Gezondheid alle pijlers

Wie heeft de ultieme slaaptip???

12-02-2014 03:51 66 berichten
De titel zegt het al, wie heeft de tip?!

Momenteel val ik elke nacht rond vier uur/half vijf in slaap, ongeacht of ik uitgeslapen heb of helemaal niet.

Ik werk onregelmatig maar geen nachtdiensten.

Ik sport nu meer om mezelf maar moe te maken, bewust niet heel laat op de dag dus het kan daar volgens mij niet door komen.

Maar ik val maar niet in slaap.

Voor mijn werk geen probleem, maar het is best irritant als je samen met je vriend naar bed wil gaan en je ligt nog uren wakker. Ik pieker nergens over, kan dat goed van me afzetten.

Wie oh wie kan me helpen om eens op tijd in slaap te vallen. Voor mij zou 0.30 uur al heerlijk zijn. Dan kan ik ook eens eerder opstaan zonder een zombie te zijn. Die ochtendmoeheid gaat helaas gedurende de dag weer weg....
Tinkerbell, regelmatig gaan werken loont in mijn werk (en met mijn salaris nu) alleen als ik voor 36 uur manager word. Ik werk altijd in dit avonden en de weekenden en soms een ochtend. Ik ben kostwinner dus helaas geen optie.

De andere tips ben ik aan het uitproberen :-)
Alle reacties Link kopieren
Bedenk je dat als je ligt je ook uitrust. Bedenk plannen, los problemen op of probeer dat en maak je er niet druk over dat je niet slaapt.
Haha jammer plofkipje, maar daar moet je idd ook rekening mee houden. Hoop dat de andere tips je gaan helpen!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Wat mij ook helpt als ik eens niet goed slaap: in een totaal andere houding gaan liggen. Achterstevoren in bed gaan liggen, over dwars, met m'n hoofd bungelend uit bed, op m'n knieën gaan zitten en dan voorover buigen zodat mijn hoofd het kussen raakt etc. Menigeen schrikt zich dood als ze mij zo aantreffen maar het helpt wel
Ik spreek toch geen Chinees?!
Werk met to-do-lijstjes. Dan ga je 's nachts niet lopen malen in je hoofd over wat je allemaal nog moet doen.
Power to the people
Tot nu toe nog geen succes qua slapen.

Vanmorgen vroeg opgestaan en nu inmiddels alweer ruim 18 uur klaarwakker....
Wat vaak goed helpt met muziek of iets rustgevends (lees saai) op tv, dat het geluid zo zacht staat dat je je moet inspannen om het te horen. Dan ben je zo vertrokken. Van horen zeggen dan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV, dat heeft een tijdje geholpen maar inmiddels werkt dat ook niet meer
Je mág slapen, het moet niet.

Bij mij werkt het Viva-forum op mijn mobiel als fantastisch slaapmiddel.

Heb je een iPhone?
Power to the people
Galileo, ja das waar. Ben vannacht weer opgestaan, soepje gegeten met een broodje, daarna kon ik slapen. Zou ik onbewust honger hebben???

Daarna sliep ik wel eindelijk.

Nee geen Iphone, wel een smartphone.
quote:Galileo schreef op 18 februari 2014 @ 03:41:

Je mág slapen, het moet niet.

Bij mij werkt het Viva-forum op mijn mobiel als fantastisch slaapmiddel.

Heb je een iPhone?het licht uit mobiel of tablet helpt niet in positieve zin bij slapeloosheid
Drie dagen verder en nog steeds slaapproblemen

Inmiddels begin ik bijna een hekel te krijgen aan naar bed gaan.... zal vast niet bevorderlijk zijn maar ja.

Vanavond zelfs een ontspanningsoefening beluisterd via YouTube.... ik werd er alleen maar zenuwachtig van

Iemand nog meer tips?
Sowieso geen tv kijken, of op je mobiel zitten. Wordt echt afgeraden, ook al slapen sommigen er goed op lees ik.

Daarnaast een vast ritueel hebben voor je naar bed gaat. Bij mij werkt eerst douchen, dan een kopje thee en daarna slapen erg goed. Geen activiteiten meer, of tv, of lezen. Alleen ontspannen van de douche en een warme kop thee. Je kan ook thee nemen die slaap bevorderend werkt. Ook werkt valdispert rust bij mij, omdat ik wakker lig van piekeren. Maar ik las al ergens dat, dat niet jouw probleem is.

En niet te vroeg naar bed gaan, pas echt je bed in als je je moe voelt. Lukt het na 30min niet er weer even uit gaan.

Rot voor je! Hopelijk kan je snel, weer lekker slapen.
Ik lees dat je geen thee lust. Warme kop melk werkt misschien ook. Met honing of zo.
Eva, vast ritueel is heel lastig. Ik draai oa slaapdiensten en dan gaat een ritueel niet werken

En warme melk is zo vies.... brr... dat mensen dat kunnen drinken...
Ik heb geen problemen, maar lezen in bed is voor mij zo slaapverwekkend, dat ik het niet lang volhoud en daarna meteen vertrokken ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven