Wakker
dinsdag 18 februari 2014 om 01:06
quote:MocyMoos schreef op 18 februari 2014 @ 01:01:
Prachtig die kaas-tomaat! Vast met croissantdeeg?
Ja, ik maak niet zo vaak met croissantdeeg, is niet mijn favoriet.
Hier nog een keer met croissantdeeg;
Maar die had ik gemaakt toen Passie kwam en in kleine blokjes gesneden;
Deze vind ik heel lief;
Nou stop ik, ik krijg er trek van hahahahaha.
Prachtig die kaas-tomaat! Vast met croissantdeeg?
Ja, ik maak niet zo vaak met croissantdeeg, is niet mijn favoriet.
Hier nog een keer met croissantdeeg;
Maar die had ik gemaakt toen Passie kwam en in kleine blokjes gesneden;
Deze vind ik heel lief;
Nou stop ik, ik krijg er trek van hahahahaha.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 18 februari 2014 om 01:07
quote:sehnsucht schreef op 18 februari 2014 @ 01:04:
Zelf gemaakt en gefotografeerd?
wow...Ja altijd zelfgemaakt en ook zelf gefotografeerd (is niet mijn goede kant heb ik vaak gehoord maar hopelijk binnenkort een andere fototoestel)
Zelf gemaakt en gefotografeerd?
wow...Ja altijd zelfgemaakt en ook zelf gefotografeerd (is niet mijn goede kant heb ik vaak gehoord maar hopelijk binnenkort een andere fototoestel)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 18 februari 2014 om 01:12
quote:MocyMoos schreef op 18 februari 2014 @ 01:10:
Op die onderste is het deeg ook bleek.
Zou ik misschen eerst dat deeg zonder vulling, zeg 10 minuten er in kunnen zetten en daarna pas de vulling?Ja, moet je wel even bakpapier erin doen en spliterwten (zon goedkoop zakje om mee blind te bakken, na het bakken die erwten weer bewaren voor de volgende keer)
Op die onderste is het deeg ook bleek.
Zou ik misschen eerst dat deeg zonder vulling, zeg 10 minuten er in kunnen zetten en daarna pas de vulling?Ja, moet je wel even bakpapier erin doen en spliterwten (zon goedkoop zakje om mee blind te bakken, na het bakken die erwten weer bewaren voor de volgende keer)
dinsdag 18 februari 2014 om 01:14
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 februari 2014 @ 01:12:
[...]
Ja, moet je wel even bakpapier erin doen en erwten (zon goedkoop zakje om mee blind te bakken, na het bakken die erwten weer bewaren voor de volgende keer)
Waarom bakpapier en waar?
Erwten?? Huh. Waarom?
Sorry voor mijn onbenul maar ben niet zo'n kokerT.
[...]
Ja, moet je wel even bakpapier erin doen en erwten (zon goedkoop zakje om mee blind te bakken, na het bakken die erwten weer bewaren voor de volgende keer)
Erwten?? Huh. Waarom?
dinsdag 18 februari 2014 om 01:17
quote:MocyMoos schreef op 18 februari 2014 @ 01:14:
[...]
Erwten?? Huh. Waarom?
Dan komt je deeg niet omhoog. Bakpapier is om te zorgen dat die erwten of iets anders om blind mee te bakken niet in je deeg komt. Kan je het er zo uithalen.
Wat ik ook wel eens doe is 10 min voor tijd de buitenrand eraf te halen.
Kan niet in de vormen die ik gebruik waar je de hele quiche eruit moet halen.
Die langwerpige quiche heb ik gemaakt in een cakevorm, gaat ook prima. Kan je evt de vorm beplakken met bakpapier.
[...]
Erwten?? Huh. Waarom?
Dan komt je deeg niet omhoog. Bakpapier is om te zorgen dat die erwten of iets anders om blind mee te bakken niet in je deeg komt. Kan je het er zo uithalen.
Wat ik ook wel eens doe is 10 min voor tijd de buitenrand eraf te halen.
Kan niet in de vormen die ik gebruik waar je de hele quiche eruit moet halen.
Die langwerpige quiche heb ik gemaakt in een cakevorm, gaat ook prima. Kan je evt de vorm beplakken met bakpapier.
dinsdag 18 februari 2014 om 01:22
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 februari 2014 @ 01:17:
[...]
........................Dus op het deeg op de bodem bakpapier en daarop spliterwten?
[...]
........................Dus op het deeg op de bodem bakpapier en daarop spliterwten?
dinsdag 18 februari 2014 om 01:23
quote:sehnsucht schreef op 18 februari 2014 @ 01:20:
Ziet er echt heel spectaculair uit, zelf geleerd of is het je vak?
Zou je bijna voor een of ander tv programma opgeven Nee alles zelf geleerd. Koken is helaas niet mijn beroep. Ben een hobby-kok met plezier.
Ziet er echt heel spectaculair uit, zelf geleerd of is het je vak?
Zou je bijna voor een of ander tv programma opgeven Nee alles zelf geleerd. Koken is helaas niet mijn beroep. Ben een hobby-kok met plezier.
dinsdag 18 februari 2014 om 01:25
quote:MocyMoos schreef op 18 februari 2014 @ 01:22:
[...]
Dus op het deeg op de bodem bakpapier en daarop spliterwten?Ja precies. Dat even in de oven, dat heet blindbakken, en dan is de bodem al wat krokanter. Maar blijf proberen je vulling zo droog mogelijk te hebben, dus geen vocht van bijv. tomaten of gehakt erbij. Dat trekt anders alsnog in je bodem en dat is zonde.
[...]
Dus op het deeg op de bodem bakpapier en daarop spliterwten?Ja precies. Dat even in de oven, dat heet blindbakken, en dan is de bodem al wat krokanter. Maar blijf proberen je vulling zo droog mogelijk te hebben, dus geen vocht van bijv. tomaten of gehakt erbij. Dat trekt anders alsnog in je bodem en dat is zonde.
dinsdag 18 februari 2014 om 01:29
dinsdag 18 februari 2014 om 01:32
quote:MocyMoos schreef op 18 februari 2014 @ 01:29:
Oké, dank je. Volgende keer proberen, heb de smaak te pakken, vind het leuk en makkelijk om te doen. En zo lekker, vooral koud.
Aan de tomaten lag het niet, had grote vleestomaten, zat bijna geen vocht in. Zag er wel heel mooi uit, had er een foto van moeten maken
Ja koud is het ook lekker he. Of gewoon voor zaterdagavond bij de tv. Die 2 kleintjes, in die vorm maak ik ze het liefst, zijn van die 10-12cm en lekker voor 1 persoon. Maak ik er altijd 2 met verschillende vullingen.
Aankomend weekend ook maar eentje maken, heb er zin in.
Maak je de volgende keer een foto? Mocht je nog meer vragen hebben, dan mail of bel je maar hoor.
Oké, dank je. Volgende keer proberen, heb de smaak te pakken, vind het leuk en makkelijk om te doen. En zo lekker, vooral koud.
Aan de tomaten lag het niet, had grote vleestomaten, zat bijna geen vocht in. Zag er wel heel mooi uit, had er een foto van moeten maken
Ja koud is het ook lekker he. Of gewoon voor zaterdagavond bij de tv. Die 2 kleintjes, in die vorm maak ik ze het liefst, zijn van die 10-12cm en lekker voor 1 persoon. Maak ik er altijd 2 met verschillende vullingen.
Aankomend weekend ook maar eentje maken, heb er zin in.
Maak je de volgende keer een foto? Mocht je nog meer vragen hebben, dan mail of bel je maar hoor.
dinsdag 18 februari 2014 om 01:34
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 februari 2014 @ 01:23:
[...]
Nee alles zelf geleerd. Koken is helaas niet mijn beroep. Ben een hobby-kok met plezier.
Dit ontstijgt wel een beetje het hobby niveau...
Wil je er wel je beroep van maken?
Wat van deze foto's op je cv en je krijgt zeker een uitnodiging voor een gesprek.
Ziet er zo goed uit, het kan bijna niet anders dan dat het ook heel goed smaakt
Toch ook maar eens meer werk van de presentatie maken.
[...]
Nee alles zelf geleerd. Koken is helaas niet mijn beroep. Ben een hobby-kok met plezier.
Dit ontstijgt wel een beetje het hobby niveau...
Wil je er wel je beroep van maken?
Wat van deze foto's op je cv en je krijgt zeker een uitnodiging voor een gesprek.
Ziet er zo goed uit, het kan bijna niet anders dan dat het ook heel goed smaakt
Toch ook maar eens meer werk van de presentatie maken.