borstcontrole vraagje
woensdag 19 februari 2014 om 15:49
Hallo dames
Ik vraag niet of ik iets ergs heb,
Daarvoor moet ik gewoon 2 dagen wachten
Ik vroeg mij af of het bij andere dames er hetzelfde aan toe gaat als bij mij
Kleine voorgeschiedenis (ja doe hem echt kort)
Laatste tijd misselijk hoofdpijn steken in armen en soms bij borst hartstreek.
Ik ontdekte vorige week een knobbeltje en ben naar dokter gegaan. Knobbeltje zit vast en helemaal geen pijn of iets
Vandaag een echo gehad. Ze ging mijn borst bekijken met Apparaat/echo
Tijdens controle zei ze ik wil ook even je oksels doen, dat doen we soms.
Ze was bij oksels bezig en maakte foto en haalde er opeens iemand bij om samen te kijken en deze man maakte ook nog wat foto's.
Daarna waren ze samen nog even weg.
Ik ben met een client wel eens mee geweest, daar werden foto's gemaakt van maag en klaar.( maar maag is geen borst)
Ik wil mezelf gewoon gerust stellen, of eigenlijk dat jullie dat doen, horen dat het de normale Gang van zaken is en ik mij nergens druk om hoef te maken, en gewoon even geduld moet hebben:-)
Ik vraag niet of ik iets ergs heb,
Daarvoor moet ik gewoon 2 dagen wachten
Ik vroeg mij af of het bij andere dames er hetzelfde aan toe gaat als bij mij
Kleine voorgeschiedenis (ja doe hem echt kort)
Laatste tijd misselijk hoofdpijn steken in armen en soms bij borst hartstreek.
Ik ontdekte vorige week een knobbeltje en ben naar dokter gegaan. Knobbeltje zit vast en helemaal geen pijn of iets
Vandaag een echo gehad. Ze ging mijn borst bekijken met Apparaat/echo
Tijdens controle zei ze ik wil ook even je oksels doen, dat doen we soms.
Ze was bij oksels bezig en maakte foto en haalde er opeens iemand bij om samen te kijken en deze man maakte ook nog wat foto's.
Daarna waren ze samen nog even weg.
Ik ben met een client wel eens mee geweest, daar werden foto's gemaakt van maag en klaar.( maar maag is geen borst)
Ik wil mezelf gewoon gerust stellen, of eigenlijk dat jullie dat doen, horen dat het de normale Gang van zaken is en ik mij nergens druk om hoef te maken, en gewoon even geduld moet hebben:-)

woensdag 19 februari 2014 om 15:59
Geen ervaring en dus geen idee. Wat ik wel weet via via is dat ze heel vaak wat vinden dat nader onderzocht moet worden, mensen 2 weken ofzo in de stress zitten en dan blijkt er niets aan de hand te zijn.
Maar je mag over twee dagen best tegenover de behandelend arts aangeven dat je de gang van zaken erg onprettig vond. Het zijn jouw tieten en dan mogen ze best met je praten, dat gemiespel is niet meer van deze tijd.
Sterkte met wachten.
woensdag 19 februari 2014 om 16:07
Ze maakten bij mij ook een echo van de oksels en er werd nog een tweede (derde in dit geval, was een stagair bij) persoon bij gehaald.
Bij mij ging het om melkklieren. (ik had tijdens de zwangerschap bloedverlies uit een tepel. Rusty Pipe Syndrome wordt het genoemd. Maar komt eigenlijk alleen bij 1e zwangerschap voor, dit was mijn 8e zsp 5e kind) ).
Omdat mijn moeder is overleden aan eierstokkanker wordt ik extra bekeken.
Bij mij ging het om melkklieren. (ik had tijdens de zwangerschap bloedverlies uit een tepel. Rusty Pipe Syndrome wordt het genoemd. Maar komt eigenlijk alleen bij 1e zwangerschap voor, dit was mijn 8e zsp 5e kind) ).
Omdat mijn moeder is overleden aan eierstokkanker wordt ik extra bekeken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 19 februari 2014 om 16:38

woensdag 19 februari 2014 om 16:56
Wat boterbloem al zegt, de laborant maakt meestal de foto's, maar alleen de radioloog neemt beslissingen. Een radioloog moet altijd naar de foto's die de laborant gemaakt heeft kijken. Daarom is de laborant meestal even weg, om de foto's te laten controleren. De laborant mag dan niets zeggen over de uitslag. Deze gang van zaken hoeft niets over jouw situatie te zeggen.
Ook de oksel controleren is heel normaal.
Ook de oksel controleren is heel normaal.
woensdag 19 februari 2014 om 17:37
woensdag 19 februari 2014 om 22:40
Mijn vrouw heeft het ook meegemaakt, maar dan alleen het knobbeltje. Na de echo en mammografie werd meteen een punctie gedaan. Ik begrijp dat ze dat niet gedaan hebben bij jou. Volgens mij kunnen ze pas uitsluitsel geven na onderzoek van de punctie, tenminste zo ging het bij haar.
Overigens was het bij mijn vrouw dus niet goed... Maar wel goed afgelopen...
Overigens was het bij mijn vrouw dus niet goed... Maar wel goed afgelopen...
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 20 februari 2014 om 14:15

donderdag 20 februari 2014 om 20:56