijna 100 euro zijn we weer naar huis gestuurd. Het was ook niet helemaal duidelijk wat ze dan had, kon een haarbal zijn of een ontsteking.
Nu dus weer dat lusteloze gedrag. Eigenlijk kennen we haar ook niet anders dan sloom (maar wel opvliegend, ze kan zomaar een klap uitdelen of bijten) en inactief.
Wat zouden jullie doen? Ik moet bekennen dat het me heel slecht uit zou komen als ik morgen naar de d.a. moet, en ik heb er ook niet zoveel zin in dat hij weer niets kan vinden en ik weer een vermogen kwijt ben.
Klinkt het überhaupt herkenbaar? Zijn er ook katten die gewoon van nature lui zijn en weinig eten? Ik denk dat ze ca. 40 gram blikvoer en 20 gram brokjes eet op een dag.
Nu dus weer dat lusteloze gedrag. Eigenlijk kennen we haar ook niet anders dan sloom (maar wel opvliegend, ze kan zomaar een klap uitdelen of bijten) en inactief.
Wat zouden jullie doen? Ik moet bekennen dat het me heel slecht uit zou komen als ik morgen naar de d.a. moet, en ik heb er ook niet zoveel zin in dat hij weer niets kan vinden en ik weer een vermogen kwijt ben.
Klinkt het überhaupt herkenbaar? Zijn er ook katten die gewoon van nature lui zijn en weinig eten? Ik denk dat ze ca. 40 gram blikvoer en 20 gram brokjes eet op een dag.
maandag 17 februari 2014 om 19:46
maandag 17 februari 2014 om 19:46
Ja er zijn wel luie katten maar dat zijn dan voornamelijk katten die te dik zijn. (en dat lijkt me jouw kat niet als ze weinig eet...)
Is ze na je vorige bezoek en die medicijnen weer opgeknapt en is ze weer goed gaan eten?
Als ze dan nu ineens weer heel weinig eet en wegkruipt dan ben ik toch bang dat het medisch is en dat je weer naar de DA zal moeten...
Wat je kan doen is het even afwachten, want het kan dat ze zich even niet zo lekker voelt, maar als ze morgen en overmorgen nog zo lusteloos is kan het toch zijn dat ze weer ziek is en dan zit er toch niks anders op...
Is ze na je vorige bezoek en die medicijnen weer opgeknapt en is ze weer goed gaan eten?
Als ze dan nu ineens weer heel weinig eet en wegkruipt dan ben ik toch bang dat het medisch is en dat je weer naar de DA zal moeten...
Wat je kan doen is het even afwachten, want het kan dat ze zich even niet zo lekker voelt, maar als ze morgen en overmorgen nog zo lusteloos is kan het toch zijn dat ze weer ziek is en dan zit er toch niks anders op...
maandag 17 februari 2014 om 19:47
Eigenlijk kennen we haar ook niet anders dan sloom (maar wel opvliegend, ze kan zomaar een klap uitdelen of bijten) en inactief.
en
Zijn er ook katten die gewoon van nature lui zijn en weinig eten? Ik denk dat ze ca. 40 gram blikvoer en 20 gram brokjes eet op een dag.
Dit moeten ze dan toch bij het asiel kunnen bevestigen? Heb je daar al heen gebeld?
en
Zijn er ook katten die gewoon van nature lui zijn en weinig eten? Ik denk dat ze ca. 40 gram blikvoer en 20 gram brokjes eet op een dag.
Dit moeten ze dan toch bij het asiel kunnen bevestigen? Heb je daar al heen gebeld?
maandag 17 februari 2014 om 19:55
Hm, je hebt haar pas 3 maanden toch. Dus zo goed ken je haar niet. Heb je navraag gedaan bij het asiel?
Mijn kat is ooit aan komen lopen en in het begin was hij nou ook niet bepaald gezellig maar dat duurde volgens mij niet zo lang. Met eten had hij vaak genoeg kuren, dan vond hij het gewoon niet lekker. Switchte ik even van merk of kreeg hij een blikje tonijn
Na ongeveer een half jaar had ik een hele gezellige kater en dat werd in de jaren erna alleen maar beter. Van chagrijn is hij veranderd in een enorm knuffelbeestje
Misschien even de tijd geven dus. En ik zou navraag doen naar het gedrag bij het asiel.
Mijn kat is ooit aan komen lopen en in het begin was hij nou ook niet bepaald gezellig maar dat duurde volgens mij niet zo lang. Met eten had hij vaak genoeg kuren, dan vond hij het gewoon niet lekker. Switchte ik even van merk of kreeg hij een blikje tonijn
Na ongeveer een half jaar had ik een hele gezellige kater en dat werd in de jaren erna alleen maar beter. Van chagrijn is hij veranderd in een enorm knuffelbeestje
Misschien even de tijd geven dus. En ik zou navraag doen naar het gedrag bij het asiel.
maandag 17 februari 2014 om 20:47
Ze drinkt goed, gaat ook naar de bak, en heeft inderdaad wat gevoelig tandvlees. Dat had ze al toen ze uit het asiel kwam en volgens de d.a. hoefde er op het moment niets aan gedaan te worden. Aan eten krijgen ze 's avonds ieder een half kuipje blikvoer, dus 50 gram per kat, waarvan poes dus ongeveer 3/4 opeet. Zo af en toe zie ik haar ook wel een of twee brokjes pakken, en ik vermoed dat ze 's nachts wel wat eet. We hebben nog een kater en ik verwacht niet dat die 's nachts beide bakjes met brokken leeg graast
maandag 17 februari 2014 om 21:31
Toevallig heb ik ook pas zoiets gehad met m'n kat die ik sinds november uit het asiel heb. Hij was eerst heel vrolijk en dol op eten, maar hij was ineens heel lusteloos en at niets meer.
Ik had ook geen idee wat het was totdat hij opeens een worm uitkotste, gelijk een pipetje Stronghold in z'n nek gespoten en de volgende dag was ie weer beter.
Heb je haar al ontwormd?
Ik had ook geen idee wat het was totdat hij opeens een worm uitkotste, gelijk een pipetje Stronghold in z'n nek gespoten en de volgende dag was ie weer beter.
Heb je haar al ontwormd?
maandag 17 februari 2014 om 22:35
wormenkuurtje heb ik ze hier inderdaad ook gegeven.
Kater is hier uit het asiel en heeft alles gehad. Vertrouw het betreffende asiel niet. alleen entingen krijgt ie volgend jaar pas weer.
@claude: Nee asiels hebben niet zo een regeling, althans lang niet alle. Hebben ze die wel is het denk voor een veel kortere duur. Ik had garantie tot over de drempel. En dat was zuur, hier namelijk ook tandvleesproblemen binnen 3 dagen geconstateerd, plus wat andere vage klachten die er een spoedje van maakten. Asiel geeft tot op heden niet thuis.
Kater is hier uit het asiel en heeft alles gehad. Vertrouw het betreffende asiel niet. alleen entingen krijgt ie volgend jaar pas weer.
@claude: Nee asiels hebben niet zo een regeling, althans lang niet alle. Hebben ze die wel is het denk voor een veel kortere duur. Ik had garantie tot over de drempel. En dat was zuur, hier namelijk ook tandvleesproblemen binnen 3 dagen geconstateerd, plus wat andere vage klachten die er een spoedje van maakten. Asiel geeft tot op heden niet thuis.
vrijdag 21 februari 2014 om 17:00
Een onverwachte en vervelende afloop voor onze poes Vanmorgen was ze toch echt beduidend suffer dan de afgelopen dagen ondanks het dwangvoeren wat ik gisteren had gedaan. Dus naar de dierenarts die haar er slecht uit vond zien. Bloedonderzoek gaf geen bijzonderheden, maar gek genoeg bleek poes sinds het vorige onderzoek te zijn aangekomen in plaats van afgevallen. Een echo wees uit dat een tumor haar hele darm had overwoekerd waardoor er bijna geen doorgang meer was. Er was dus niets meer te kiezen qua behandeling en ik heb haar moeten laten inslapen.
Grote kans dat ze anderhalve maand geleden last had van hetzelfde, maar ook als we het toen hadden geweten was er helemaal niets aan te doen geweest.
Grote kans dat ze anderhalve maand geleden last had van hetzelfde, maar ook als we het toen hadden geweten was er helemaal niets aan te doen geweest.
vrijdag 21 februari 2014 om 19:23
Ik vind het echt een heel rare abrupte afloop Ik was naar de dierenarts gegaan met het idee van een ontstoken kiesje, keelpijn, of iets ondefinieerbaars. Zak met pillen mee naar huis en hoppakee. Dit viel me enorm rauw op mijn dak, echt heel naar.
Waarschijnlijk hebben we haar nooit helemaal in goede doen meegemaakt omdat zo'n tumor niet ineens 500 gram weegt.
Waarschijnlijk hebben we haar nooit helemaal in goede doen meegemaakt omdat zo'n tumor niet ineens 500 gram weegt.