Gezondheid alle pijlers

Wie heeft de ultieme slaaptip???

12-02-2014 03:51 66 berichten
De titel zegt het al, wie heeft de tip?!

Momenteel val ik elke nacht rond vier uur/half vijf in slaap, ongeacht of ik uitgeslapen heb of helemaal niet.

Ik werk onregelmatig maar geen nachtdiensten.

Ik sport nu meer om mezelf maar moe te maken, bewust niet heel laat op de dag dus het kan daar volgens mij niet door komen.

Maar ik val maar niet in slaap.

Voor mijn werk geen probleem, maar het is best irritant als je samen met je vriend naar bed wil gaan en je ligt nog uren wakker. Ik pieker nergens over, kan dat goed van me afzetten.

Wie oh wie kan me helpen om eens op tijd in slaap te vallen. Voor mij zou 0.30 uur al heerlijk zijn. Dan kan ik ook eens eerder opstaan zonder een zombie te zijn. Die ochtendmoeheid gaat helaas gedurende de dag weer weg....
Tsja. Hier gaat de wekker alweer over iets meer dan een uur en ik lig ook nog wakker...
Alle reacties Link kopieren
Ik luister naar een relax app op m'n iPhone. Dacht niet dat t zou werken maar het werkt voor mij wel!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik slaap al 10 jaar slecht. Kan niet in slaap vallen. Heb nu ultieme slaappil !!! Ik kyk utopia op mn iphone. Saaier bestaat niet. Heb nog niet een keer het hele programma kunnen zien hahaha. Echt hoor!! Beter dan welke slaapapp. En geloof me ik heb ze allemaal geprobeert. Minpuntje is dat het weekend geen iitzrndingen zyn. Maar 5 van 7 is ook al heel ok !
Voor mij helpt het heel goed om een serie te kijken die ik al vaak heb gezien. Niets spannends om voor wakker te blijven, val ik heerlijk bij in slaap.
Ik slaap dus ook al een aantal nachten niet.

Nam mezelf aan een serie te gaan kijken op m'n telefoon en dan vast in slaap te vallen.

Nou, mooi niet dus. Serie blijft te spannend haha. Dus die tip van een serie meermalen kijken ga ik zeker proberen!

Ow! En Utopia lijkt me inderdaad ook slaaaaaapverwekkend. Goed idee!
Either take me as I am, or watch me as I go.
Ik luister (met oortjes) naar een luisterboek en dan val ik zo in slaap. Geen spannende boeken, of boeken die erg goed zijn, want dan wil je wakker blijven. De boeken van Heleen van Royen werken bij mij erg goed, na een maand ben ik nog niet voorbij hoofdstuk een
The time is now
Hè bah Kip, is het weer zo ver... Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:buttons schreef op 12 februari 2014 @ 06:11:

Ik slaap al 10 jaar slecht. Kan niet in slaap vallen. Heb nu ultieme slaappil !!! Ik kyk utopia op mn iphone. Saaier bestaat niet. Heb nog niet een keer het hele programma kunnen zien hahaha. Echt hoor!! Beter dan welke slaapapp. En geloof me ik heb ze allemaal geprobeert. Minpuntje is dat het weekend geen iitzrndingen zyn. Maar 5 van 7 is ook al heel ok ! Het programma De Wandeling van de EO werkt ook goed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn vriend gaat het echt niet waarderen als ik series of luisterboeken mee naar bed ga nemen ik mag ook vanwege mijn epilepsie geen snoeren van bijvoorbeeld oordopjes in bed

Maar vanaf komend weekend, als we naar het nieuwe huis verhuizen, heb ik een 3p bank, kan ik in de woonkamer snoozen als ik echt niet in bed kan slapen dus die tip van Utopia heb ik ook vast genoteerd hihi dank!!
Adem in, adem uit
Ik val altijd on slaap met iets saais, zoals Hart van Nederland, etc. Ook heb ik een paar dingen opgenomen (de rijdende rechter enzo) waarbij ik in slaap val.
Eens gaat het voorbij dus erger je niet
Haha, van slaaptips naar wat is het saaiste tvprogramma.

Utopia zou voor mij niet werken, te irritant.
Heb je al eens je schildklier waarden laten prikken? Bij mensen die een te snel werkende schildklier hebben komen ook vaak slaap problemen voor.

Eventueel zou je, als fysiek alles in orde is, eens Valdispert Goede Nacht kunnen gebruiken. Daar zit wat melatonine in, dat helpt om in slaap te vallen.

Is er iets veranderd in de afgelopen maanden waardoor je slechter bent gaan slapen? Soms wordt het ook een patroon waar je moeilijk vanaf kunt komen.
1 tabletje Melatonine (0,1 mg) om de paar nachten werkt hier erg goed. Is een hele kleine hoeveelheid en daardoor kan ik naast mijn onregelmatige baan tenminste om de paar nachten goed slapen
Ik neem vaak na een slechte nacht, juist voor de volgende nacht, een valdispert nacht extra sterk (tabletjes, te koop bij kruidvat). Tabletje, ff douchen of in bad en dan naar bed en ik slaap als een roosje.

Ik merk dat het anders een gewoonte word om wakker te liggen, dus dat patroon druk ik op deze manier meteen de kop in.

TVkijken werkt bij mij dan weer averechts, zelfs bij het schaatsen blijf ik ineens wakker, terwijl me dat dus echt niet interesseert.

Irritant is het he?! Succes
Wat vervelend zeg!

Elke avond een kopje goede nachtrust thee?

Of twee glazen wijn een uurtje voordat je naar bed gaat?
Seks of een massage voordat je gaat slapen, zorgen dat je slaapkamer pikkedonker is. (Wanneer het donker is maakt je lichaam meer melatonine aan).
Soms zijn het kleinigheden die je uit je slaap houden, zoals gedachten (bijvoorbeeld: wat gooi ik in de soep morgen?), ongemak van kleffe lakens, plooien, ergernis dat je nog wakker bent, storm buiten, te warm of te koud, naar de wc moeten en niet kunnen besluiten, gesnurk, ongerustheid of je morgen wel fit genoeg bent, medicijnen, of je gaat piekeren waarom je hart zo bonst.
Ik neem een 'Nachtrust' van de AH of de Etos als ik niet kan slapen. De kleine is hier gewoon weer wakker rond 8 uur, dus om vier uur in slaap vallen is er niet meer bij

Ik heb vaak te veel (positieve) ideeën en die schrijf ik even op. Dan ben ik ze weer kwijt en kan ik meestal daarna wel slapen. Anders blijft de adrenaline door mijn lijf stromen.

Een lange wandeling met de hond werkt bij mij ook, maar om daar nou een hond voor aan te schaffen
komt het door de volle maan van 15 febr?

Raa85 niemand kiest er vrijwillig voor om pas om 4 uur 'nachts in slaap te vallen, ook al heb je geen kleine.

Wat ik doe is melatonine 6 mg nemen en twee paracetamol.En slaaplekker thee.Maar lig nog vaak wakker.Vaak slaap ik dan pas weer nadat ik wat gegeten heb
Ultieme slaaptip.... Ik slaap mn hele leven al slecht.

Maar heb wel een tip, slaap een nacht niet en ga gewoon de dag door. Dit is voor mij een van de weinige oplossingen om wel 1 nacht te slapen.

Soms werkt het ook niet en dan ben ik 48 uur wakker..

Die middeltjes werken bij mij niet, dat melatonine al helemaal niet dan ligt ik te stuiteren in m'n bed (zo'n gevoel krijg ik dan).

Paracetamol wil ook wel eens helpen bij mij.

Tevens muziek luisteren, tv kijken. Ik kijk juist NIET naar een saai programma op TV want dan irriteer ik me te pletter en slaap ik dus helemaal niet.
Wat doe je voor je gaat slapen Plofkipje? Een vast, rustig "ritueel" kan ook helpen, bv. een kwartiertje een ommetje maken, lekker warm douchen, dan een kopje warme melk en naar bed.
Er is geen gouden tip.

Je slaapritme veranderen is lastig maar niet onmogelijk, het gaat je wat tijd kosten.

Probeer eens gedurende de eerste 5 dagen een kwartier eerder dan gewoonlijk op te staan. Meteen je bed uit, niet blijven snoozen. Daarna weer 5 dagen een kwartiertje eerder. Zo kan je lichaam wennen. Doorgaan tot je een voor jou handig tijdstip+ritme hebt. Dat kan best een week of twee (of langer duren). Kwestie van volhouden.

Een nacht niet slapen zou ik afraden. Je lichaam heeft dan niet genoeg tijd om te wennen en je vervalt dan vrijwel altijd weer in je oude patroon.

Lezen voor het slapen helpt bij mij om wat rust te creëren. Probeer ook elke dag zo rond hetzelfde tijdstip in bed te stappen om bijvoorbeeld te gaan lezen.

Drink geen koffie en dergelijke vanaf 19.00 uur. Ga niet nog uren achter de computer zitten voordat je gaat slapen.

Je zegt niet hoe laat je opstaat en of je daar regelmaat in hebt. Hoeveel uur per nacht slaap je doorgaans?
Vervelend! Hier nam ik altijd de valdispert extra forte. Werkte erg goed. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven