Gezondheid alle pijlers

borstcontrole vraagje

19-02-2014 15:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames

Ik vraag niet of ik iets ergs heb,

Daarvoor moet ik gewoon 2 dagen wachten

Ik vroeg mij af of het bij andere dames er hetzelfde aan toe gaat als bij mij

Kleine voorgeschiedenis (ja doe hem echt kort)

Laatste tijd misselijk hoofdpijn steken in armen en soms bij borst hartstreek.

Ik ontdekte vorige week een knobbeltje en ben naar dokter gegaan. Knobbeltje zit vast en helemaal geen pijn of iets

Vandaag een echo gehad. Ze ging mijn borst bekijken met Apparaat/echo

Tijdens controle zei ze ik wil ook even je oksels doen, dat doen we soms.

Ze was bij oksels bezig en maakte foto en haalde er opeens iemand bij om samen te kijken en deze man maakte ook nog wat foto's.

Daarna waren ze samen nog even weg.

Ik ben met een client wel eens mee geweest, daar werden foto's gemaakt van maag en klaar.( maar maag is geen borst)

Ik wil mezelf gewoon gerust stellen, of eigenlijk dat jullie dat doen, horen dat het de normale Gang van zaken is en ik mij nergens druk om hoef te maken, en gewoon even geduld moet hebben:-)
Oeps moet bij gezondheid
om te beginnen!

En verder toch maar gewoon even geduld hebben, ze hebben alles nu iig goed op de foto/echo gezet, en daar mag de dokter zijn bevindingen op los laten.

Sterkte met afwachten!
Zeiden ze nog wat nadat ze terug waren gekomen?
Dankje voor de snelle reacties

Ze zeiden ik iets binnen 2 dagen van de dokter hoor.

En dan ga ik ook meteen denken, wantijen huisarts zei dat ik na 4 dagen zelf moest bellen uitslag.

Maargoed dat kan ook van haar een foutje zijn

Geen ervaring en dus geen idee. Wat ik wel weet via via is dat ze heel vaak wat vinden dat nader onderzocht moet worden, mensen 2 weken ofzo in de stress zitten en dan blijkt er niets aan de hand te zijn.

Maar je mag over twee dagen best tegenover de behandelend arts aangeven dat je de gang van zaken erg onprettig vond. Het zijn jouw tieten en dan mogen ze best met je praten, dat gemiespel is niet meer van deze tijd.

Sterkte met wachten.
Hoi Kiwiwi, bij mij bleek bij onderzoek dat het een cyste was en die is er met een naald uitgezogen,maar deed geen pijn.

Wanneer krijg je de uitslag?
'Want mijn huisarts'. bedoel ik

Sorry telefoon en te haastig
Uitslag als het goed in in 2 dagen.

Het zit onder mijn tepelhof duidelijk voelbaar.

Huisarts had melkklieren al uitgesloten
Ze maakten bij mij ook een echo van de oksels en er werd nog een tweede (derde in dit geval, was een stagair bij) persoon bij gehaald.

Bij mij ging het om melkklieren. (ik had tijdens de zwangerschap bloedverlies uit een tepel. Rusty Pipe Syndrome wordt het genoemd. Maar komt eigenlijk alleen bij 1e zwangerschap voor, dit was mijn 8e zsp 5e kind) ).

Omdat mijn moeder is overleden aan eierstokkanker wordt ik extra bekeken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh en sterkte, dikke knuffel!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dankjewel
Meestal is degene die eerst echoot bv een laborant of assistent en komt daarna de radioloog zelf. Als ze echt iets verdachts zien prikken ze er vaak gelijk in. Dat hebben ze nu toch niet gedaan?

Ik zou proberen je nog niet druk te maken, hoe lastig ook.

Sterkte ermee.
Ja hoor, ook hier mee gemaakt.

Betreft dan idd vaak een echoscopist in opleiding en die roept dan de dokter er na afloop nog even bij omdat die ook moet kijken.
Wat boterbloem al zegt, de laborant maakt meestal de foto's, maar alleen de radioloog neemt beslissingen. Een radioloog moet altijd naar de foto's die de laborant gemaakt heeft kijken. Daarom is de laborant meestal even weg, om de foto's te laten controleren. De laborant mag dan niets zeggen over de uitslag. Deze gang van zaken hoeft niets over jouw situatie te zeggen.

Ook de oksel controleren is heel normaal.
Gelukkig! Fijn te horen!!

Vond zo apart omdat ik met client vaker ben geweest en er nooit iemand bij kwam.

Maar ook van, waarom zit deze man wie erbij gehaald werd, bij oksel met dat ding en niet bij borst

Maar geeft wel rust dit te horen
Mijn vrouw heeft het ook meegemaakt, maar dan alleen het knobbeltje. Na de echo en mammografie werd meteen een punctie gedaan. Ik begrijp dat ze dat niet gedaan hebben bij jou. Volgens mij kunnen ze pas uitsluitsel geven na onderzoek van de punctie, tenminste zo ging het bij haar.

Overigens was het bij mijn vrouw dus niet goed... Maar wel goed afgelopen...
Fate is just the weight of circumstances
Vandaag gebeld

Ze gaan stuk weg halen maandag. Schrapen

Ze zei het is waarschijnlijk goed aardig. Maar waar halen ze dat waarschijnlijk vandaan.

Had ik moeten vragen... Maar was te geschrokken denk en wou nuchter over komen.

Dokter heeft al afspraak gemaakt voor mij

Dus even afwachten weer
Sterkte maandag!
Vervelend zeg! Ben je nog niet gerustgesteld! Sterkte maandag
Bel terug en stel je vragen. Van donderdag tot maandag is nog heel veel piekeruren hier vandaan! Dan weet je ook beter wat je te wachten staat. Sterkte
Waarschijijk vanwege leeftijd ze kunnen het door foto niet met 100% zeggen goed of niet is.

Maar neigen naar goede

Had beter niet kunnen bellen haha
We wachten het wel af. Druk maken om iets dat je niet weet, heeft geen zin
Dat waarschijnlijk halen ze 'waarschijnlijk ' uit de 'vorm' van het knobbeltje. Maar dat is vanaf hier natuurlijk lastig te beoordelen.

Niet druk maken is altijd makkelijk gezegd. Maar de kans is veel groter dat het onschuldig is..

Sterkte komende dagen
Kiwiwi, je hebt er nu niets meer aan, maar ik zou in zo'n geval vragen naar de birads score.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven